Goedenavond,
Ik ben al een jaar 8 lid van C5 club en lees vaak mee maar heb tot nu toe weinig gepost omdat hier geen reden voor was, mijn dame heeft tot afgelopen vrijdag in de 9 jaar dat ik haar heb nog nooit een probleem gehad. Maar nu heeft ze een mankement waar de garage niet uitkomt.
Afgelopen vrijdag stap ik in de auto en start en rijd weg, geen enkel probleem maar na 400 meter lichten de lampjes op het dashboard op en de motor valt uit, geen stuur en rembekrachtiging meer en dat natuurlijk op een kruispunt. De auto rollend aan de kant gezet en geprobeerd te starten , de startmotor draait wel maar verder niets.
De auto af laten slepen en ook bij het slepen in de tweede versnelling de koppeling laten opkomen maar helemaal niets meer.
Zaterdag de accu vervangen, de oude was toch redelijk op, maar ook nu draait alleen de startmotor maar slaat niet aan.
De auto is gisteren naar de dichtstbijzijnde garage gesleept. Vandaag aan het eind van de middag maar eens gebeld en kreeg te horen dat de auto is uitgelezen en dat er geen fout gevonden is, de bougies waren nat van de benzine dus de brandstofpomp werkt ook volgens hun.
Het korte antwoord verder was dat het waarschijnlijk een Citroën klusje zou worden bij de officiële dealer.
Mijn vraag is of iemand van jullie een idee heeft wat het zou kunnen zijn.
Het gaat om een Citroën C5 van 2002 met 149000 km op de teller.
Bij voorbaat dank.
Richard