Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Stel dat de NL gasboer zoiets wil/kan/mag monteren, dan moet ik bij elke tankbeurt een verlengstuk opschroeven.
Ik denk niet dat ik dat wil, dan maar de standaard verzonken aansluiting in de bumper.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Gister de auto weggebracht naar de gasboer. Hoorde daar dat inbouw drie dagen duurt. Had ik vast wel ergens kunnen lezen, maar was toch even een verrassing.
Ik beweeg me nu voort in een Fiat Stilo Wagon, gaat je hart ook niet sneller van kloppen.
Morgen is tie dus klaar, maar vandaag toch even wezen kijken.
De tank zit er al in, ze waren net aan het vullen. Joekel van een ringtank, 67 liter. De vloer komt iets meer omhoog dan ik gehoopt had, 10 cm. Ze maken er wel een plank in zodat alles vlak blijft. Maar twee koffers liggend op elkaar of twee gestapelde bierkratten, dat allemaal net ging met hoedenplank, gaat nu dus niet meer passen. Nou ja, dan maar minder sokken mee op vakantie en minder bier drinken.
Aan de voorzijde lag alles open. Luchtfiler was eruit om wat werkruimte te creeeren, zo ook de twee plastic afdekplaten boven de motor.
Het inlaatspruitstuk was verwijderd en opgestuurd naar Vialle, daar boren ze de gaten en plaatsen ze de injectoren; schijnt nogal een precisiewerkje te zijn. Hierdoor kon je de bezineinjectoren, twee rijtjes van drie, goed zien.
De computer was ook al geplaatst, de leidingen getrokken, dus als Tante Pos meewerkt komt morgen het spruitstuk terug en kunnen ze het afmaken. De gasinjectoren worden bovenop het spruitstuk gemonteerd en blijven dus zichtbaar, de plastic afdekplaat moet daarvoor worden aangepast.
Stom, stom, ik had helaas geen camera bij me.
Hihi, gas natuurlijk. Ik weet niet of het een 1.6 of 1.8 is, maar veel pit zit er niet in.
Dan is een mooie, groene C5 2.0 LPG toch een stuk pittiger en qua verbruik net zo goed.
Gr. Ronald
Ronald schreef:... De gasinjectoren worden bovenop het spruitstuk gemonteerd en blijven dus zichtbaar, de plastic afdekplaat moet daarvoor worden aangepast.
Gr. Ronald