Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Wat doe jij met je auto Ben je misschien een koerier met aanhanger die over bergpaden rijdt en de auto met frituurvet als brandstof en smeerolie 
|
01 feb 2013 01:06 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Auto = gebruiksvoorwerp, moet het vooral altijd doen maar wel liefhebber van comfort en mooie techniek. Gebruik, woonwerkverkeer 50 km/dag, boodschappen, soms kinderen naar school, familiebezoek door het gehele land en vakanties, zonder caravan. Lange mobiliteithistorie, zie onderschrift. Citroen, nooit aangedurft en of het nog eens gebeurd? Verslavend, jazeker.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
01 feb 2013 01:36 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.
|
01 feb 2013 02:51 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Onderhoudskosten
@ Staircase
Je maakt ongeveer dezelfde kosten als ik, en dan doe jij nog bijna alles zelf, en ik helemaal niets. Als ik die reparaties die jij hebt gehad had moeten laten uitvoeren bij de dealer was ik waarschijnlijk het dubbele kwijt geweest. Dat was mijn mogelijkheden echt te boven gegaan en had einde C5 betekend.
|
01 feb 2013 23:53 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
in 3 jaar tijd ongeveer 2300 euro kosten gehad. Dit wat onderhoud betreft. Valt dus wel mee. De wegenbelasting is gewoon veel te hoog= 121 euro p/mnd. Dit terwijl ik op zo'n super schone(qua roetdeeltjes) brandstof rijd en de RDW mij nog steeds in de D klasse qua vervuiling laat staan. Dit zouden ze eens n keer moeten rechtzetten.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
02 feb 2013 15:14 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Dat heeft niets met vervuiling te maken, maar omdat jij nu eenmaal elke liter accijnskorting krijgt tov benzine en (in mindere mate) diesel
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 feb 2013 17:05 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
T blijft krom dat ik in de D klasse zit qua vervuiling. Als je 1 met LPG van de fabriek af koopt zit je wel in n lagere klasse 
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
03 feb 2013 01:43 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Het gaat niet om vervuiling, maar om CO2 uitstoot. Die is evenredig met het verbruik,
En dan is het kennelijk zo dat die af fabrieks uitrusting een lager verbruik heeft dan eentje waarbij dat achteraf ingebouwd is.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 feb 2013 01:48 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
WackoH schreef: Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Omdat ik dat ook denk heb door diverse zure appels heen gebeten, vooral ook omdat de alternatieven niet zeker zijn. Bij inruilen met een defect heb je weinig te onderhandelen en hoeveel geluk heb je met een ander voertuig? Door die verslavingsfactor zou een andere C5 de eerste optie zijn en wat kom je dan tegen? Nu heb ik een blok met ruim 273 dKm op de klok die op diverse punten veel jonger is en na een wasbeurt zie je die stand er al helemaal niet vanaf. Eerlijkheidshalve is er wel wat schade bijgewerkt afgelopen jaren, zoals voor en achterbumper maar verder is het allemaal origineel. Liefst rijden we er nog minimaal 3 jaar mee, en als de Laguna 1.9 DTI ook motorisch uitstekend wegging met 367 dKm verwacht ik van dit blok toch minimaal het zelfde. In het huidige tempo zou dat ergens halverwege 2015 bereikt worden.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
03 feb 2013 03:27 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
JW-NHS schreef: En dan is het kennelijk zo dat die af fabrieks uitrusting een lager verbruik heeft dan eentje waarbij dat achteraf ingebouwd is.Groet,JW Daar geloof ik niets van. Met al die boordcomputers maakt dat toch niet meer uit. De waardes zijn natuurlijk niet getest................dus geldt t niet.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
03 feb 2013 12:47 |
|
 |
rijkie
V.I.P.
