Auteur |
Bericht |
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
200 kkm. Al lezende snappen de meesten wel dat het niet om 2000 km zal gaan.
|
18 jan 2019 20:53 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Bij een THP weet je maar nooit
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
18 jan 2019 20:57 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3560 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dan nog... 200 kkm is toch helemaal niks? Ik vind het schokkend dat je het acceptabel vindt dat je binnen die tijd zulke dure onderdelen al moest vervangen. Je deed sommige zaken zelf maar de meeste consumenten doen dat niet.
Mijn xant had ruim 500 kkm op de klok en de motor was nog nooit uit elkaar geweest. Alleen slijtage delen vervangen. Originele turbo, verstuivers enz. Auto weg gedaan omdat ik me steeds meer ging storen aan de blanke lak (of het ontbreken ervan..) Die tijd komt niet meer terug.
|
18 jan 2019 21:00 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dat kan. Maar de turbo is van garret en geen specifiek onderdeel van de thp. Ketting en reinigen van de inlaat zijn de specifieke thp ontwerpdelen van de motor zelf
|
18 jan 2019 21:06 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Bijv bij renault hoor ik niet veel, alleen max verstappen hoor je mopperen Maar zoals ik aleens schreef, een plaatselijke citroen specialist heeft een C4p in onderhoud. Deze heeft ook de THP motor, en die rijdt nu 200000 km probleemloos, echter de bestuurder zeikt dat ding af, plat gezegd
|
18 jan 2019 21:24 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Misschien helpt dat afzeiken wel.
|
18 jan 2019 21:31 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
@zeevijver: Blij dat je tevreden bent. Het is hoe je het bekijkt. Toch kun je het ook anders zien: In een korte periode van pakweg 40 000 km is er een ketting, turbo, en een inlaatreiniging en een kvs pompje geweest. De inlaatreiniging is niet de eerste geweest. Ook de ketting waarschijnlijk niet, of er moet al iemand aan gezeten hebben die hem een aantal keren op tijd heeft gezet zonder hem te vervangen. Je zou voor de lol eens de de gehele coulance historie van jouw wagen op moeten vragen...
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 jan 2019 21:39 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7299 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
boes schreef: Die tijd komt niet meer terug. De xantia is qua betrouwbaarheid wel een van de betere hydropneumaten. Over de rest praat ik liever niet zonder iemand die mij in bedwang houdt in de buurt.
|
18 jan 2019 21:48 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb de historie nagevraagd bij de dealer. Dit is wat eruit kwam. En nog een lekkende veerpoot.
Jaren rond de milenium wisseling waren succesvol omdat de bouwers van auto's konden teren op jarenlange techniek die grotendeels bekend was. Nadat wetgeving is aangepast hebben ze daarna overhaast de techniek moeten aanpassen en speelde kosten een grote rol. Vroeger had je dat auto's snel roesten. En zo zal rr altijd wel wat zijn.
|
18 jan 2019 22:29 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7299 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
BJG schreef: Een voorbeeld van een probleemloze motor (met toch veel technologie) kan ik wél noemen: Mazda Sky-active. Net zo degelijk als saai: oer. Maar het is in die zin wel een ondergewaardeerde fabrikant. Ik heb rijles gehad in een 323 (ja, die bestond al ) , wat dat ding te verduren kreeg... Nog erger was de 626. Nagenoeg perfect, maar zo saai...
|
18 jan 2019 22:40 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Zeevijver schreef: Ik heb de historie nagevraagd bij de dealer. Dit is wat eruit kwam. En nog een lekkende veerpoot.
Niet om je te ontmoedigen, maar waag er eens een muntje aan en bekijk de coulance-historie
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 jan 2019 23:08 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Wat is de meerwaarde daarvan? Ik kende het thp mirakel al voor de aanschaf.
|
18 jan 2019 23:12 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Het gaat niet om meerwaarde, maar ik bedoel alleen dat het beeld dat jij schetst gebaseerd is op niet alle gegevens.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 jan 2019 23:18 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Vertel mij eens meer als je de historie kent van mijn exemplaar.
|
18 jan 2019 23:27 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dan moet je mij even het chassisnummer en kenteken geven.
Maar ik wil er geenszins een persoonlijke discussie van maken!
Een THP is een fijne motor. Het kost alleen meer dan gemiddeld aan onderhoud om zo'n motor in topconditie te houden. Dat je tevreden bent is fijn, en dat je de kosten relativeert is terecht.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 jan 2019 23:40 |
|
|
|