kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Auteur |
Bericht |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
We hebben de klep gebruikt uit de sloper. Deze hebben we wel versterkt met lijm.
Ik heb Rene beloofd om er verder geen plaatjes van te plaatsen. Rene werd in het verleden te vaak gebeld werd door mensen die mijn foto's niet begrepen en daar uitleg over wilde hebben omdat zijn naam daar wel eens bij werd genoemd. Dit kostte hem teveel tijd.
Jammer maar helaas maar begrijpen doe ik het wel.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
10 nov 2017 17:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Begrijpelijk Voor die prijs lijkt me dit een goeie oplossing, als je gok dat de andere kant niet (binnenkort) ook kapot gaat goed uitpakt. Als het mij zou overkomen zou ik, met in het achterhoofd dat ik mijn voiture nog jaren hoop te kunnen houden en blijven rijden, kiezen voor een oplossing waarbij beide kleppen vervangen worden, door versterkte exemplaren. In dat geval is de klassieke methode waarbij de dash verwijderd wordt de beste, naar ik denk. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 nov 2017 18:06 |
|
|
Pintveld
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 jun 2014 20:34 Berichten: 11
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Zilvergrijs Met.
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Kan ik van iemand de beschrijving ontvangen voor het verwijderen van het dashboard voor het vervangen van de kleppen? Ben ook aan de beurt.
Alvast bedankt.
Groet!
|
09 jan 2018 00:28 |
|
|
suzukigt750
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
bij mij ook linker klep gebroken, hele dashboard eruit nu nog het kachelhuis demonteren, heeft iemand hier foto's van?
|
17 maart 2018 11:36 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13892 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
je moet het draadje is doorlezen hier staat veel in.
|
17 maart 2018 11:56 |
|
|
albert kolthof
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 feb 2011 14:59 Berichten: 48
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
C5 Ph2, bj 20017 Betreft: het bekende probleem met het clima systeem: rechts wèl koud, links niet (en niet te regelen), kapotte klep in het verwarmingshuis.
Ik ga dan u (eindelijk) de klus te lijf.
Het blijkt dat de klep helemaal is afgebroken en het kleine stuk in het huis is gevallen.
Dus vervalt de optie om de oude klep te lijmen; moet dus een nieuwe klep(pen) in.
Begrijp dat de kleppen set het volgende Citroen/PSA onderdeelnummer heeft 6480E3.
Waar kan ik het beste/goedkoopste deze kleppenset kopen ?
In neem aan dat het risico niet bestaat dat iemand mij een kleppen set van het oude (niet versterkte) type levert ?
Ik ben van plan het huis open te zagen en niet het hele dashboard eruit te halen. En ik ben van plan om alleen de linker klep te vervangen (rechter klep in de kast laten liggen erop hopende dat ik die nooit nodig zal hebben) . Of kun de door het gat wat je moet maken aan de linker kant ook de rechter klep vervangen ? of alleen gat rechts maken en beide kleppen vanaf rechts vervangen ?
Ik begrijp dat de 2 kleppen in de set verschillende kleuren hebben om links van rechts te onderscheiden, welke kant is de blauwe ?
Bij voorbaat reuze bedankt voor de info en het advies !
|
16 apr 2018 15:43 |
|
|
albert kolthof
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 feb 2011 14:59 Berichten: 48
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
correctie: bj 2007 uiteraard (en niet 20017)
|
16 apr 2018 15:46 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
@albert kolthof: Onderdeel 6480e3 is te koop bij de dealer misschien of anders, http://www.der-ersatzteile-profi.de , ca €77,-- excl. verz. kosten naar NL. Verder geen raad voor je, succes gewenst.
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
16 apr 2018 17:20 |
|
|
bartel67
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 22 aug 2010 11:40 Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
@albert kolthof of hier als je nog niet gelijk aan de klus hoeft te beginnen, https://www.ebay.de/itm/Doppel-Zone-Kli ... SwNe9aPsKK
|
16 apr 2018 23:07 |
|
|
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 399 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Hmm, ik had het kort geleden bij een van die warme dagen dat de kachel alleen maar warme lucht gaf en dacht toen dat mijn airco het had begeven of dat de regeling van slag was door het warme weer. Niet gekeken of het rechts anders was dan links. Als ik het hele verhaal hier lees zou het wel eens de voorbode kunnen zijn van een heleboel werk Inmiddels lijkt de verwarming (lees: temperatuurregeling) het wel weer te doen, maar mijn gevoel zegt dat misschien toch zo’n asje bezig is het te begeven. Mss nog net niet gebroken. Ik weet wel dat ik dan ga voor dashboarddemontage en de zaagmethode. De kleppen zijn me net iets te kostbaar om alvast te kopen voor het geval dat...
