Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Slaat niet aan 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16
Berichten: 46
Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
@ Bibendum

Ik ben bang dat je hierin gelijk hebt. hebben jullie toevalig nog tips voor goede garages in de buurt van Roosendaal.

Citaat:
Bij mij was de boosdoener de startmotor.


Ik ga dit doorgeven aan de monteur. Thnx voor de tip.


19 jan 2013 17:41
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16
Berichten: 46
Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Er is een nieuwe startmotor ingezet en de kabelboom is vervangen.

Ik ben benieuwd hoe lang hij nu gaat volhouden. Ik moest de auto gisterochtend starten nadat hij 1 dag stilgestaan en toen had ik het idee dat hij het al bijna niet meer wilde doen, maar dit kan ook in mijn hoofd zitten.


29 jan 2013 11:06
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26
Berichten: 413
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Ik blijf er bij dat je het best een amperemeter of een indicator inbouwt die aangeeft of er stroom word verbruikt. Ik zou eerst even het resultaat van de nieuwe startmotor afwachten natuurlijk.
Zo'n systeempje is werkelijk niet zo lastig te maken en installeren en geeft perfect aan of er nog overmatig stroomverbruik is na het stilleggen van de motor. Eventueel kun je het systeem (laten) activeren nadat de motor is stilgelegd. Op die manier krijg je geen grote stromen te verwerken waardoor alles simpeler en goedkoper kan.
Als ik even mag brainstormen:
Gebruik een relais dat de meting van jouw stroomverbuik activeert zodra het contact wordt afgezet of zodra de laatste grote stroomverbuiker wordt uitgeschakeld. (want er werkt nog het een en ander nadat de sleutel is omgedraaid denk ik?)
Is wel een beetje een project voor de handige doe-het-zelver.
Andere optie is inderdaad een gespecialiseerde firma, maar dan gaat het weer een pak geld kosten vrees ik.

Een nieuwe accu op nog geen twee dagen volledig leegtrekken, dan hebben we het echt niet meer over milliampères hoor, zo moeilijk zou die lekstroom toch niet te detecteren moeten zijn?

_________________
Free beats!


29 jan 2013 12:49
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05
Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
U niet blindstaren op de startmotor. Op je dynamo/alternator is er een chip die zorgt dat je accu degelijk bijgeladen wordt.
In die elektronische chip kan er ook 'iets' misgaan zodat je accu leeggetrokken wordt.
In auto-elektriciteits garages hebben ze de apparatuur om gans je circuit uit te meten.
Ik zou mij eerder richten naar die dynamo/alternator gezien deze,ook contact uit,steeds aan blijft met de accu.
Effe de laadkabel van de dynamo naar de accu losmaken en je hebt misschien al resultaat.


29 jan 2013 13:20
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26
Berichten: 413
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Het lastige is dat het probleem zich niet constant voordoet. Dus zowel startmotor als dynamo kunnen bij uitmeting in orde lijken maar op een ander moment weer problemen opleveren. Ofwel probeer je de boel zodanig te manipuleren tot het probleem zich voordoet. Wat wel niet simpel is omdat je niet weet welk onderdeel nu verantwoordelijk is voor de problemen. Of je probeert het moment dat het probleem zich voordoet te achterhalen om dan door middel van metingen en/of uitschakeling van circuit per circuit de boosdoener te lokaliseren. Moest ik in dezelfde situatie zitten zou ik voor mijn gemoedsrust voor de laatste optie gaan. De enige zekerheid die je hier hebt is dat het probleem steeds terug komt.

Een forum waar je misschien iets terug kunt vinden over meettechnieken :
http://www.circuitsonline.net/

Als je hier niet de relevante informatie terugvind kun je je nog altijd aanmelden en de vraag stellen. Ik vond hier onder andere ook de informatie terug over het meten van gelijkstromen zonder daarvoor een meter in serie met je circuit te zetten. Dat werkt een beetje hetzelfde als met een ampèretang (inductie) maar in plaats van een spoel gebruiken ze hier een soort sensor die gebruik maakt van het "hall effect".

_________________
Free beats!


29 jan 2013 13:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16
Berichten: 46
Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Hollender schreef:
Een nieuwe accu op nog geen twee dagen volledig leegtrekken, dan hebben we het echt niet meer over milliampères hoor, zo moeilijk zou die lekstroom toch niet te detecteren moeten zijn?


Het probleem is inderdaad dat het probleem het niet altijd voorkomt. De vorige keer heeft de auto het maar een week goed gedaan. De keer daarvoor bijna 3 weken, maar de keer daarvoor bijna 6 maanden.

De auto heeft al behoorlijk wat weken bij de garage gestaan waar ze hem bijna continu aan de meter hebben laten hangen en hier kwam het probleem iedere keer naar voren.

Bibendum schreef:
Ik zou mij eerder richten naar die dynamo/alternator gezien deze,ook contact uit,steeds aan blijft met de accu.


Deze is bij de vorige reparatie compleet gereviseerd en zou nu helemaal in orde moeten zijn.

Hollender schreef:
Wat wel niet simpel is omdat je niet weet welk onderdeel nu verantwoordelijk is voor de problemen.


