Ik miste alleen wat vermogen in de Alpen. Kan ook aan mij liggen maar vond dat het trek vermogen niet echt ophield. We hebben de rit in 2 dagen afgelegd. En bij de 2e dag gaf de airco wat problemen. Warme lucht aan de bestuurders kant, en koude lucht aan de passagiers kant. Hiermee hebben we het hele stuk van Munchen tot vlak bij Lucca met de arko moeten rijden. Was een beetje behelpen met buiten tempraturen rond de 34graden, maar vlak bij het eindbestemming bleek de airco het ineens weer te doen. Sinds dien geen problemen.
 Ik miste alleen wat vermogen in de Alpen. Kan ook aan mij liggen maar vond dat het trek vermogen niet echt ophield. We hebben de rit in 2 dagen afgelegd. En bij de 2e dag gaf de airco wat problemen. Warme lucht aan de bestuurders kant, en koude lucht aan de passagiers kant. Hiermee hebben we het hele stuk van Munchen tot vlak bij Lucca met de arko moeten rijden. Was een beetje behelpen met buiten tempraturen rond de 34graden, maar vlak bij het eindbestemming bleek de airco het ineens weer te doen. Sinds dien geen problemen.Maar wat ons wel ff liet schrikken was het volgende. We zijn dinsdag naar de bergachtige kust gereden waarbij je ook veel klimwerk moest verrichten. Smiddags toen we daar weer weg wilden rijden bleek halverwege tijdens de afdaling de motor af te slaan en een alarmsignaal te klinken met de melding dat de motorolie op zou zijn. Met behoorlijke schrik in de benen (geen stuurbekrachtiging meer, hairpinbocht in de afdaling en diepe afgrond) is het gelukt om de C5 in de bocht te kunnen parkeren. Vervolgens oliepeil gecheckt en bleek op te zijn. 1L olie die we bij ons hadden erin gegooid en met knikkende knieen voorzichtig doorgereden naar de eerste benzinestation om meer olie te halen en goed op peil te brengen. Moest nog ongeveer 3/4 liter bij vullen.
Nu is mijn vraag het volgende; we hebben we vanaf Apeldoorn tot het bewuste moment ongeveer 1800 km gereden en oliepeil was thuis gecheckt. Is het normaal dat je zoveel olie verbruikt? En verbruik je ook meer olie door veel klimwerk?