Ik heb mij juist voorgesteld in het voorsteltopic (
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 10#p571010" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;) omdat ik wat problemen had met mijn kachel/ventilator/aanjager hoe je het ook noemt. Betreft een ph1 2003 (september) 2.0 HDi met clima control.
Ik heb al op de sloop even een nieuwe weerstand/regelaar/mosfet gekocht (dat ding wat aan de pass. zijde links zit met de heatsink/koelribben erop).
Nou, die unit van de sloop aangesloten en weer niks. Zónder unit krijg ik 3 keer een knipperend puntje achter de getallen te zien. Dus de beide units die ik heb (mijne even open gemaakt, ziet er prima uit verder, geen tekenen dat de mosfet verbrand is) lijken prima.
Echter, de ventilator doet niks. Ook niet op vol vermogen. Ik kan heel even het bedieningspaneel gebruiken maar daarna gaat het klaverblad naar 'wit' of nul, en ik kan niks meer doen op de unit op wat regelen van de temperatuur na.
Wat zou het verder kunnen zijn en is dit evt. uit te lezen wat er loos is?
Terwijl ik dit typ heb ik de zekering niet gecontroleerd, ik zal even opzoeken welke het is, maar ik vermoed dat de zekering nog prima is omdat de weerstand zelf wel gedetecteerd wordt tenzij de regelunit en de kachelweerstand op twee verschillende zekeringen zitten... (ik meet hem zo even door)
De unit viel vanmorgen op de snelweg zomaar uit en sprong op ecomodus terwijl ik normaliter altijd 'auto' aan heb of handmatig de boel instel.
Gelukkig vriest het niet vanavond dus met een trekkertje om het vocht weg te halen en een extra trui kom ik er wel... maar fijn is anders! Zodra het vriest moet ik echt weer mijn kachel terug hebben