Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
dan begint het met dat bedrijf te bellen waarom is nagelaten de G3 certificering uit te voeren. Voor 2500 euro mag je dat wel verwachten. Als ze er nu eentje in hadden gebeund van <1500 euro, dan had het een G2 installatie kunnen zijn.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Flashlube niet nodig.
Geef effe je woonplaats/omgeving zodat we je naar een goede gasboer kunnen leiden.
Mogelijk heb je dus inderdaad G3 maar moet ie omgemeld worden.
Zoniet, mocht je een nieuwe overwegen, dan hebben we wel wat adresjes voor je.
V6 is vermogen. Je kunt dan de Vialle proberen (ik geloof niet dat ik dit nog durf te zeggen) door de manier van inspuiten houdt je het meste vermogen over, maar lees eerst op het forum de berichten over de gaspompen van dit merk.
Anders zijn er genoeg goede andere merken die je voor een redelijke prijs een G3 kunnen monteren (richtlijn nieuw 1500-2000), of je huidige installatie upgraden (mogelijk goedkoper).
Suc6
Geef effe je woonplaats/omgeving zodat we je naar een goede gasboer kunnen leiden.
Mogelijk heb je dus inderdaad G3 maar moet ie omgemeld worden.
Zoniet, mocht je een nieuwe overwegen, dan hebben we wel wat adresjes voor je.
V6 is vermogen. Je kunt dan de Vialle proberen (ik geloof niet dat ik dit nog durf te zeggen) door de manier van inspuiten houdt je het meste vermogen over, maar lees eerst op het forum de berichten over de gaspompen van dit merk.
Anders zijn er genoeg goede andere merken die je voor een redelijke prijs een G3 kunnen monteren (richtlijn nieuw 1500-2000), of je huidige installatie upgraden (mogelijk goedkoper).
Suc6

Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Afgaande op wat ik zo links en rechts lees over de ellende die andere inbouwers aanrichten geloof ik niet dat Vialle zo'n hele slechte keus is.
Ja, alles kan kapot, maar zolang dát maar het grootste probleem is. Met een slechte inbouw met veel vermogensverlies ben je heel veel verder van huis.
Ja, alles kan kapot, maar zolang dát maar het grootste probleem is. Met een slechte inbouw met veel vermogensverlies ben je heel veel verder van huis.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gewone inbouwstations slopen niks, als je echter bij een beun gaat, dan kan je inderdaad 'op de koffie' komen . Normale vervangprijzen van de gaspomp zijn rond de €600 en €700 (bij Vialle service centers). Daar hoef je alleen heen als je geld teveel hebt.
En er zijn gecertificeerde inbouwers, merkloze garages en 'mannetjes' die het tussen de €250 en €500 doen. Je hebt vooral in het laatste geval dan wel vaak revisie ipv nieuw.
Een nieuwe Viallepomp houdt het tussen de 70.000-130.000 km uit (ervaringsdeskundige, laatste C5 ging er uit met zijn 4e pomp er in). Het is maar wat je wilt.
Vermogensverlies is gezien het g3 systeem met inspuiting (andere inspuiting dan Vialle) erg klein.
Het is dus niet slecht
tov goed
, maar goed
tov beter
Nogmaals succes
En er zijn gecertificeerde inbouwers, merkloze garages en 'mannetjes' die het tussen de €250 en €500 doen. Je hebt vooral in het laatste geval dan wel vaak revisie ipv nieuw.
Een nieuwe Viallepomp houdt het tussen de 70.000-130.000 km uit (ervaringsdeskundige, laatste C5 ging er uit met zijn 4e pomp er in). Het is maar wat je wilt.
Vermogensverlies is gezien het g3 systeem met inspuiting (andere inspuiting dan Vialle) erg klein.
Het is dus niet slecht




Nogmaals succes
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik doel op 'nieuw-inbouw' en het ge-etaleerde gebrek aan fundamentele kennis bij inbouwers van de systemen waar men mee werkt. Enfin, als ik me óóit aan een gasinstallatie zou bezondigen zou dat er vrijwel 100% zeker eentje worden van een importeur die z'n eigen product wél snapt. Vul zelf maar in wie.
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Vialle schijnt z'n pompproblemen inmiddels wel onder de knie te hebben overigens. Door de plaatsing blijft 'ie echter vatbaarder voor drooglopen na leegrijden.
Ikzelf had (niet Citro) voor Prins VSI gekozen vanwege de hogere mate van in- en afstelbaarheid door de inbouwer achteraf en dat deze eenvoudiger middels pomp- en verdamperdruk naar hogere vermogens te tillen is.
@c5jan Vialle is niet per definitie een fabrikant die z'n product goed snapt of zich ervoor wil inspannen maatwerk te leveren. Genoeg over gelezen. Gelukkig geen last van gehad ivm keuze voor Prins
Maar we dwalen af. Eerste prioriteit is jouw auto G3 te zien krijgen. Begin maar met bellen naar de oorspronkelijke inbouwer. Hopelijk kan eea nog aangepast worden. Ik hoop het echt voor je. Anders is het enorm balen.
Succes.
Ikzelf had (niet Citro) voor Prins VSI gekozen vanwege de hogere mate van in- en afstelbaarheid door de inbouwer achteraf en dat deze eenvoudiger middels pomp- en verdamperdruk naar hogere vermogens te tillen is.
@c5jan Vialle is niet per definitie een fabrikant die z'n product goed snapt of zich ervoor wil inspannen maatwerk te leveren. Genoeg over gelezen. Gelukkig geen last van gehad ivm keuze voor Prins

Maar we dwalen af. Eerste prioriteit is jouw auto G3 te zien krijgen. Begin maar met bellen naar de oorspronkelijke inbouwer. Hopelijk kan eea nog aangepast worden. Ik hoop het echt voor je. Anders is het enorm balen.
Succes.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dan hoort Prins daar ook in thuis, maar goed, idd, TS heeft daar niks aan.

