Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:39
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 218000
Kleur: blauw
Goedenavond allemaal,
Sinds het begin van het jaar ben ik de vooralsnog trotse bezitter van een Citroen C5 break uit 2003 op LPG G3.
Deze heeft nu problemen bij het rijden op gas, het horten en stoten na een tijdje alsmede het geven van de foutmelding Storing Katalysator.
Ik wil om te beginnen even controleren of de LPG Pomp (Vialle LPI) niet ergens door wordt verstoord.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier weet waar normaliter het Relais dat de LPG pomp aanstuurd wordt geplaatst.
Voordat ik het wiel ga zoeken door de kabelboom te volgen zijn hier wellicht mensen die het al eerder hebben gezocht en gevonden.
Sinds het begin van het jaar ben ik de vooralsnog trotse bezitter van een Citroen C5 break uit 2003 op LPG G3.
Deze heeft nu problemen bij het rijden op gas, het horten en stoten na een tijdje alsmede het geven van de foutmelding Storing Katalysator.
Ik wil om te beginnen even controleren of de LPG Pomp (Vialle LPI) niet ergens door wordt verstoord.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier weet waar normaliter het Relais dat de LPG pomp aanstuurd wordt geplaatst.
Voordat ik het wiel ga zoeken door de kabelboom te volgen zijn hier wellicht mensen die het al eerder hebben gezocht en gevonden.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Je pomp is overleden.
Neem contact op met deze man
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... stank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goedkoper zal je ze niet vinden....
S6
Neem contact op met deze man
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... stank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goedkoper zal je ze niet vinden....
S6
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:39
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 218000
Kleur: blauw
Hoi,
Ik ben reeds bij een andere LPG specialist geweest in Liempde die in eerste instantie ook dacht dat de pomp kapot was.
Dit was echter niet het geval, pomp is gecontroleerd (daarnaast is de LPG computer uitgelezen) en het was niet nodig deze te vervangen.
Hij heeft nieuwe bougies geplaatst waarna ik weer de nodige kilometers probleemloos heb gereden, maar het probleem is er nu weer.
Hij adviseerde me om eerst het relais van de pomp te controleren voordat ik terugkwam om toch de pomp eens proberen te vervangen, maar hij had er niet naar gezocht bij mijn bezoek en daarom kon hij ook niet vertellen waar het zit.
Toch bedankt voor de reactie.
Ik ben reeds bij een andere LPG specialist geweest in Liempde die in eerste instantie ook dacht dat de pomp kapot was.
Dit was echter niet het geval, pomp is gecontroleerd (daarnaast is de LPG computer uitgelezen) en het was niet nodig deze te vervangen.
Hij heeft nieuwe bougies geplaatst waarna ik weer de nodige kilometers probleemloos heb gereden, maar het probleem is er nu weer.
Hij adviseerde me om eerst het relais van de pomp te controleren voordat ik terugkwam om toch de pomp eens proberen te vervangen, maar hij had er niet naar gezocht bij mijn bezoek en daarom kon hij ook niet vertellen waar het zit.
Toch bedankt voor de reactie.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Is je bobine al eens vervangen?
Hoor je de pomp na het starten op hoog toeren draaien en naar laag toeren gaan als het systeem op druk is?
Hoor je de pomp na het starten op hoog toeren draaien en naar laag toeren gaan als het systeem op druk is?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:39
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 218000
Kleur: blauw
De bobine is in de tijd dat ik hem heb nog niet vervangen, je hoort een duidelijk verschil bij het starten en rijden ja.
Ik moet weer even "wachten" tot hij op storing springt en luisteren of de pomp dan nog loopt of niet.
Maar eigenlijk wil ik de storing voor zijn en beginnen met het controleren van de "onnozele" dingetjes die de oorzaak kunnen zijn.
Ik zal straks de kabelboom vanaf de lpg computer eens volgen of ik het relais kan vinden.
En ook de bobine even testen c.q. vervangen.
Ik moet weer even "wachten" tot hij op storing springt en luisteren of de pomp dan nog loopt of niet.
Maar eigenlijk wil ik de storing voor zijn en beginnen met het controleren van de "onnozele" dingetjes die de oorzaak kunnen zijn.
Ik zal straks de kabelboom vanaf de lpg computer eens volgen of ik het relais kan vinden.
En ook de bobine even testen c.q. vervangen.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:39
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 218000
Kleur: blauw
Ter info, ik heb het relais gevonden het zat in mijn geval tussen de LPG Computer en het Onderbreekrelais.
Ik ga het morgen even testen op juiste werking van de contacten, de contacten hadden toch flink wat oxidatieresten.
Ik ga het morgen even testen op juiste werking van de contacten, de contacten hadden toch flink wat oxidatieresten.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
en?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"