Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2017 18:41
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200560
Kleur: rood
wil stekkerdoos 13 polig vervangen voor een ander model kan dat in
verband met de computer
verband met de computer
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Welkom op dit forum !
C5 break diesel 2004
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
?
Natuurlijk kan je een Jeager omwisselen voor een multi-con West of andersom.
De draden hebben dezelfde functie ....ze zitten alleen in een andere contact(doos).
Succes
Natuurlijk kan je een Jeager omwisselen voor een multi-con West of andersom.
De draden hebben dezelfde functie ....ze zitten alleen in een andere contact(doos).
Succes

V.I.P.


Berichten: 1853
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Of bedoel je van 13 naar 7 polig ? Ik zou dan een adapter gebruiken. (kost geen drol)
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 

Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
met een adapter verlies je wel functionaliteit 
Ik heb nu een multicon-west onder de auto en ga deze vervangen door een jaeger
idd gewoon draadjes oversteken

Ik heb nu een multicon-west onder de auto en ga deze vervangen door een jaeger
idd gewoon draadjes oversteken

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2016 07:16
Auto: C5 Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09636
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 206795
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Heemstede
Ik was er een goed kwartiertje mee bezig. Kont van de auto lekker hoog, kussentje en gaan. Wel even een foto maken van de oude aansluitingen en codering. Daarna een voor een in de nieuwe doos. Even opletten met 2a, die gaat net even anders. Op het eind dikke dot vaseline erin en klaar.
Heb wel de oude multicon door geslepen, de schroeven waren helemaal vast gerot. Dus moest ook wel door.
Succes!
Heb wel de oude multicon door geslepen, de schroeven waren helemaal vast gerot. Dus moest ook wel door.

Succes!
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Hoi ErwinK,
Bij mij braken de schroeven van de doos al gelijk bij de eerste aanzet
Maar kun je mij eens zeggen hoe het dan zit met die 2a
Heb vanuit de multicon 2 draadjes met schuifstekker over.(oranje en grijs.) deze gingen
in de multicon naar de microswitch tbv de mistlampuitschakeling.
In de jaeger is alleen een pool 14 tbv deze mistlampuitschakeling ?
groet
Pim
Bij mij braken de schroeven van de doos al gelijk bij de eerste aanzet

Maar kun je mij eens zeggen hoe het dan zit met die 2a
Heb vanuit de multicon 2 draadjes met schuifstekker over.(oranje en grijs.) deze gingen
in de multicon naar de microswitch tbv de mistlampuitschakeling.
In de jaeger is alleen een pool 14 tbv deze mistlampuitschakeling ?
groet
Pim

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2016 07:16
Auto: C5 Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09636
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 206795
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Heemstede
De multicon onder mijn auto had dezelfde opbouw als het plaatje. Inclusief stom draadje. Ik heb bij de brezan deze foto geschoten en vervolgens 1 voor 1 de draadjes overgestoken in de jeager. Ik had geen draadje over of een microswitch. De 14 kan je lezen als andere zijde van 2a, zo stond het ook keuring in de nieuwe doos aangegeven.
Let wel, ik heb de originele afneembare trekhaak eronder zitten die gewoon afgetakt is van de achterlampen. (Zag ik bij lampje wisselen). Verder geen storing en heb al best wel wat achter gehad.
Let wel, ik heb de originele afneembare trekhaak eronder zitten die gewoon afgetakt is van de achterlampen. (Zag ik bij lampje wisselen). Verder geen storing en heb al best wel wat achter gehad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
De draden die ik "over" heb
komen bij mij van de microswitchaansluiting op de multicon ( bij jou rechts op het plaatje, op mijn foto links) deze zorgen voor de zgn electronische mistlampuitschakeling ( en ook pdc wellicht).
De jaegerdoos die ik gekocht heb heeft een mechanische mistampuitschakeling. Heb nog even gebeld met de dealer, maar volgens de monteur daar moet ik toch een contactdoos met een microswitch aanschaffen.
komen bij mij van de microswitchaansluiting op de multicon ( bij jou rechts op het plaatje, op mijn foto links) deze zorgen voor de zgn electronische mistlampuitschakeling ( en ook pdc wellicht).
De jaegerdoos die ik gekocht heb heeft een mechanische mistampuitschakeling. Heb nog even gebeld met de dealer, maar volgens de monteur daar moet ik toch een contactdoos met een microswitch aanschaffen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2016 07:16
Auto: C5 Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09636
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 206795
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Heemstede
Hmmmm. Dan stopt mijn kennis.
Mijn PDC heeft storing, maar zit in het PDC kastje aldus B bij GJO. Een ander kastje verhelpt het probleem. Ik heb zover ik zag ook gewoon mechanische ontsluiting van het mistachterlicht.
En de doos zit er al een tijdje onder en heb geen storing, niets... ook niet van GJO gehoord dat ik iets gesloopt heb.
Misschien http://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=4662" onclick="window.open(this.href);return false; hier meer?
Mijn PDC heeft storing, maar zit in het PDC kastje aldus B bij GJO. Een ander kastje verhelpt het probleem. Ik heb zover ik zag ook gewoon mechanische ontsluiting van het mistachterlicht.
En de doos zit er al een tijdje onder en heb geen storing, niets... ook niet van GJO gehoord dat ik iets gesloopt heb.

Misschien http://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=4662" onclick="window.open(this.href);return false; hier meer?
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Bedankt voor het meedenken.
Heb voor nu iig de ontsluiting van het mistachterlicht maar gelaten voor wat het is.
Verder werkt alles zoals het moet, als de sleurhut erachter hangt, zet ik gewoon zelf de pdc uit
en heb in al de jaren dat ik hem heb nog nooit mist gehad.
Heb voor nu iig de ontsluiting van het mistachterlicht maar gelaten voor wat het is.
Verder werkt alles zoals het moet, als de sleurhut erachter hangt, zet ik gewoon zelf de pdc uit
en heb in al de jaren dat ik hem heb nog nooit mist gehad.


C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2016 07:16
Auto: C5 Break Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09636
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 206795
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Heemstede