Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Gezien jouw beschrijving is opnieuw de accu leeg. Ik wil niet lullig doen, maar inleren en herprogrammeren van een computer heeft niet zoveel zin als er een verbruiker is die de accu leegtrekt. Afkoppelen van een aantal zaken heeft helaas niet geholpen, dus weet je zeker dat deze het probleem niet veroorzaken. Er is blijkbaar een verbruiker die soms blijft aanstaan en dan de boel leegtrekt. Zaak is om dat te kunnen opsporen, en inderdaad dat kan lastig zijn als er op het moment van meten niets aan de hand is. Daar kan de c5 zelf op zich niet zoveel aan doen Er zijn wat trucjes voor om dat soorg dingen te meten, maar het blijft lastig. Verderheb ik nog mogelijk wat tips ter controle, maar dat via pb.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 jan 2013 02:01 |
|
 |
maybenl
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16 Berichten: 46 Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Ik heb gisterenavond te horen gekregen dat de accu inderdaad weer helemaal leeg was. Er is ergens een ding dat stroom blijft gebruiken. Alleen is er nu weer niks aan de hand natuurlijk. Mijn monteur vermoed de dynamo en dat het misschien verstandig is om hier een nieuwe diodebrug in te zetten. Probleem is dat ik een complete noob ben en geen idee heb wat dit inhoud. De monteur kan alles zeggen en ik moet hem dan maar geloven op zijn woord.
|
06 jan 2013 13:40 |
|
 |
C5-er
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00 Berichten: 396 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Die monteur zou daar wel eens een punt kunnen hebben, is namelijk nog niet vermeld geweest in dit draadje als mogelijke accu-drain... Defecten aan elektronica kunnen ook intermitterend voorkomen, nu goed dan weer slecht, we kennen dat.
_________________ vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
|
06 jan 2013 14:02 |
|
 |
maybenl
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16 Berichten: 46 Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Mijn monteur en ik zijn echt radeloos aan het worden. Vorige week is de dynamo gereviseerd. Toen deed de auto het weer. Hij heeft het een week gedaan en nu wilde ik vanavond weg en weer het zelfde. Ik heb er dinsdagavond nog meer gereden.
We weten het niet meer. Er is ondertussen al zoveel gecontroleerd en gemeten. De trekhaak is nog steeds losgekoppeld, de kofferbakverlichting, dashboardverlichting ed zijn ook allemaal losgekoppeld.
Maar ondanks dit is de accu gewoon weer leeg.
Heeft er iemand nog enig idee waar we het euvel kunnen zoeken.
|
17 jan 2013 20:43 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Bij auto met jbl is het regelmatig de versterker , heb je die ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
17 jan 2013 21:32 |
|
 |
maybenl
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16 Berichten: 46 Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Nee. Ik heb gewoon de standaard versie.
|
17 jan 2013 21:34 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Boordcomputer die de ECOmode moet inschakelen wel goed? Aan de Lexia geen info??
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
17 jan 2013 23:35 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
je hebt pb
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 jan 2013 23:36 |
|
 |
maybenl
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 maart 2011 23:16 Berichten: 46 Woonplaats: Roosendaal
Auto: Nissan Almera
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Herman schreef: Boordcomputer die de ECOmode moet inschakelen wel goed? Aan de Lexia geen info?? Nee lexia geeft geen foutmeldingen.
|
17 jan 2013 23:46 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Als ik een wilde gok mag doen: er zit een slecht relais in je elektrisch systeem dat eens in de zoveel tijd niet werkt zoals het moet. Ik vermoed dat ze dan blijft hangen waardoor bepaalde gebruikers of kringen in werking blijven. Aangezien het zeer onregelmatig voorkomt en je er toch al veel geld aan hebt gespendeerd, vraag eens of het mogelijk is een ampèremeter te (provisorisch) te installeren. Eentje die altijd werkt zodat je kunt zien of, en zo ja, hoeveel stroom er verbruikt word als het contact afstaat. Op die manier weet je in ieder geval al wanneer het probleem zich voordoet en kun je dan een monteur er bij halen om te zoeken waar het probleem nu werkelijk zit.
_________________ Free beats!
|
17 jan 2013 23:52 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Wel als je hem na afloop er tussen zet en voor het begin weer de kabel aan de accu vast zet, dus niet een die je in je dasboard kan hangen, veel te dikke kabels nodig 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
17 jan 2013 23:56 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Nee hoor. De term ontgaat me even, maar er zijn ampèremeters die met een shunt werken als ik me niet vergis. Het overgrote deel werkt trouwens op die manier, hoe kun je anders met 1 meter in de ene stand milliampère meten en in de andere tot 20 ampère gaan. En dan is er natuurlijk nog een ampèretang die op inductie werkt.
_________________ Free beats!
|
18 jan 2013 00:18 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Ach ja je hebt gelijk, een shunt er tussen (maar wel een hele zware) en dan naar de meter maar als het dan nog heel fijntjes is?, maar dan moet je wel een poosje wachten in de auto wat er daarna gaat gebeuren, meestal niet gelijk.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 jan 2013 00:35 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05 Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Eens naar een bedrijf gaan die specifiek auto-electriciteit doet.Die hebben het materiaal om je circuit na te meten en eventuele lekken op te sporen.Gewone garages kennen er het hoogstnodige van,niets meer!
|
18 jan 2013 10:18 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Slaat niet aan
Een eeuwigheid geleden heb ik ook eens zoiets aan de hand gehad met een GSA.
Bij mij was de boosdoener de startmotor. Door vettige vervuiling en de normale slijtage van koolborstels in het ding trad er zo nu en dan een sluiting op in de startmotor.
De startmotor is nl samen met de dynamo het enige wat niet achter een relais zit, maar altijd aan de plus en min hangt.
Gelukkig heeft een GSA nagenoeg geen elektronica(4 zekeringen voor de hele auto), Dus daar was het redelijk snel te vinden. Ik heb toen de startmotor uitgebouwd en een Ohmmeter aan de dikke pluspool en de behuizing gehouden. In de eerste instantie deed de meter niets, maar bij het draaien van het tandwiel begon de naald te bewegen, en bleef op bepaalde standen gewoon uitslaan.
Startmotor vervangen, en nooit meer last gehad.
_________________ Zeg maar André
|
18 jan 2013 14:05 |
|
 |
|