Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Starten op LPG wort via de LPG compu geregeld, weet niet of je dit kan omzeilen, maar als de sensoren goed zijn maar sluiting geeft op de sensor dan de verbinding van sensor naar MM controleren. Daar kan ook sluiting in zitten of de MM zelf niet goed.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Controleer je bedrading eens van het brandstofdeel. En meet de relais eens door die met de inspuiting van lpg en benzine te maken hebben.
Meerdere codes op verschillende onderdelen kan ook een slecht massapunt zijn.
Meerdere codes op verschillende onderdelen kan ook een slecht massapunt zijn.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Probleem lijkt gevonden. Geen signaal van krukassensor. Als we deze los halen en proberen komt signaal wel door. Defect vliegwiel?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Lees hier ook zoiets. http://www.amtgarageforum.nl/nissan/alm ... 30349.html
http://www.carpartsdirect.nl/assortiment/nokkenassensor
http://www.carpartsdirect.nl/assortiment/nokkenassensor
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Helaas, dit was het ook niet. Signaal wad gewoon te snel om met die meter te meten. Met goede multimeter prima signaal.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik denk wel dat je moet beginnen op de juiste manierBJG schreef:.....om een juist verband te kunnen leggen zijn die codes wel belangrijk.
Trial and error werkt lang niet altijd goed, iedereen roept goed bedoeld van alles, maar dat is niet echt diagnose stellen, en dat lijkt mij juist hier wel aan te raden.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Oké. even opnieuw:
Zojuist alle storingen gewist. Daarna auto proberen te starten en toen storingen weer uitgelezen. Bij instrumentenpaneel kwamen de volgende 3 storingen tevoorschijn:
- Defect op afstand - Tijdelijke storing - Motortoerental ontvangen waarde niet correct
- Defect op afstand - Tijdelijke storing - Watertemperatuur ontvangen waarde niet correct
- Defect op afstand - Tijdelijke storing - Wagensnelheid ontvangen waarde niet correct
Verder geen storingen zichtbaar, behalve defecte spiegelverwarming. Maar dat heeft er niets mee te maken, heeft hij al paar jaar last van.
Daarna met Lexia geprobeerd de inspuitventielen aan te sturen, we horen de benzinepomp, maar er komt geen benzine uit de injectoren. Voor mij lijkt het dus alsof deze niet worden aangestuurd.
Starten we de motor met behulp van remmenreiniger, schakelt hij na een tijdje over op LPG en loopt als een zonnetje.
Probleem lijkt dus te zitten in aansturing van de injectoren.
Iemand nog een zinnig/goed idee?
Zojuist alle storingen gewist. Daarna auto proberen te starten en toen storingen weer uitgelezen. Bij instrumentenpaneel kwamen de volgende 3 storingen tevoorschijn:
- Defect op afstand - Tijdelijke storing - Motortoerental ontvangen waarde niet correct
- Defect op afstand - Tijdelijke storing - Watertemperatuur ontvangen waarde niet correct
- Defect op afstand - Tijdelijke storing - Wagensnelheid ontvangen waarde niet correct
Verder geen storingen zichtbaar, behalve defecte spiegelverwarming. Maar dat heeft er niets mee te maken, heeft hij al paar jaar last van.
Daarna met Lexia geprobeerd de inspuitventielen aan te sturen, we horen de benzinepomp, maar er komt geen benzine uit de injectoren. Voor mij lijkt het dus alsof deze niet worden aangestuurd.
Starten we de motor met behulp van remmenreiniger, schakelt hij na een tijdje over op LPG en loopt als een zonnetje.
Probleem lijkt dus te zitten in aansturing van de injectoren.
Iemand nog een zinnig/goed idee?
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Relais voor het omschakelen niet meer goed of slechte verbinding van de bedrading daarnaartoe.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Zou inderdaad uit lpg computer kunnen komen. Injectoren worden daardoor onderbroken. Weet iemand een manier om deze te omzeilen zodat auto gewoon op benzine loopt?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Herman schreef:Je hebt LPG, maar starten op benzine, misschien staat de injectie van benzine nog uit
Daar dacht ik ook al aan.chathanky schreef:Relais voor het omschakelen niet meer goed of slechte verbinding van de bedrading daarnaartoe.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
heb je ook de codes?
Heb je 12V op de injectoren?
(ze worden massa geschakeld)
Wat is het uitgelezen start-toerental?
Heb je ook U-codes in andere stuurapparaten?
zo ja welke?
Heb je 12V op de injectoren?
(ze worden massa geschakeld)
Wat is het uitgelezen start-toerental?
Heb je ook U-codes in andere stuurapparaten?
zo ja welke?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Er waren bij deze storingen geen codes vermeld. Verder geen storingen in andere apparaten.
Start toerental zit rond 212 RPM, Signaal van krukassensor is ongeveer 1700 Hz.
Ik ga er vanmiddag weer naartoe. Zal dan voltage op injectoren meten en kijken of massa niet onderbroken is. Mijn vermoeden nu is dat de LPG computer het signaal onderbreekt.
Start toerental zit rond 212 RPM, Signaal van krukassensor is ongeveer 1700 Hz.
Ik ga er vanmiddag weer naartoe. Zal dan voltage op injectoren meten en kijken of massa niet onderbroken is. Mijn vermoeden nu is dat de LPG computer het signaal onderbreekt.
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Opgelost! Bleek dat de interface unit van de lpg installatie defect is. Deze vervangen en loopt weer als een zonnetje.
Op naar de volgende half miljoen km.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Op naar de volgende half miljoen km.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

