Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik weet niet hoe het in andere landen is, maar de 163PK diesel is in NL in minder uitvoeringen geleverd als de 136PK. Als je een exclusive en /of automaat wilde dan moest je maar de 22HDI of 30HDI nemen. De HDI 160 was er als tendance, ligne business & collection business , allemaal mooie namen voor een gemiddeld uitgeruste C5.
In de tijd van de 136PK versie was deze restrictie er niet. Die kon je als exclusive krijgen en ook als automaat.
Dus een 163pk met AFIL, massage, navigatie komt nooit uit Nederland.
In de tijd van de 136PK versie was deze restrictie er niet. Die kon je als exclusive krijgen en ook als automaat.
Dus een 163pk met AFIL, massage, navigatie komt nooit uit Nederland.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 52
Lid geworden op: 19 mar 2007 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0 Hdi 165 Exclusive Automaat
Opties: NG4, HiFI, LDWS, stoelverwarming, stoelmassage
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12874
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 129000
Kleur: Gris Haria
Locatie: Geldrop
Een reden te meer om ook in de ons omringende landen te kijken. Voldoende aanbod.
C5 2.0 HDi 165 Tourer Exclusive Aut. 2012, voorheen 3x C5, 4x Xantia, BX en Visa
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Voor een diesel, ongeacht het model en type zou ik sowieso in de omringende landen kijken, als je er 1 zoekt met weinig kilometers tenminste. Mijn 206 hdi, en de nieuwe C5 komen beide uit Duitsland. Aanbod is inderdaad groter, alleen wat meer werk om de auto in NL op de weg te krijgen
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bedenk je wel dat bij inruil een geimporteerde auto iets minder waard is. Hoe langer hij in NL is hoe minder relevant het wordt, maar de kms die voor import zijn gemaakt zijn niet gegarandeerd. Bv duitsland kent geen NAP, dus die lage km stand zul je anders moeten aantonen, bv een onderhoudshistorie.
En een autohandelaar zal altijd argumenten zoeken om een lagere prijs te bieden. Ik zeg niet dat het een probleem is, maar wees er op voorbereid.
Nu het aantal imports oploopt in Nederland zal het wel steeds gebruikelijker worden.
En een autohandelaar zal altijd argumenten zoeken om een lagere prijs te bieden. Ik zeg niet dat het een probleem is, maar wees er op voorbereid.
Nu het aantal imports oploopt in Nederland zal het wel steeds gebruikelijker worden.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 52
Lid geworden op: 19 mar 2007 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0 Hdi 165 Exclusive Automaat
Opties: NG4, HiFI, LDWS, stoelverwarming, stoelmassage
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12874
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 129000
Kleur: Gris Haria
Locatie: Geldrop
Een handelaar zoekt altijd naar argumenten om de inruilprijs te drukken terwijl ze nu zelf ook veel auto's uit Duitsland halen.
Mijn doelstelling is om ook deze auto weer volledig op te rijden. Hij moet toch minimaal 300.000 km kunnen halen. Mijn ph1 tot 298.000 gereden.
Mijn doelstelling is om ook deze auto weer volledig op te rijden. Hij moet toch minimaal 300.000 km kunnen halen. Mijn ph1 tot 298.000 gereden.
C5 2.0 HDi 165 Tourer Exclusive Aut. 2012, voorheen 3x C5, 4x Xantia, BX en Visa
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 nov 2014 19:49
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 160pK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143000
Kleur: Blanc Banquise
Na zoeken op mobile.de een witte 2.0 HDI 163 pK BVA6 Tourer gevonden. Wat een fijne motor/schakel combi! Geweldig fijn om mee te "touren".
't Enige wat ze niet heeft is: Xenonverlichting, volleder, panodak, metallic lak en trekhaak.
't Enige wat ze niet heeft is: Xenonverlichting, volleder, panodak, metallic lak en trekhaak.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Er lijken er momenteel veel uit Duitsland naar ons kikkerlandje te komen 

Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Er staan er ook genoeg. Jammer dat de 163pk een behoorlijk hoge CO2 waarde heeft waardoor de BPM op jong gebruikte C5's weer flink aantikt.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Denk bij serieuze interesse ook aan Frankrijk om een auto te zoeken, zie bijvoorbeeld http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... ourer&sp=1" onclick="window.open(this.href);return false;. ?voor een lijstje V6 diesels
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
misschien een beetje off topic, maar als ik het hier lees is dan een 163pk ook geleverd op wokkels???
Hier in Belgie alleen als Exclusive op HP
Hier in Belgie alleen als Exclusive op HP
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Jazeker, de 163 pk is er ook als wokkelaar ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 nov 2014 19:49
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 160pK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143000
Kleur: Blanc Banquise
Tis 'm dus geworden! We zweven weer heerlijk met bollen in 't vooronder (en achter nog 'n paar). Bedankt voor 't meedenken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Klein kickje!!
Zit te kijken naar een nieuwe C5-III
Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.
Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.
Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering.
De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).
Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.
Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?
Zit te kijken naar een nieuwe C5-III
Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.
Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.
Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering.
De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).
Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.
Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?