C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2017 18:41
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200560
Kleur: rood
C5club Newbie
C5club Newbie
G3

Bericht door nicod »

mijn C5 rijd op gas is daar wat over bekent waar ik op moet letten nico
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: G3

Bericht door Kapitein Rob »

Kijk hier en hier. En er is nog wel meer te vinden. Succes!
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: G3

Bericht door GW-tje »

De C5 is met zijn benzinemotoren een probleemloze auto op gas. Kleppen etc. gaan zéér lang mee, dus je hoeft je voorlopig geen zorgen te maken. Afhankelijk van de LPG-installatie die je hebt, moet je eigenlijk alleen bij Vialle nog wel eens een pomp laten repareren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 341
Lid geworden op: 04 aug 2013 13:51
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Locatie: dordrecht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: G3

Bericht door harald65 »

Ik rij zelf probleemloos op gas.
Wél laat ik 1 maal per jaar de installatie nakijken.
Dan worden ook het droog en nat filter vervangen.
Kost bijna niks maar je voorkomt problemen.

Ik hou zelf ook de benzinetank halfvol.
Ik heb begrepen dat wanneer het niveau te lang te laag is,je brandstofpomp problemen kan geven.

En regelmatig de bougies vervangen.
Ik doe het elke twee jaar. (40000 km)
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

Afbeelding
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: G3

Bericht door EW »

Inderdaad, houd je benzinetank redelijk gevuld.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: G3

Bericht door CitroFrance »

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar toch nog een eigenwijze mening van een ervaren LPG rijder met ongeveer 750.000 km op LPG in de rugzak

1) LPG bougies NGK (in mijn geval de Laserline LPG7) duur maar betere prestaties, gaan volgens fabrieksopgave 120K mee
2) Tank als je kan Euro 98, Euro 95 is te schraal en gezien de weinige kilometers zullen je sproeiers van de inspuiting moeilijk gaan doen
Je kan een flesje WYNN's reiniger in je tank gooien gooien (inspuiting etc)
3) Rijdt minimaal 1x per jaar een volle tank Euro98 achter elkaar leeg, dit reinigt rottigheid die anders je benzineinspuiting bemoeilijkt (komt pas na aan paar jaar naar voren). Niet in stadsritjes.
4) Nat Filter om de 20.000 vervangen (mijn BRC) aanrader AGIN BV Rdam, Nederlands eerste gecertificeerde inbouwstation\
5) Reken bij Vialle installaties op het vervangen van de gaspomp (ingebouwd in de tank) iedere 60.000-120.000 km. Dure dingen, dure vervanging en bekende zwaktepunten. Als je voor een ander merk kan kiezen, dan zeker doen.

En dan zal je dame het heerlijk blijven doen op LPG
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 359
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:18
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Locatie: Nieuwe Pekela
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: G3

Bericht door Stinger01 »

Ook vrij ervaren op gas, ongeveer 15 jaar, ook even mijn eigenwijze bijdrage. ;)

1) Altijd "normale" NGK's gebruikt, nooit ook maar iets nadeligs van gemerkt, mijn gasboer raadt speciale LPG bougies zelfs af. (Verdampere uit Helvoirt, ook een aanrader, goed en zeer schappelijke prijzen)
2) Nooit gedaan en ook nooit problemen mee ondervonden.
3) Ook nooit gedaan, je rijdt met G3 bij elke start even op benzine, mij nog nooit onvoldoende gebleken, nooit problemen met injectoren gehad.
4) Is wel nuttig alhoewel ik het bij deze wagen nog niet gedaan heb, nu ong. 35000 in mijn bezit en hij loopt als een zonnetje.
5) Geen ervaring mee, tot nu toe Koltec/Necam en AG gereden.

Maar zoals met alles, iedereen moet doen waar hij zich het lekkerst bij voelt. :smt023
Groet,
Hans
Plaats reactie