Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2013 22:45
Auto: C5 Break 2.0i 16V
Opties: 10 jan 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09559
Productienummer: 0287
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 325000
Kleur: donker groen
Locatie: Leersum
Ik ben op zoek naar mijn 2e C5. Wordt dan een Phase II. Heb nu een Phase I break 2 liter op LPG. Diverse probleemjes maar rijdt over het algemeen prima. Verbruikt wel heel veel olie. Maar dankzij de Action 5W40 niet zo'n probleem. Over trekkracht lees ik veel op het forum. Graag hoor ik iets over de betrouwbaarheid van de 1.8 of de 2.0 motoren. De volgende 2e hands zal rond de 150 a 200K op de teller hebben dus ben ik benieuwd welk type motor het het langst uithoudt.
Rijdt nu schakel maar ben ook wel in voor een automaat. Meningen hierover?
Groet, Perry
Rijdt nu schakel maar ben ook wel in voor een automaat. Meningen hierover?
Groet, Perry
Vriendelijke groet,
Perry
(finalc5)
Perry
(finalc5)

Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Dan zou ik voor de 2.0 gaan, de 1.8 is veel te licht.
De 2.0 kan ook een grote dorst hebben naar olie.
Greetz Iceman
De 2.0 kan ook een grote dorst hebben naar olie.
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De 2 liter is een betrouwbare motor. Let wel op het tijdig vervangen van de waterpomp (en distributie)
De ph2 automaat is een AL4 automaat en stamt nog uit het Xantia tijdperk. Verwacht daarvan geen wonderen.
De ph2 automaat is een AL4 automaat en stamt nog uit het Xantia tijdperk. Verwacht daarvan geen wonderen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
De AL4 wordt hier ouderwets genoemd en heeft inderdaad wat hebbelijkheden. Maar als het je eerste automaat is (bij mij is dat het geval) is er prima mee te leven. Het ding doet zelf wat ik anders had moeten doen: schakelen!
En natuurlijk zijn er modernere automaten (bij Citroen de Aisin 6-bak) die (veel) beter werken dan de AL4, maar als je niets gewend bent......
En natuurlijk zijn er modernere automaten (bij Citroen de Aisin 6-bak) die (veel) beter werken dan de AL4, maar als je niets gewend bent......
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
Een 2.0 liter; bij goed onderhoud weinig problemen; nauwelijks olieverbruik........en je er zijn ook 6-traps automaten bij de phase 2.
Veel plezier bij je zoektocht
Veel plezier bij je zoektocht
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Al zijn die 6 traps dan wel voorbehouden aan de 2.0 Diesel
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2011 22:59
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic
Locatie: Nieuwegein
Yep, die had ik ook hiervoor en dat was een heel goede diesel en 6-traps automaat!