Dit is het hele probleem. het volgende is vervangen/gecontroleerd:

- Dynamo
- Startmotor
- Kabelboom
- Trekhaak
- Kofferbakverlichting
- Bobinerail
- Bougies
- Gasinstallatie
- Boordcomputer
- Radio
- Parrot carkit

Ik weet het ondertussen niet meer. Wellicht blijft de auto het nu doen, maar ik het totaal geen vertrouwen meer in deze auto. Maar verkopen durf ik ook niet op deze manier. Ik wilde gisteren even optellen wat ik tot nog toe uitgegeven heb aan dit probleem, maar toen ik de € 2000,- voorbij ging ben ik maar gestopt.


29 jan 2013 13:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26
Berichten: 413
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Zoiets is ongelooflijk frustrerend. Maar ik zie wel dat de intervallen steeds korter worden, dat op zich is positief omdat dat het opsporen makkelijker maakt. Zoals gezegd, wacht even het resultaat van de nieuwe startmotor af. Als er binnen nu en twee weken niets meer voorvalt kun je bijna zeker zijn dat dat het probleem was. Komt het nu toch nog een keer voor dan ga je niet op de wilde gok onderdelen vervangen, zoals tot nu toe is gebeurd, maar ga je eerst wachten tot het probleem zich weer voordoet. Hiervoor moet je dus een indicatie hebben die aangeeft wanneer er een te grote lekstroom is. Zodra het zich voordoet kun je beginnen met opsporen. Ondertussen blijf je de auto gewoon gebruiken, maar zorg wel dat je een alternatief hebt voor als ze je weer laat staan. Een eerste uitsluiting kun je dan weer zelf doen door gebruik te maken van die indicator. Als je merkt dat er lekstroom is, schakel je gewoon een voor een de circuits uit door zekeringen er uit te trekken. Zodra de lekstroom stopt direct na het uittrekken van een zekering heb je alvast het verdachte circuit. Met die informatie kan met behulp van een schema gekeken worden welke verbruikers en schakelaars eventueel verdacht zijn. Nogmaals, ik verdenk niet alleen verbruikers Ook een slecht relais kan ergens nodeloos spanning op laten staan. Dat is een hoop fieldwork dat je zelf kunt doen en waarmee je een duur betaalde monteur bespaart.

_________________
Free beats!


29 jan 2013 14:07
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Heeft je monteur er wel eens aan gedacht om de zekeringenkast onder de motorkap te vervangen?

http://clients.actual-systems.com/bart/ ... kButton=no

Ik weet dat het lastig is om zo'n storing zoals jij hebt te lokaliseren.
Slecht relais of printbreuk zijn nu eenmaal lastige dingen om te vinden
Ik weet ook 2 gevallen van soms niet starten dat na vervanging van deze kast er geen problemen meer waren.
Beetje trial and error, maar met een exemplaar van een sloper hoeft je dit niet veel te kosten.

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


29 jan 2013 14:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Als er fatsoenlijk gemeten wordt komt die kast er vanzelf uitrollen als dat de boosdoener is. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


29 jan 2013 15:24
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05
Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Als ik je relaas lees ga je steeds naar je garage/dealer met je wagen.Die hebben dan al een goeie euro aan je verdient.Zoals mijn garage/Citroën dealer vervangen ze onderdelen waarvan ze DENKEN dat ze defect zijn.Ze gingen eens mijn HD pomp vervangen terwijl naderhand bleek (bij mijn huidige éénmans Citroën garage)dat er een kabel onderbroken was!!!Die grote garage met witte kieltjes wisten zelfs niet hoe de electronica van de wagen up te graden met de CD (deze voor de radio/telefoon/GPS).Alles MOEST volgens hen met de Lexia gebeuren!
Voor uw geval:ga eens bij een expert,in casu een bedrijf in auto elektriciteit/electronica!!!


29 jan 2013 15:31
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
GW-tje schreef:
Als er fatsoenlijk gemeten wordt komt die kast er vanzelf uitrollen als dat de boosdoener is. ;)

Zucht.........

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


29 jan 2013 19:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Ja, ik weet het.....zucht....... :lol:

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


29 jan 2013 22:19
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16
Berichten: 46
Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Hollender schreef:
Dat is een hoop fieldwork dat je zelf kunt doen en waarmee je een duur betaalde monteur bespaart.


Dat is nou net het probleem. Ik snap de techniek wel maar ik heb verder geen kennis van het zelf sleutelen aan auto's. Zeker niet als het aankomt op electronica.

GW-tje schreef:
Als er fatsoenlijk gemeten wordt komt die kast er vanzelf uitrollen als dat de boosdoener is. ;)


Probleem is dus dat iedere keer als de auto bij de garage stond er totaal geen uitzonderlijke lekstroom was.


29 jan 2013 23:38
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Daarom ook mijn zucht op deze opmerking van GW ;)

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


30 jan 2013 10:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: Slaat niet aan
Wat is dan "uitzonderlijk"? Was er nu wel of geen lekstroom?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


30 jan 2013 10:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.