C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Vanmiddag: schrikken op de snelweg. Er kwam rook uit het dashboard, auto snel aan de kant.
Gelukkig had ik een vermoeden dat het de kachelmodule wel eens kon zijn. De plusdraad van het kleine stekkertje was 5 cm zwartgeblakerd en aanwezige tape was gaan smelten. Heb ik driekwart jaar geleden ook gehad, toen heb ik een nieuw massadraad getrokken en professorisch de draden met schoentjes op de module bevestigt (groene stekkertje was helemaal stuk/gesmolten). Nu dus opnieuw hetzelfde probleem! Draad wordt echt gloeiend heet! Heb nu de module er maar uitgehaald en kroonsteentje op de plusdraad gezet.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen :smt017

Groeten maurits
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
inbrandn van contacten ontstaat meestal als er slecht contact is.
Daardoor ontstaat een overgangsweerstand, en omdat er veel stroom loopt dus warmte :smt190 .

ik zou proberen op de sloop een stukje kabelboom af te knippen met een goede stekker, en deze liefst met nieuwe/andere module te monteren dmv solderen aan de originele kabels.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Heb je een foto van de huidige aansluiting?

Ik heb net een C5 uiteen gehaald, als de connectoren hetzelfde zijn,
wil ik ze je wel toesturen(voor de verzendkosten), met een goed
stuk draad eraan.

Alleen zou ik deze dan solderen met een mooi krimpkousje(doe ik er ook wel bij)
want zoals BJG aangeeft loopt er veel stroom door deze draden.

Een kroonsteentje is niet ideaal hier.

:smt190
Zeg maar André
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Bedankt voor de reacties.

Kroonsteentje is uiteraard :smt023 tijdelijk, omdat er stroom op staat. Zal zo dadelijk een foto maken van de aansluiting en plaatsen. Het zou geweldig zijn als je me een stekkertje wilt opsturen. Was vanmiddag bij de sloop (franse auto's groningen). Daar gaven ze aan dat het hoogst waarschijnlijk de kachelmotor is die teveel vraagt, waardoor de draden te heet worden en de weerstand kapot gaat. Hun advies: nieuwe kachelmodule en kachelmotor. Hadden ze niet gebruikt liggen dus nieuw kost me dat 190 euro. Zit nu in dubio. Als ik er alleen een nieuwe weerstand inzet en een nieuw stekkertje kost me dat ook 60 euro en als de kachel wel het is, kan ik binnenkort weer een nieuwe module kopen en uiteraard een stekkertje.

Is het ook een optie om de kachelmotor uit te bouwen en goed schoon te maken/ te smeren?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Hierbij de foto (als het uploaden gelukt is). Het gaat om de kleine connector met alleen zwart en rood draad.
Hopelijk heb jij zo'n stekkertje met krimpkousjes voor mij kooiman.

Groeten maurits
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik zou de stekker zeker moeten hebben,
maar alleen even kijken waar in de draadboom het nu uithangt........zie foto :smt190

Ik heb geen idee of het mogelijk is om de kachelmotor uit te bouwen zonder je hele
dahboard te verwijderen, maar ik heb op MP een compleet kachelhuis staan(Advertentie 667188682).
Zeg maar André
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Heb de advertentie bekeken en heb wel interesse. De vraag is of hij ook op mijn auto past. Hoe komen we daarachter?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Volgens mij bij de fase 1 ieder model van het zelfde kachelhuis voorzien.

Je zou een mailtje naar JW-NHS met je vin nummer.
Hij kan zon beetje alles terug vinden, en mijn nr heeft ie al.....

Vergis je niet in het onderhoud van het kachel gedeelte, moeilijk bereikbaar en niet het fijnste werk :mrgreen:
Zeg maar André
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Heb ook een 2.0 hdi dus moet passen zou je zeggen.
Kachelmotor is uit te bouwen zonder het dashboard te verwijderen.
De kachelmotor is 100% goed?
Bouw ik die eerst in en de nieuwe weerstand :D
De rest heb ik dan al in huis als er meer stuk is :mrgreen:

Heb je nog meer liggen? Goede remklauw achter bestuurderszijde bijvoorbeeld?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Alles werkte voor het uiteen ging.

Ik heb nog van alles liggen, maar de remklauw is in te slechte staat om te verkopen.
Zeg maar André
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik heb 2 jaar geleden de complete draadboom vervangen en het dashboard los gehad viel me echt mee qua werk. ik zou de complete draadboom vervangen is niet zoveel werk. en als je het niet durft te doen kom je gewoon naar almere en help ik je er mee,
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Kooiman, je hebt een PB!

Even een aanvulling: dan ook graag het bewuste stekkertje met krimpkousje :idea:
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Hoi Edwin,

Heb alleen geen complete draadboom liggen, of die van kooiman moet dezelfde zijn?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Daad bomen voor kachel zijn volgens mij hetzelfde voor alle fase 1 C5 's
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
C5club Rookie
C5club Rookie
Hmmm, Kooiman, doe je die draadboom voor de kachel er dan bij ipv alleen een stekkertje? Hoef ik ook niet te solderen :smt190
Plaats reactie