Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Er kraakt of tikt niks, maar mn achterbanden cuppen als de zenuwen en de achterwielen beginnen toch wel scheef te staan...
Ook is een windvlaag voldoende om de geometrie van het onderstel om te turnen van ´trillend´ tot ´nagenoeg perfect´ of weer terug...
Goed, ik voorzie een diagnose bij een garagist alhier terplaatse bekend...
Ook is een windvlaag voldoende om de geometrie van het onderstel om te turnen van ´trillend´ tot ´nagenoeg perfect´ of weer terug...
Goed, ik voorzie een diagnose bij een garagist alhier terplaatse bekend...
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Eigenlijk door toeval (via een teaser van citroexpert.nl) kwam ik op het begrip ADAL...maar dat blijkt stiekum best een dingetje te zijn.
Ik zit al op 207dkm, ze zijn bij mijn weten nooit vervangen. Ik vond het zo af en toe al vreemd dat bij het uitstappen (en op de handrem!) er bij de achterwielen zo'n raar gekraak te horen was. Dat kwartje (of eigenlijk bijna 500 euries) is wel gevallen vandaag
Ook maar eens een paar belletjes maken voor prijzen, al komt Hegru in Veldhoven wel goed over. Weet iemand van jullie nog een goede (prijs/kwaliteit) garage in de omgeving Rotterdam?
Zijn er trouwens dan nog meer dingen om op te letten? Misschien kan ik dan een pakketkorting krijgen
Ik zit al op 207dkm, ze zijn bij mijn weten nooit vervangen. Ik vond het zo af en toe al vreemd dat bij het uitstappen (en op de handrem!) er bij de achterwielen zo'n raar gekraak te horen was. Dat kwartje (of eigenlijk bijna 500 euries) is wel gevallen vandaag
Ook maar eens een paar belletjes maken voor prijzen, al komt Hegru in Veldhoven wel goed over. Weet iemand van jullie nog een goede (prijs/kwaliteit) garage in de omgeving Rotterdam?
Zijn er trouwens dan nog meer dingen om op te letten? Misschien kan ik dan een pakketkorting krijgen
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Niieuw Vennep is niet zo ver weg hoor...
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 nov 2013 17:37
Auto: C5 2.0 16V ligne Prestige Berline
Opties: Navigatie, parcking pack, Hungaro velgen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189.000
Kleur: Metal gray
Locatie: Rotterdam
Ik heb het bij GJO laten doen in Nieuw Vennep en dat was echt geen 500. Bij mij zat alles mee en was het onder de 400. Bij prijsopgave houden ze altijd rekening met het feit dat het tegen kan zitten. In Rotterdam was de prijs bij verschillende garage's tussen de 575 en 650. Het ritje naar Nieuw Vennep is het echt wel waard. Gewoon een kwestie van hopen dat het mee zit
Maar het mooiste was dat de Dame weer perfect rijd
Maar het mooiste was dat de Dame weer perfect rijd
vulpes pilum mutat non mores
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Hegru in Veldhoven is inderdaad niet duur en ze leveren goed werk. Ik ben er eens een paar keer geweest voor o.a. een distributieriem en een koppeling en veerbollen.
Waar je wel tegen moet kunnen zijn de enorm a-communicatieve boeren die daar werken. Klantvriendelijkheid hebben ze werkelijk nog nooit van gehoord en de planning is ook een puinhoop. De laatste keer dat ik er was hadden ze mijn leen-auto aan iemand anders meegegeven en kon in onverrichter zaken weer vertrekken. Dat is het moment dat ik besloten heb daar nooit meer heen te gaan.
Maar als je daar tegen kan en wellicht ook de juiste persoon treft daar, dan leveren ze goed werk voor een hele scherpe prijs...
Waar je wel tegen moet kunnen zijn de enorm a-communicatieve boeren die daar werken. Klantvriendelijkheid hebben ze werkelijk nog nooit van gehoord en de planning is ook een puinhoop. De laatste keer dat ik er was hadden ze mijn leen-auto aan iemand anders meegegeven en kon in onverrichter zaken weer vertrekken. Dat is het moment dat ik besloten heb daar nooit meer heen te gaan.
Maar als je daar tegen kan en wellicht ook de juiste persoon treft daar, dan leveren ze goed werk voor een hele scherpe prijs...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Dank allemaal voor de reacties!
Ik heb zo'n ritje er wel voor over (nieuw Vennep is idd dichterbij voor mij
. Het lijkt me bovendien niet gek om het bij een Citroen specialist te doen, zodat ze ook even naar alle andere punten kunnen kijken. Ik zal toch de komende jaren met deze auto willen rijden. 
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik hoor en lees trouwens altijd dat dealers enorm duur zijn, maar zij zijn dus een uitzondering op de regel?Eliminator schreef:Ik heb het bij GJO laten doen in Nieuw Vennep