C5club Bikkel


Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
Zelf een paar jaar geleden een XM V6 24v met een Landi LSi gereden. Was door Vogels in Son ingebouwd en netjes op G3 afgemeld.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Kun je niet gewoon terug naar de verkoper en claimen dat je mede vanwege de G3 specificatie die wagen hebt gekocht?>
Laat hij het eerst proberen te regelen bij de inbouwer,
lukt/wil dit niet, dan kun je altijd nog zelf informeren naar de mogelijkheden,
je kunt altijd de rdw nog even bellen.
Laat hij het eerst proberen te regelen bij de inbouwer,
lukt/wil dit niet, dan kun je altijd nog zelf informeren naar de mogelijkheden,
je kunt altijd de rdw nog even bellen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Mijn liefje heeft ook een Landi lsi op g3. Een van de vorige eigenaren zijn van een vaille naar de Landi over gestapt.
Sent from my GT-I9505
Sent from my GT-I9505
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
In ieder geval navragen bij de inbouwer wat de reden van G2 is (ik dacht dat na 2000 oid alleen maar G3 geleverd werd).
Ik heb in 2001 een XM van 1996 gekocht die voorzien was van een Vialle LPi installatie. Destijds was dat geen G3. Na verloop van tijd heb ik de installatie naar G3 laten upgraden. Er moest een nieuwe gascomputer in die niet in te stellen was (functioneerde als slave van de benzine-injectiecomputer). Met die nieuwe gascomputer was G3 geen probleem meer. Kostte wel € 400,-
Met het verschil in MRB was dat binnen een jaar eruit.
Ik heb in 2001 een XM van 1996 gekocht die voorzien was van een Vialle LPi installatie. Destijds was dat geen G3. Na verloop van tijd heb ik de installatie naar G3 laten upgraden. Er moest een nieuwe gascomputer in die niet in te stellen was (functioneerde als slave van de benzine-injectiecomputer). Met die nieuwe gascomputer was G3 geen probleem meer. Kostte wel € 400,-

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
idd eerst naar verkopende partij gaan en verhaal halen.
Misschien is het een kwestie van keuren en een nieuw kentekenbewijs als je geluk hebt.
HPO in oostelbeers verkoopt die instalatie's ook . landi/vogels lsi/vgi is namelijk hetzelfde
Misschien is het een kwestie van keuren en een nieuw kentekenbewijs als je geluk hebt.
HPO in oostelbeers verkoopt die instalatie's ook . landi/vogels lsi/vgi is namelijk hetzelfde
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
@ kapitein rob,
wat je verteld stelt me al wat geruster, ik ga sowieso vrijdag naar almere waar het spul ooit is ingebouwd, en vragen wat volgens hun het verhaal is wat ze er aan kunnen doen en wat dat dan wel niet mag kosten, als ik op die vragen een antwoord heb dan kan de vorige eigenaar een telefoontje van mij verwachten....... tja die wagen doe ik echt niet weg, tis een te mooi bakkie voor mij
dus ik hoop dat ie overstag gaat en een deel van het aankoop bedrag terug stort...
wat je verteld stelt me al wat geruster, ik ga sowieso vrijdag naar almere waar het spul ooit is ingebouwd, en vragen wat volgens hun het verhaal is wat ze er aan kunnen doen en wat dat dan wel niet mag kosten, als ik op die vragen een antwoord heb dan kan de vorige eigenaar een telefoontje van mij verwachten....... tja die wagen doe ik echt niet weg, tis een te mooi bakkie voor mij

C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat is deels waar; de firmware is anders.Timo 1972 schreef:HPO in oostelbeers verkoopt die instalatie's ook . landi/vogels lsi/vgi is namelijk hetzelfde
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Goed ik ben vandaag dus bij de inbouwer van het land LSI systeem geweest, ik hem de situatie uitgelegd en gevraagd om een oplossing. Het antwoord was dat het wel mogelijk is om de instalatie als g3 aan te melden. het verhaal was wel wat wazig.. het oude certificaat zou -indien voor handen- niet meer te gebruiken zijn o.i.d. maar hij kon wel bij de leverancier (Vogels) een nieuw certificaat verkrijgen met offiecieel zegel. als hij die dan eenmaal had was het een kwestie van opsturen naar de rdw samen met het kenteken deel 1a (het deel met de brandstof aanduiding) en dan krijg je (ik dus) het nieuwe kentekenbewijs thuis gestuurd. Addertje onder het gras: kosten 170 euro voor het nieuwe certificaat en 40 euro voor zijn moeite. Afijn ze hebben de installatie even bekeken en bevestigden dat het idd G3 is. die 210 euro heb ik dus gelapt en het kenteken afgegeven voor vernieuwing. (nee niet het overschrijvingsbewijs !)
Welaan, nu maar hopen dat dat allemaal goed komt en ik me niet wederom heb laten neppen..

Welaan, nu maar hopen dat dat allemaal goed komt en ik me niet wederom heb laten neppen..


C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18