Zo heb ik dat ook altijd gedaan, tegen advies van bandenboeren in. De reden is voor mij heel simpel: door de achterasconstructie vanaf BX t/m C5 ph1/2 slijten de achterbanden altijd ietsje scheef op. Een beproefde manier om doodsangsten uit te staan tijdens het rijden is het voor monteren van voormalige achterwielen.JW-C5 schreef:...BJG schreef:Na 80 000 km beginnen de cc's nu achter te cuppen.
...
Verder niets dan lof over de cc in zowel zomer als onder winterse omstandigheden. Geheel conform ervaringen van andere gebruikers op dit forum.
Om te beginnen, wat een kilometrage, 80 kkm en nu pas "hun beste tijd gehad".
Onder mijn C5 haal ik dat bij lange na niet, met 50 kkm voor de set zijn ze wel aan vervanging toe. En dat vind ik netjes, met de eerdere Michelins deed ik niet langer.
Mbt dat cuppen, daarbij heb ik naar ik denk wat te lang gewacht met de voor <> achter wissel.
Dat heb ik pas gedaan bij een kleine 30 kkm, de voorbanden hadden toen nog ruim 3 mm, de wat gecupte achterbanden zaten op ruim 5 mm.
De eerste paar duizend kilometer na de voor <> achter wissel was dat duidelijk te horen aan de voorkant, inmiddels is dat goeddeels weg.
Ik ben voornemens voor de winter twee nieuwe CC's te nemen, die vervangen dan de banden die nu achter zitten en die dan onder de 3 mm zijn.
De nieuwe komen dan voor, de banden met tegen die tijd nog 4 mm komen dan weer achter.
Groet,
JW
De C5ph3 zal daar ongetwijfeld minder of geen last van hebben met zijn multilink ophanging.
Slijt de CC onder een Ph2 ook zo langzaam op als onder een Ph3?
Ik zou wel weer eens langer dan 35KKm met een setje banden willen doen namelijk...