Hangt denk ik af van de gebruikte materialen voor gloeidraad en gasvulling, maar desondanks een leuke indicatie.
Overigens is niet alleen de DC-component van de dynamospanning van belang, maar ook de AC-component. Sommige autoos met slechte dynamo produceren erg vuilie 'gelijk' spanning.
Wat ik begrepen heb is de elektronica van de C5 daar zelf al erg gevoelig voor en zou je dan eerder andere problemen moeten hebben.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gek genoeg waren mijn "gewone" ( merk ! ) lampjes wel altijd met enige regelmaat stuk, de huidige niet .....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24