Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Afdoppen van de PCV naar het inlaattraject is voor de THP misschien een (deel)oplossing. Bij de VTi motoren die geen extra PCV heeft is dit geen optie. Voor beide motoren ondervangt de Oilsaver een slechte keerklep en houdt de overmaat aan olie in de ontwijkende gasstroom tegen. Samen met van tijd tot tijd een motorflush is dat een aanmerkelijk voordeliger oplossing dan een nieuw kleppendeksel, wat ook niet afdoende functioneert.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Bjg zal het wel weten maar ik heb eens begrepen dat het bij de vti lekt bij de zuigerveren,
Doe maar eens een lek test.
Doe maar eens een lek test.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Afdoppen carterventilatie heeft niet voorkomen dat mijn 1e motor vervangen moest worden.
Bij mij lekte inderdaad de olie langs de klep seals.
De motor begon na de 1e ketting vervanging wat olie te verbruiken (toen was alles nog schoon) en bij de 2e keer was de zaak ook dusdanig vervuild dat er granulaatreiniging nodig was.
Waardoor gaan die klepseals lekken ? Verband met de kettingvervanging? Wie het weet mag het zeggen.
Bij mij lekte inderdaad de olie langs de klep seals.
De motor begon na de 1e ketting vervanging wat olie te verbruiken (toen was alles nog schoon) en bij de 2e keer was de zaak ook dusdanig vervuild dat er granulaatreiniging nodig was.
Waardoor gaan die klepseals lekken ? Verband met de kettingvervanging? Wie het weet mag het zeggen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Jouw motor is denk ik niet vervangen vanwege lekkende klepseals.
Het probleem zijn vastzittende, en ik denk daarom zelfs gebroken, zuigerveren geweest.
En ik denk dat de service adviseur van de importeur een goede training heeft gehad...
Het probleem zijn vastzittende, en ik denk daarom zelfs gebroken, zuigerveren geweest.
En ik denk dat de service adviseur van de importeur een goede training heeft gehad...
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de garage voor een granulaat reiniging (Over een maand. Het is blijkbaar erg druk) Ben benieuwd of dit gaat helpen.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nog héél even inhaken op de VTi. Ik krijg de laatste tijd van steeds meer bedrijven aanvragen voor Oilsavers. Vorige week zat daar een garagebedrijf tussen die bij een VTi hadden geflushed en de zuigerveren hadden vernieuwd.......
Nog steeds verbruikte deze motor 1,5 liter olie op 3000 km. Ten einde raad wordt er dan toch een Oilsaver besteld.
Nog steeds verbruikte deze motor 1,5 liter olie op 3000 km. Ten einde raad wordt er dan toch een Oilsaver besteld.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er zijn wel meerdere zaken dan zuigerveren.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wat is nu het olieverbruik na monteren van de oilsaver bij deze motor?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver. In mijn eigen C5, waar hij nu sinds december 2015 in gemonteerd zit, is het olieverbruik daadwerkelijk gehalveerd. Ik kan nu ruim 8000 km met 1 liter olie rijden.
Momenteel zijn er zo'n 120 in omloop. Grappig is, dat er een verschuiving plaatsvindt van particulieren naar garagebedrijven die ze bestellen. Soms met 7 stuks tegelijk.
Tot nog toe: geen klachten en 0 problemen. Ik adviseer wel om eerst de motor goed te flushen.
Momenteel zijn er zo'n 120 in omloop. Grappig is, dat er een verschuiving plaatsvindt van particulieren naar garagebedrijven die ze bestellen. Soms met 7 stuks tegelijk.
Tot nog toe: geen klachten en 0 problemen. Ik adviseer wel om eerst de motor goed te flushen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Op het CIFO zag ik toch ook een ervaring bijkomen dat de oilsaver bij de VTI niet het gewenste effect had. Ik ben ook eens benieuwd naar meer ervaringen icm een VTI. Mijn schoonouders hebben een c3 met 1.4 VTI. Verbruik is na 8 jaar nog bijna 0, auto heeft slechts 55000 km gelopen, dit verbaasd me wel gezien het lage aantal gebruik km's.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20
Berichten: 145
Auto: C5 2.0 16v Berline Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234567
Kleur: Ganache
Naar boven
Re: Mijn Exclusive LPG C5 uit 2004
Auto rijdt nog steeds lekker
Het oil saver dingetje heb ik er uit gehaald, na plaatsing begint de motor na enkele dagen heel beroerd te lopen, foutmeldingen enz. Bij verwijdering zijn de problemen weg. Na een poosje weer terug geplaatst en al vlot weer het beroerde lopen. Dan maar olie bijvullen
Storing P0170 En de andere "je katalysator is aan het overlijden" zijn al een hele poos weg na het proberen van dit spul!
https://www.wynns.nl/product/catalytic-" onclick="window.open(this.href);return false; ... r-cleaner/
Nooit gedacht dat het zó goed zou werken
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20
Berichten: 145
Auto: C5 2.0 16v Berline Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234567
Kleur: Ganache
Naar boven
Re: Mijn Exclusive LPG C5 uit 2004
Auto rijdt nog steeds lekker
Het oil saver dingetje heb ik er uit gehaald, na plaatsing begint de motor na enkele dagen heel beroerd te lopen, foutmeldingen enz. Bij verwijdering zijn de problemen weg. Na een poosje weer terug geplaatst en al vlot weer het beroerde lopen. Dan maar olie bijvullen
Storing P0170 En de andere "je katalysator is aan het overlijden" zijn al een hele poos weg na het proberen van dit spul!
https://www.wynns.nl/product/catalytic-" onclick="window.open(this.href);return false; ... r-cleaner/
Nooit gedacht dat het zó goed zou werken
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Niet weer de discussie , wel / niet zo’n ding ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vandaar de vraag:GW-tje schreef:Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver.
ik zou graag willen weten hoeveel van het olieverbruik daadwerkelijk komt via de carterventilatie. Dat betekent dat je een inschatting kunt maken van het probleem.
vb Stel dat je 0,5 l/1000 km verbruik hebt via de PCV, dan zullen, normaal gesproken, dezelfde motoren datzelfde verbruik ongeveer hebben.
Verbruikt een motor dan 1,5 l/1000 km dan is mbv de oilsaver max 0,5 l winst te behalen en is er dus een probleem dat 1/1000 km verbruik ergens anders vandaan komt.
Begrijp je de logica?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website




