Inmiddels heb ik het apparaat ook aan de loop gekregen, na een keer of 20 proberen en evenzovele keren het kreng in de hoek gesmeten.
Het probleem was nog niet eens de corrupte en incomplete iso file. Die had ik ook, maar bij de lexia zat een mengelmoes van bestanden en instructies die half in het chinees en het russisch waren, en laat dat nu net niet mijn sterke punten zijn. Over dat iso bestand zei de Chinese verkoper zoiets als "Goh, dat doet ie anders nooit", daar was ik al snel klaar mee. Gelukkig staan er op internet genoeg iso's die wel tot het eind doorlopen.
Het echte probleem was meer dat ik hem niet geactiveerd kreeg. Je wilt niet weten hoevaak ik tegen de melding 'activatie mislukt. (storing 0)" aangekeken heb. Ik had namelijk de virusscanner en internet uitgeschakeld, omdat ik dacht dat dat moest. Zodra internet wel actief was, deed hij het in een keer. Helemaal blij nu!
Dat was eigenlijk het moeilijkste. Het updaten stelt daarbij vergeleken niks voor, als je het een keer gedaan hebt is de rest meer van hetzelfde. Hij zit nu op versie 7.49 en dat is voor mijn dame meer dan voldoende lijkt me. Het gaat om de budgetversie van 40$ (geen full chip), hoewel de verkoper beweert dat hij iedere auto tot op heden aan kan. Ondertussen heb ik nu wel een aantal icoontjes op het scherm staan waarvan me de betekenis ontgaat en die ook niet in de instructies uitgelegd worden:
- emaildiag
- webex
- citroen service
- service box
Iemand die weet wat ik hiermee moet?
Sim.exe is inmiddels uitgeschakeld in msconfig, bedankt voor de tip.