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
28 apr 2018 19:08 |
|
|
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 399 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Begrijp ik trouwens goed dat het bij het smeren gaat om het draaipunt in het midden van de behuizing? Is dat waar het zwaar gaat en waardoor die as het begeeft? Die kun je dus ook niet preventief smeren zonder de hele boel uit elkaar te halen....
Aan de kant van de stappenmotor draait de as niet in een eigen lager, maar op het lager van de stappenmotor!, toch? Hoe dan ook, het zal niet aan de lagering aan de kant van de stappenmotor liggen, want dan zou het asje niet breken.
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
28 apr 2018 19:13 |
|
|
albert kolthof
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 feb 2011 14:59 Berichten: 48
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Inmiddels de kleppen besteld en ontvangen op het adres dat goudfrank gesuggereerd heeft ( http://www.der-ersatzteile-profi.de ) : Is perfekt adres, zeer efficient, bedankt voor de tip goudfrank !!: om 11.00 uur besteld, zelfde dag nog de deur uit 2 dagen later binnen (in Rome). gaan we nu eerdaags de klus te lijf !!
|
30 apr 2018 08:23 |
|
|
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 399 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Mijn verwarming geeft nu ook definitief alleen warme lucht. Ik zal er dus ook aan moeten geloven. Gelukkig zijn er al een paar man die hier hebben uitgevonden hoe je dat het beste kunt doen, want bij de garage wordt het een kostbare klus.
Ik was er gisteren om te vragen wat zoiets zou gaan kosten. De schatting was niet mals. Even uit de losse pols geschat: nieuw kachelhuis: 650 euro. Dan nog een hele dag werk = 8 uur à 100 euro per uur = totaal 1450 euro. Dat komt neer op bijna total loss... Losse kleppen konden ze niet bestellen (heeft-ie wel naar gezocht in zijn systeem). Gevraagd of ze de klus wilden klaren als ik twee nieuwe kleppen aan zou leveren. Ja, dat kon wel. Maar toen ik vroeg of ze het ook wilden doen met de zaagmethode hield het op. Nee, dat wilden ze niet doen. Kan ik me ook wel voorstellen. Maandag GJO maar eens bellen om te vragen of die het eventueel wil doen met de zaagmethode. En dan moet ik beslissen of ik het zelf, met hulp van mijn zoon wil doen of dat ik naar GJO ga als die het wil doen.
Maar eerst moet ik eens controleren of het inderdaad die kleppen zijn, voordat ik de hele zooi demonteer om dan te zien dat daarbinnen alles in orde is....
Iemand suggesties hoe ik met niet al te veel werk kan controleren of het gebroken kleppen zijn?
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
10 mei 2018 17:50 |
|
|
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 399 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
albert kolthof schreef: Inmiddels de kleppen besteld en ontvangen op het adres dat goudfrank gesuggereerd heeft ( http://www.der-ersatzteile-profi.deIs perfekt adres, zeer efficient, bedankt voor de tip goudfrank !!: om 11.00 uur besteld, zelfde dag nog de deur uit 2 dagen later binnen (in Rome). @Albert: Ik kan die kleppen niet vinden op die site. Hoe worden ze daar genoemd? Staat dat onder "Heizung und Klimaanlage"? Daar zou ik het tenminste verwachten. Ik heb de C5 II break 2.0 HDi.
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
10 mei 2018 23:20 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
albert kolthof schreef: Ik zou zeker ook nieuwe kleppen erin gezet hebben nu je de oude er al uit gehaald hebt. Maar ook gezien de staat van de oude: het is niet zo dat er slechts een scheurtje in zit of een lichte vervorming die weer recht gemaakt en versterkt kan worden. Echter, nu we allemaal hebben kunnen lezen dat ook de nieuwe, versterkte versie van de klep soms toch nog breekt, is het naar mijns inziens aan te raden (gezien de enorme hoeveelheid werk; je wilt toch niet minimaal riskeren dat je dit ooit nog een keer moet doen!) om de nieuwe klep(pen) te versterken alvorens ze te monteren. Belachelijk, . . . . het zou niet nodig moeten zijn, maar de praktijk leert jammer genoeg dat het toch aan te raden is. Dit ga ik nu dus ook zeker doen, na 3 jaar versterkte klep aan de linker kant gebroken. Dus nieuwe kleppen is geen garantie voor weer jaren kachelplezier.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
14 sep 2018 22:40 |
|
|
|