Ik vind toch dat het niet veert zoals t hoort. Onze C3 veert beter. Vooral op klinkerweggetjes of over drempels.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Mijn auto is een dag bij de dealer geweest, maar er is niks gevonden. Geen storingen, alle bollen gecontroleerd, 2 monteurs hebben een testrit gemaakt, maar merkten niks vreemds. Wel vonden ze de banden stug, waardoor hij bij lagere snelheid wat minder soepel is. Ik heb goodyear efficientgrip performance erop. Bij andere bollenkarren heb ik met deze banden nooit dergelijke problemen gehad.
Ik vind toch dat het niet veert zoals t hoort. Onze C3 veert beter. Vooral op klinkerweggetjes of over drempels.
Ik vind toch dat het niet veert zoals t hoort. Onze C3 veert beter. Vooral op klinkerweggetjes of over drempels.
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
Auto: V6 automaat
Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: HEERHUGOWAARD
Hebben ze de verbollen niet getest ?
Ze kunnen gewoon op de "oude" verbollen tester van de lhm auto's
Meer dan 10% verlies is vervangen
Membraan in de verbollen zijn van een soort rubber en rubber is poreus en laat dus stikstof door (heel langzaam) vandaar altijd verlies van stikstof
Ze kunnen gewoon op de "oude" verbollen tester van de lhm auto's
Meer dan 10% verlies is vervangen
Membraan in de verbollen zijn van een soort rubber en rubber is poreus en laat dus stikstof door (heel langzaam) vandaar altijd verlies van stikstof
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Bollen zijn eraf geweest, maar geen reden om te vervangen.
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
Als trouwe lezer hier mijn bollen bijdrage.
Ik heb sinds 4 jaar een C5, de auto was 4 jaar oud toen ik hem kocht.
Wat betreft de vering ben ik nooit tevreden geweest over deze auto, vooral het stugge en wiebelende gevoel.
In de Select garantie termijn ben ik 2 keer terug geweest met de auto.
Men heeft hem uitgelezen en gecontroleerd en geen storingen gevonden.
Ook zei men dat de auto niet te vergelijken was met het veerkarakter van de Xantia die ik hiervoor had.
Ik heb maar aangenomen dat het zo is, jammer genoeg nooit in een andere C5 gereden als vergelijking,
dan had ik meteen beter geweten.
Het stoorde mij echter altijd en heb nu de bollen eraf gehaald en gemeten met het volgende resultaat.
Achterveerbollen:
L stuk
R van 40 Bar teruggelopen naar 30 Bar
Achter stugbollen:
L van 44 Bar niet teruggelopen
R stuk
Voorveerbollen:
L van 50 Bar teruggelopen naar 45 Bar
R van 50 Bar teruggelopen naar 45 Bar
Voor stugbol:
nog niet gemeten
De auto rijdt nu goed, dit is nu wel verklaard door het veren op 1 veerbol en 1 stugbol.
Nu ik toch bezig ben zou ik natuurlijk ook graag de stugbol voor testen, maar deze zit op een onmogelijke plaats bij het stuurhuis.
Van Planet-Citroen heb ik inmiddels de handleiding voor het demonteren gevonden.
Er moeten verschillende hydraulique leidingen los gemaakt worden waarna de regelaar met bol en al verwijderd kan worden.
Voor wie een eenvoudigen methode weet, houd ik mij aanbevolen.
Groet, Ron
Ik heb sinds 4 jaar een C5, de auto was 4 jaar oud toen ik hem kocht.
Wat betreft de vering ben ik nooit tevreden geweest over deze auto, vooral het stugge en wiebelende gevoel.
In de Select garantie termijn ben ik 2 keer terug geweest met de auto.
Men heeft hem uitgelezen en gecontroleerd en geen storingen gevonden.
Ook zei men dat de auto niet te vergelijken was met het veerkarakter van de Xantia die ik hiervoor had.
Ik heb maar aangenomen dat het zo is, jammer genoeg nooit in een andere C5 gereden als vergelijking,
dan had ik meteen beter geweten.
Het stoorde mij echter altijd en heb nu de bollen eraf gehaald en gemeten met het volgende resultaat.
Achterveerbollen:
L stuk
R van 40 Bar teruggelopen naar 30 Bar
Achter stugbollen:
L van 44 Bar niet teruggelopen
R stuk
Voorveerbollen:
L van 50 Bar teruggelopen naar 45 Bar
R van 50 Bar teruggelopen naar 45 Bar
Voor stugbol:
nog niet gemeten
De auto rijdt nu goed, dit is nu wel verklaard door het veren op 1 veerbol en 1 stugbol.
Nu ik toch bezig ben zou ik natuurlijk ook graag de stugbol voor testen, maar deze zit op een onmogelijke plaats bij het stuurhuis.
Van Planet-Citroen heb ik inmiddels de handleiding voor het demonteren gevonden.
Er moeten verschillende hydraulique leidingen los gemaakt worden waarna de regelaar met bol en al verwijderd kan worden.
Voor wie een eenvoudigen methode weet, houd ik mij aanbevolen.
Groet, Ron
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Met verbazing lees ik je verhaal
Dat C5 veerbollen wel eens kapot gaan, is me bekend.
Maar dat er bij jou 2 kapot waren en eentje zo'n kwart van z'n spanning kwijtgeraakt was, dat verbaast me in hoge mate.
En dat bij zo'n lage km-stand van 70000 km als in je profiel staat, of klopt die niet meer.
Maar zelfs als dat 100kkm meer zou zijn, dan nog.......
Groet,
JW
Dat C5 veerbollen wel eens kapot gaan, is me bekend.
Maar dat er bij jou 2 kapot waren en eentje zo'n kwart van z'n spanning kwijtgeraakt was, dat verbaast me in hoge mate.
En dat bij zo'n lage km-stand van 70000 km als in je profiel staat, of klopt die niet meer.
Maar zelfs als dat 100kkm meer zou zijn, dan nog.......
Groet,
JW
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
JW
Km. Stand klopt inderdaad niet, is nu 130000
Groet, Ron
Km. Stand klopt inderdaad niet, is nu 130000
Groet, Ron
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Maar dan nog, ze moeten makkelijk 200kkm+ meekunnen.
Bij mij zitten de originele er nog onder, de hoekbollen zijn bij 200kkm getest en nog in orde bevonden. Er was toen minder dan 5 bar druk verdwenen.
De middenbollen zijn toen niet getest, dat zal ik bij een volgende gelegenheid ook eens laten doen.
Groet,
JW
Bij mij zitten de originele er nog onder, de hoekbollen zijn bij 200kkm getest en nog in orde bevonden. Er was toen minder dan 5 bar druk verdwenen.
De middenbollen zijn toen niet getest, dat zal ik bij een volgende gelegenheid ook eens laten doen.
Groet,
JW
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Een ph1 en 2 hebben sowieso iets minder issues met de vering.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ph 3 bollen gaan idd vaker.
Goede dealert overigens die dit als goed kwalificeert
Goede dealert overigens die dit als goed kwalificeert
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat weet ik niet. Het lijken mij dezelfde bollen. Ook bij de C6 gaan ze wel defect. Mogelijk speelt gewicht een rol. Maar zekerheid heb ik niet.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Veteraan


Berichten: 1336
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Bij sphere-shop.fr zijn de nummers toch verschillend, ook voor C5/C6
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030




