Al lezende snappen de meesten wel dat het niet om 2000 km zal gaan.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
200 kkm.
Al lezende snappen de meesten wel dat het niet om 2000 km zal gaan.
Al lezende snappen de meesten wel dat het niet om 2000 km zal gaan.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij een THP weet je maar nooit 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Dan nog...
200 kkm is toch helemaal niks? Ik vind het schokkend dat je het acceptabel vindt dat je binnen die tijd zulke dure onderdelen al moest vervangen. Je deed sommige zaken zelf maar de meeste consumenten doen dat niet.
Mijn xant had ruim 500 kkm op de klok en de motor was nog nooit uit elkaar geweest. Alleen slijtage delen vervangen. Originele turbo, verstuivers enz. Auto weg gedaan omdat ik me steeds meer ging storen aan de blanke lak (of het ontbreken ervan..)
Die tijd komt niet meer terug.
200 kkm is toch helemaal niks? Ik vind het schokkend dat je het acceptabel vindt dat je binnen die tijd zulke dure onderdelen al moest vervangen. Je deed sommige zaken zelf maar de meeste consumenten doen dat niet.
Mijn xant had ruim 500 kkm op de klok en de motor was nog nooit uit elkaar geweest. Alleen slijtage delen vervangen. Originele turbo, verstuivers enz. Auto weg gedaan omdat ik me steeds meer ging storen aan de blanke lak (of het ontbreken ervan..)
Die tijd komt niet meer terug.
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Dat kan. Maar de turbo is van garret en geen specifiek onderdeel van de thp.
Ketting en reinigen van de inlaat zijn de specifieke thp ontwerpdelen van de motor zelf
Ketting en reinigen van de inlaat zijn de specifieke thp ontwerpdelen van de motor zelf
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Bijv bij renault hoor ik niet veel, alleen max verstappen hoor je mopperen 
Maar zoals ik aleens schreef, een plaatselijke citroen specialist heeft een C4p in onderhoud.
Deze heeft ook de THP motor, en die rijdt nu 200000 km probleemloos, echter de bestuurder zeikt dat ding af, plat gezegd
Maar zoals ik aleens schreef, een plaatselijke citroen specialist heeft een C4p in onderhoud.
Deze heeft ook de THP motor, en die rijdt nu 200000 km probleemloos, echter de bestuurder zeikt dat ding af, plat gezegd
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Misschien helpt dat afzeiken wel. 
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@zeevijver:
Blij dat je tevreden bent. Het is hoe je het bekijkt.
Toch kun je het ook anders zien:
In een korte periode van pakweg 40 000 km is er een ketting, turbo, en een inlaatreiniging en een kvs pompje geweest.
De inlaatreiniging is niet de eerste geweest. Ook de ketting waarschijnlijk niet, of er moet al iemand aan gezeten hebben die hem een aantal keren op tijd heeft gezet zonder hem te vervangen. Je zou voor de lol eens de de gehele coulance historie van jouw wagen op moeten vragen...
Blij dat je tevreden bent. Het is hoe je het bekijkt.
Toch kun je het ook anders zien:
In een korte periode van pakweg 40 000 km is er een ketting, turbo, en een inlaatreiniging en een kvs pompje geweest.
De inlaatreiniging is niet de eerste geweest. Ook de ketting waarschijnlijk niet, of er moet al iemand aan gezeten hebben die hem een aantal keren op tijd heeft gezet zonder hem te vervangen. Je zou voor de lol eens de de gehele coulance historie van jouw wagen op moeten vragen...
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De xantia is qua betrouwbaarheid wel een van de betere hydropneumaten. Over de rest praat ik liever niet zonder iemand die mij in bedwang houdt in de buurt.boes schreef: Die tijd komt niet meer terug.
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Ik heb de historie nagevraagd bij de dealer.
Dit is wat eruit kwam. En nog een lekkende veerpoot.
Jaren rond de milenium wisseling waren succesvol omdat de bouwers van auto's konden teren op jarenlange techniek die grotendeels bekend was. Nadat wetgeving is aangepast hebben ze daarna overhaast de techniek moeten aanpassen en speelde kosten een grote rol.
Vroeger had je dat auto's snel roesten. En zo zal rr altijd wel wat zijn.
Dit is wat eruit kwam. En nog een lekkende veerpoot.
Jaren rond de milenium wisseling waren succesvol omdat de bouwers van auto's konden teren op jarenlange techniek die grotendeels bekend was. Nadat wetgeving is aangepast hebben ze daarna overhaast de techniek moeten aanpassen en speelde kosten een grote rol.
Vroeger had je dat auto's snel roesten. En zo zal rr altijd wel wat zijn.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Net zo degelijk als saai: oer.BJG schreef: Een voorbeeld van een probleemloze motor (met toch veel technologie) kan ik wél noemen: Mazda Sky-active.
Maar het is in die zin wel een ondergewaardeerde fabrikant.
Ik heb rijles gehad in een 323 (ja, die bestond al
Nog erger was de 626. Nagenoeg perfect, maar zo saai...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Niet om je te ontmoedigen, maar waag er eens een muntje aan en bekijk de coulance-historieZeevijver schreef:Ik heb de historie nagevraagd bij de dealer.
Dit is wat eruit kwam. En nog een lekkende veerpoot.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Wat is de meerwaarde daarvan?
Ik kende het thp mirakel al voor de aanschaf.
Ik kende het thp mirakel al voor de aanschaf.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het gaat niet om meerwaarde, maar ik bedoel alleen dat het beeld dat jij schetst gebaseerd is op niet alle gegevens.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Vertel mij eens meer als je de historie kent van mijn exemplaar.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dan moet je mij even het chassisnummer en kenteken geven.
Maar ik wil er geenszins een persoonlijke discussie van maken!
Een THP is een fijne motor. Het kost alleen meer dan gemiddeld aan onderhoud om zo'n motor in topconditie te houden. Dat je tevreden bent is fijn, en dat je de kosten relativeert is terecht.
Maar ik wil er geenszins een persoonlijke discussie van maken!
Een THP is een fijne motor. Het kost alleen meer dan gemiddeld aan onderhoud om zo'n motor in topconditie te houden. Dat je tevreden bent is fijn, en dat je de kosten relativeert is terecht.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website