Geregistreerd: 19 okt 2010 12:02 Berichten: 120 Woonplaats: spijkenisse
Auto: c5 break 2.0 hdi automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 08959
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200232
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
|
06 feb 2013 00:32 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Heb dezelfde versie als staircase. Moet ik nu bang beginnen te krijgen? lol. Bij ons hebben we vorig 2400 euro aan onderhoud gehad. daar zat een groot onderhoud, een preventieve vervanging van de koppeling, 2nieuwe banden, een bagagenet en nieuwe distributie bij. Dus de gebruikelijke zaken. Dit jaar staat het tellertje op 220 euro. Hoop dat het zo verder blijft.
|
06 feb 2013 03:56 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
Zolang je maar onderhoud laat uitvoeren bij mensen die er verstand van hebben zou ik er me niet te veel zorgen over maken. Mijn auto heeft last gehad van monteurs die er tot drie maal toe een verkeerde koppeling in gezet hebben en er tevens in slaagde een krukaskeerring er fout in te zetten. Ook lukte het ze, na een distributieriem-wissel, een sensor dusdanig fout te monteren dat de auto letterlijk maandenlang niet te starten was. De leasemaatschappij van de vorige eigenaar heeft een noodmaatregel op een lekkende versnellingsbak uitgevoerd terwijl er van begin af aan een verstuiver defect moet zijn geweest. Als het enigszins kan doe ik het zelf, ben tenslotte monteur en dat inpreteer ik ruim, al ben ik electrotechnisch opgeleid. Altijd ook zelf gesleuteld aan mijn motoren en dat ging tot aan versnellingsbakken en krukaslagers aan toe al moet ik er niet aan denken dat bij mijn laatse generatie BMW's te doen. Bij motoren heb je geen brug nodig en kun desnoods in de huiskamer sleutelen. Dat lukt niet met een distributieriem van een auto en daar heb ik een garage voor nodig. Waarom die kleppen onlangs zijn geneuveld is mij een raadsel en hoe een EGR plotseling zo vast kan zitten? Hitte bij de uitlaat heeft er vast wel mee te maken. Het blijft een mooi blok en als het loopt heerlijk soepel en levendig al valt het verbruik mij wat tegen. Daar zit overigens nu wel een lichte en nog steigende verbetering in na het kleppen- en EGR-verhaal van augustus en dat geeft moed.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
06 feb 2013 12:21 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
bgt schreef: JW-NHS schreef: En dan is het kennelijk zo dat die af fabrieks uitrusting een lager verbruik heeft dan eentje waarbij dat achteraf ingebouwd is.Groet,JW Daar geloof ik niets van. Met al die boordcomputers maakt dat toch niet meer uit. De waardes zijn natuurlijk niet getest................dus geldt t niet. Nee dat heeft alleen met systematiek te maken. Af fabriek kan de fabrikant een lagere CO2 uitstoot aan de type goedkeuring hangen en daarmee het LPG voordeel verzilveren in de vorm van een lagere CO2 heffing (de opvolger van de BPM). Achteraf kan jij dat niet. Immers, jouw LPG installatie is een accessoire en geen integraal onderdeel van je auto. De LPG installatie van een af fabriek auto zou je dus ook niet mogen verwijderen omdat je dan niet meer aan je emissie eisen voldoet (en dus achteraf nog CO2 heffing moet voldoen).
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 feb 2013 12:33 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 692 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 62 100
Kleur: Blauwachtig grijs
Naar boven
|
 Re: Onderhoudskosten
De jaarlijkse onderhoudskosten van Rowi en staircase doen mij toch wel schrikken. Ondanks de soms schrikwekkende verhalen van de (aanloop?) Ph I, had ik nog steeds het idee dat de C5 een fijne, ruime en comfortabele reisauto is met een wel iets hoger kostenplaatje dan een Xantia, maar toch ook weer niet zoveel hoger. Hier mijn kostenoverzicht van 3 jaar Xantia voor wat het waard is. Wel een V6 en benzine. Verder nog de opmerking dat ik zelden (meer) iets zelf doe. Het onderhoud in 2010 was met een grote beurt inclusief d-riem wissel met toeters en bellen. En in 2012 zijn er 4 zomer plus 4 winterbanden inbegrepen.  Adri
|
06 feb 2013 16:07 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|