Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Waarschijnlijk was dat één van de redenen om Opel te kopen....
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Ben er inmiddels begonnen...BJG schreef:Zou je je ervaring met de Kia willen blijven delen ook als je de C5 van de hand doet?
Ik rijd sinds enige tijd ook elektrisch daarover loopt ook hier een draadje.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Gisteren is madame even op de brug geweest om te kijken naar de lekkage. Dat was wel ff schrikken: er hingen serieus druppels onder de auto. Met de huidige APK-regels gaat dat niet goed.
Nu heb ik in december een nieuwe auto besteld en die wordt, naar verwachting, half mei geleverd. Mijn APK loopt echter op 2 maart al af. De reparatie van die lekkage zal waarschijnlijk wel een kostbare klus worden. En de leidingset waar het om gaat is niet meer leverbaar.....
Wat is wijsheid? Iemand suggesties?
Nu heb ik in december een nieuwe auto besteld en die wordt, naar verwachting, half mei geleverd. Mijn APK loopt echter op 2 maart al af. De reparatie van die lekkage zal waarschijnlijk wel een kostbare klus worden. En de leidingset waar het om gaat is niet meer leverbaar.....
Wat is wijsheid? Iemand suggesties?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Het gaat om deze set:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Schoonmaken en lekker de apk uitvoeren .....
Zweten en wat druppels is echt geen apk afkeur.
Zweten en wat druppels is echt geen apk afkeur.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
schrik hier niet echt van.
Was dit alles?
Als dit APK afkeur is,....komt er geen enkele (oude) engelse auto meer door de keuring.
Was dit alles?
Als dit APK afkeur is,....komt er geen enkele (oude) engelse auto meer door de keuring.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Duitse diesels ook niet , oude volvo’s , etc etc 
Kijk de filmpjes klokje rond op autoweek maar eens , enige uitzonderingen zijn vaak de japanse auto’s.
Kijk de filmpjes klokje rond op autoweek maar eens , enige uitzonderingen zijn vaak de japanse auto’s.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik zou het met een goede ontvetter en warm water schoonspuiten en voor de keuring nog even met een doek na wrijven , natuurlijk niet alleen die plek schoon maken maar de hele ruimte onder de kap.
als ze moeilijk doen gewoon naar een andere garage gaan.
als ze moeilijk doen gewoon naar een andere garage gaan.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Of afkeur laten afmelden en in beroep gaan.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Het probleem zit niet hierboven, maar helemaal onderaan waar deze bundel van 3 leidingen uitkomt. Was wat lastig fotograferen, maar er hingen echt meerdere druppels aan de onderste delen van de auto.
Ik las pas ergens (hier op het forum?) dat er per 01-01-2019 helemaal geen lekkage meer mag zijn voor de APK. Dus geen druppels eronder.
Anders maar eens met GJO overleggen.....
Ik las pas ergens (hier op het forum?) dat er per 01-01-2019 helemaal geen lekkage meer mag zijn voor de APK. Dus geen druppels eronder.
Anders maar eens met GJO overleggen.....
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is niet zo zwart wit hoor, daar is voldoende grijs aanwezig, vraag Johan maar ....
Geen overmatige lekkage is wat anders dan niets namelijk
https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 5/#2037456" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen overmatige lekkage is wat anders dan niets namelijk
https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 5/#2037456" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Helder. lekkage en DET voor 1/1/2018 adviespunt, daarna afkeur.
https://www.innovam.nl/apkwijzigingen
https://www.innovam.nl/apkwijzigingen
Dan maak ik met eender welk vergiet ook nog wel een kans.OVERMATIGE VLOEISTOFLEKKAGE
Als een motorvoertuig overmatige vloeistoflekkage heeft en na 31-12-2017 in gebruik is genomen moet je dit
afkeuren. Voor 2018 blijft overmatige vloeistoflekkage een RA2. Je past deze eis toe op vloeistoffen in gesloten
systemen die niet zijn bedoeld om in het milieu terecht te komen.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Nou, dat ziet er dan gelukkig nog goed uit. Het betreft dus wel de olie van de stuurinrichting. Dat maakt niet uit?
En er is een kleine schade aan het spatscherm rechts, nét vóór het voorportier. Knipperichtje is eraf. Is dat een afkeurpunt? Dan zal er een nieuw dingetje op moeten.
En er is een kleine schade aan het spatscherm rechts, nét vóór het voorportier. Knipperichtje is eraf. Is dat een afkeurpunt? Dan zal er een nieuw dingetje op moeten.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Stukje ducttape erover als het scherp is?
Mij werd destijds verteld dat er weinig C5'en zijn waar deze slang droog is.
Mij werd destijds verteld dat er weinig C5'en zijn waar deze slang droog is.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Dus dit is geen probleem?:
https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 184618/P66" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 184618/P66" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.




