Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017 12:10
Auto: Break
Opties: Electrische stoelen, navigatiescherm in kleur , leren bekleding
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: Zwart
Locatie: Rilland
Beste leden,
Ik heb een vraag :
Ik rij in een C5 break 2.0hdi automaat bj 2003 en als ik ermee rij heb ik geen vermogen in zijn 3e versnelling trekt hij zo langzaam tot dat die 110 bereikt dan vliegt ie zo naar de 150km heeft iemand een idee wat t kan zijn a.u.b.
Ik heb een vraag :
Ik rij in een C5 break 2.0hdi automaat bj 2003 en als ik ermee rij heb ik geen vermogen in zijn 3e versnelling trekt hij zo langzaam tot dat die 110 bereikt dan vliegt ie zo naar de 150km heeft iemand een idee wat t kan zijn a.u.b.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
klinkt als een weigerachtige turbo. Eerst eens uit laten lezen dan weet je waar je moet zoeken. Hoeft niet meteen ernstig te zijn . Er kunnen veel redenen zijn waarom de turbodruk niet correct is.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Komt meestal door de lucht massa meter die niet de goede waardes doorgeeft. Je kan hem lostrekken en nog eens proberen. Je krijgt dan wel een storing op je dash maar het is een makkelijke diagnose.
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
kan je die foute lmm uitlezen? ik wil hem vanavond even aan de lexia hangen.
En kan je dan gewoon doorrijden met de lmm los?
Nu als ik rij en ik druk vol gas dan houdt hij heel erg in, en als ik net op het juiste punt gas geef (vrij weinig) dan gaat hij wel, maar zodra ik wat meer gas geef houdt hij in.
Eerst dacht ik weigerachtige turbo of volle egr, maar als ik de juiste hoeveelheid gas geeft gaat hij wel vrij lekker
En kan je dan gewoon doorrijden met de lmm los?
Nu als ik rij en ik druk vol gas dan houdt hij heel erg in, en als ik net op het juiste punt gas geef (vrij weinig) dan gaat hij wel, maar zodra ik wat meer gas geef houdt hij in.
Eerst dacht ik weigerachtige turbo of volle egr, maar als ik de juiste hoeveelheid gas geeft gaat hij wel vrij lekker
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De LMM kun je niet los met de Lexia doormeten, wel gemonteerd en met lopende motor.
En rijden zonder LMM, hoe stel je je dat voor
Die meet de luchthoeveelheid die de motor instroomt, en de computer bepaalt aan de hand daarvan de hoeveelheid brandstof die moet worden ingespoten.....
Groet,
JW
En rijden zonder LMM, hoe stel je je dat voor
Die meet de luchthoeveelheid die de motor instroomt, en de computer bepaalt aan de hand daarvan de hoeveelheid brandstof die moet worden ingespoten.....
Groet,
JW
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
ik snap dat hij vast moet om doorgelezen te worden, maar wat ik van de comment van matthijs snap is dat je je lmm los kan halen en kijken hoe hij het doet, als hij verkeerde waardes geeft dan rijdt hij ook nog...
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Ok, auto uitgelezen, eerst stond er tijdelijke storing lmm contact met plus, gewist en even gecontroleerd op draadbreuken. niks te zien
Daarna een stukje gereden met de standaard parameters en hierna geeft hij een storing turbodruk te laag
Bij de parameters kon ik ook zien dat hij steeds ongeveer 25% minder aangaf dan verwacht.
Heeft iemand een idee wat ik hierbij moet verwachten? (turbo defect of turboslang lek zoiets)
ps. ik wist niet of ik zelf een topic aan moest maken of een bestaand topic gebruiken, mijn klachten leken veel op deze. als ik een nieuw topic had moeten aanmaken laat maar weten
Mvg,
Merijn
Daarna een stukje gereden met de standaard parameters en hierna geeft hij een storing turbodruk te laag
Bij de parameters kon ik ook zien dat hij steeds ongeveer 25% minder aangaf dan verwacht.
Heeft iemand een idee wat ik hierbij moet verwachten? (turbo defect of turboslang lek zoiets)
ps. ik wist niet of ik zelf een topic aan moest maken of een bestaand topic gebruiken, mijn klachten leken veel op deze. als ik een nieuw topic had moeten aanmaken laat maar weten
Mvg,
Merijn
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
Auto: V6 automaat
Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: HEERHUGOWAARD
Controleer de vacuüm slangetjes bij linker voor veerbol
Daar zitten de electroklepjes en die slangetjes daar scheuren vaak
Daar zitten de electroklepjes en die slangetjes daar scheuren vaak
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
Auto: V6 automaat
Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: HEERHUGOWAARD
Mijn vorige C5 2.0 hdi (ook uit 2003) had dit ook en daar was een slangetje gescheurd in een bocht
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
zijn dat die 2 dunne slangetjes die van voor naar achter lopen?
ik kan daar zo niks in ontdekken, maar weet ook niet precies waar ik naar zoek
ik kan daar zo niks in ontdekken, maar weet ook niet precies waar ik naar zoek
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
Auto: V6 automaat
Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: HEERHUGOWAARD
Er komt een slangetje vanaf de vacuüm pomp naar ongeveer rembooster
Naast de rembooster zitten de electroklepjes vlakbij veerbol
De slangetjes (ongeveer 6-7 mn dik) goed controleren en probeer de electro klepjes om te wisselen
Er is er 1 van de turbo en 1 van de egr
Naast de rembooster zitten de electroklepjes vlakbij veerbol
De slangetjes (ongeveer 6-7 mn dik) goed controleren en probeer de electro klepjes om te wisselen
Er is er 1 van de turbo en 1 van de egr
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw

Die van mij was hier stuk (stuk afgesneden en met tyrip vastgezet)
Groeten andre
C5 break diesel 2004
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:26
Auto: V6 automaat
Opties: leer,achterspoiler,webasto standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: HEERHUGOWAARD
Idd die slangetjes (gelijk de rest van de slangen ook controleren !!)
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
@C5_2010
Dit is precies waar bij mij dus ook de fout zat, alleen was het niet in te korten, allebei de kanten was ingescheurd. nieuw stukje er op en hij fluit weer heerlijk!
Dit is precies waar bij mij dus ook de fout zat, alleen was het niet in te korten, allebei de kanten was ingescheurd. nieuw stukje er op en hij fluit weer heerlijk!



