Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
En natuurlijk heb je nog te maken met de rendementscurve van de motor, eventuele verschillen in rendementen van overbrengingen etc.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Het zal allemaal wel. De formule klopt als het je uitkomt en nu kom je met van alles en nog wat.
Plezier ermee.
Plezier ermee.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Vergeet niet de hellingshoek van de weg enz enz. 
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Gaan we de twee pagina's volmaken? Of 't maar gewoon lekker hierbij laten onder het mom van "de C5 ph.3 is een slobberaar boven de 115km/u".
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
En wat is jouw verbruik 'echt' (ik bedoel: voltanken en km-stand noteren, rijden, opnieuw voltanken en verreden km's delen door aantal getankte liters)?
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
CH: je leest gewoon niet.chathanky schreef:Het zal allemaal wel. De formule klopt als het je uitkomt en nu kom je met van alles en nog wat.
Plezier ermee.
Verdere irrelevante nonsense zullen we maar gewoon verwijderen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Was een antwoord die op deze bijdrage Harm en waar vervolgens de hele discussie ontstond.JW-NHS schreef:Luchtweerstand is een kracht. En die is (globaal) evenredig met de snelheid in het kwadraat.
Vermogen is kracht * snelheid. En dus is het benodigde vermogen evenredig met de derde macht van de snelheid.
Voorts geldt dat Cw= Cx * oppervlak.
Wat niet constant is, is die Cx. Denk maar eens aan het feit dat de C5 13 mm omlaag gaat als hij harder rijdt dan 120 km/u, of daaromtrent. Dat beïnvloed z'n stroomlijn, dat is de Cx.
Groet,
JW
Vervolgens komt JW met een wiki formule waar ik de berekeningen maak om aan te tonen dat het niet klopt. Of klopt de uitkomst niet, heb ik een foutje gemaakt?
Wat lees ik verkeerd als ik dat nog vragen mag?
Maar over de discussie zelf is alles wel uiteen gezet. Van mijn kant geen discussie daarop.
Vreemd ook dat ik als enige wordt aangesproken terwijl ik niet alleen de discussie aanga.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Oftewel, hoe je nog een draai probeert te geven aan alle onzin die je uitgekraamd hebt....
In volgorde:
Het is in feite zonde van de tijd die ik hieraan besteed heb. Zoals dat ook al gebeurd is met andere "stellingnames" van jouw hand in andere draadjes..
De enige reden dat ik dit doe is dat ik niet wil dat anderen door jou op het verkeerde been gezet worden en zouden kunnen gaan denken dat het correct is wat je schrijft.
Groet,
JW
In volgorde:
Vervolgens:De factor luchtweerstand neemt nog meer toe dan de derde macht
Vul de formule dan eens in dan, de formule klopt wel Kwadratisch met de snelheid, te zien in v kwadraat, die ook nog eens gedeeld wordt door 2 aan het einde van de formule.
Wat niet klopt wat je aan geeft, het vermogen dat benodigd is de toename aan 100 naar 125 km/h, die is zeker niet de derde macht.
Ik daag je uit aan te geven waar ik een fout gemaakt heb en/of onzin uitkraam.Klopt niet hoor. Boven de breuk een getal weglaten die je onder moet delen.
De formule zelf klopt de uitwerking door jw niet.
Het is in feite zonde van de tijd die ik hieraan besteed heb. Zoals dat ook al gebeurd is met andere "stellingnames" van jouw hand in andere draadjes..
De enige reden dat ik dit doe is dat ik niet wil dat anderen door jou op het verkeerde been gezet worden en zouden kunnen gaan denken dat het correct is wat je schrijft.
Groet,
JW
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zo klaar .... !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vanavond met 108 op de limiter .... ( en de teller geeft dan 1 minder aan )
Een net verbruik van 1 op 24,3
Een net verbruik van 1 op 24,3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
1 op 24,3 ( 4,11 l / 100 km )
Groot voordeel van die paar km trajectcontrole, dat stukje is retezuinig hahahaha
Kan dan ook niet zeggen dat de 2.0HDiF een zuipschuit is, die van mij iig niet ...
Als je echt wil is er prima zuinig mee te rijden, en dit is nog wel een automaat.
Maar goed als je 120/30 gaat rijden is het echt andere koek.
Groot voordeel van die paar km trajectcontrole, dat stukje is retezuinig hahahaha
Kan dan ook niet zeggen dat de 2.0HDiF een zuipschuit is, die van mij iig niet ...
Als je echt wil is er prima zuinig mee te rijden, en dit is nog wel een automaat.
Maar goed als je 120/30 gaat rijden is het echt andere koek.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Heeft de hete chip ermee te maken?
Ik weet dat mijn ph 2 dik 1/100 zuiniger was dan de ph3
Ik weet dat mijn ph 2 dik 1/100 zuiniger was dan de ph3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030




