C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jun 2012 22:14
Auto: Break 2.0i 16v exclusive
Opties: navi, RT3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276000
Kleur: gris aluminium
Locatie: Amsterdam
Hoi Citrofrance,

Beetje late reactie Button nwe reactie gaf geen melding.

Starten gaat nu beter en auto valt niet meer uit. AG indicator ledjes lichten direct op en geven dan tankinhoud aan.
Ik dacht dat de klik juist toe-/afvoer van gas was!?

Nieuw is dat tijdens het rijden (ongeacht temperatuur kvs) bij afremmen of gas loslaten, lpg met klik uitschakelt en na klik opnieuw begint met indicatie ledjes.
Hierdoor rijd ik (zolang ik geen Cruise Control gebruik) constant meer op benzine dan lpg, maar dit lijkt mij bijna alweer een nieuw topic...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik denk dat je daarmee het lek boven hebt vwb stotteren. E98 blijven tanken en periodiek op benzine rijden (eerst met injectorreiniger bijgemengd, later met andere variant : injector/brandstofsysteem onderhoud).

Vwb de nieuwe problemen kan ik je maar één raad geven, bij de LPG boer langs. Dat staat los van het eerste probleem. Net als bij de C% : aan de computer, uitlezen en af laten stellen.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2011 15:24
Auto: C5 Berline 2.0, 16v exclusive
Opties: full options
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180000
Kleur: rood
Ook ik heb dit probleem. Dacht zelf eerst aan de koppeling, omdat daar weinig gevoel in zit de eerste paar seconden. De auto is door de garage nagekeken. Hun conclusie defecte katalysator! zelf laat ik andere optie open. De kat vervangen is een dure grap als het probleem daarna niet weg is.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Als dit volgens de garage de oplossing is zou ik daar toch een waterdichte afspraak over maken.
Ander heb je de rekening betaald en is het probleem er nog steeds.

Als ze zo zeker weten wat de oplossing is moeten ze het ook maar garanderen, anders halen ze hem er maar weer onderuit.
Als je zulke dingen voorstelt zijn ze ineens veel minder zeker van hun zaak.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Nuttige vraag aan de garage :

Als de kat stuk is, waarom heb ik er dan alleen de eerste 20-30 sec last van. Laat ze maar bewijzen dat hij stuk is door de bv de huidige uitstoot (warme motor!!!) te meten. Je CO2 uitstoot zou dan boven de norm moeten zitten (Correct me if I'm wrong). En zelfs als dat zo is kunnen de diverse stuursensoren stuk zijn terwijl de kat zelf niks heeft.

De goede raad van @Klaverblaadje zou ik heel hard ter harte nemen. Zelfs met een vervangkat (niet Citroën) ben je al snel € 300-500 verder. No cure No pay lijkt me een uitstekende afspraak.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Krijgen jullie geen emissie-storing als melding trouwens?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Af en toe, een paar dagen, die negeer ik. Wat wil je indien hij de eerste benzineaanvoer niet goed verwerkt.

Ik rijd dan 30-50 km op benzine (E98) en het emissieprobleem verdwijnt weer een tijd. Mijn geld staat op de injectoren.

VRAAG : Kan de Lexia (of de huidige garagecomputers die ook Citroëns kunnen uitlezen) ook zien of de Lamba sonde (en evt andere aansturingssensoren) goed werken?
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jan 2012 16:04
Auto: C5 Break 2.0 prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: blauwgrijs
Locatie: Helmond
Feest der Herkenning, dit topic. Heb al erg lang exact hetzelfde probleem. Al een paar keer bij Citroën geweest; volgens Lexia alles goed. Rijdt erg vervelend, en soms enigszins gevaarlijk als vlotte acceleratie vanuit laag toerental uitblijft...
Gaspedaal is opnieuw ingeleerd, nieuwe accu en tijd op benzine rijden, niets helpt echt. Wat wél lijkt te helpen is bij warme motor; stoppen, motor afzetten, contactsleutel er uit halen, weer terug er in, sleutel omdraaien tot stand vlak voor het starten, 5 sec. zo laten staan en dan doordraaien zodat de startmotor de motor start, en dan kwartiertje rijden. Helpt een tijd tot het motermanagement de zaak weer naar de foute kant lijkt te hebben bijgeregeld (??) Ik zou denken dat de lambdasonde koud een verkeerd signaal geeft, want al snel (na 200 meter)wordt het inhouden minder. Vandaar dat ik aan de lambda-sonde dacht, die warmt snel op. Ik denk dat ik 'm maar preventief laat vervangen, is niet zo'n dure gok. Of misschien eens de Lexia aan de koude motor laten hangen, dan meet hij misschien binnen die eerste minuut ergens een verkeerde waarde. Zucht...
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2011 15:24
Auto: C5 Berline 2.0, 16v exclusive
Opties: full options
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180000
Kleur: rood
Klaverblaadje, geen enkele garage zal dit zwart op wit zetten, anders had ik de KAT allang laten vervangen. Ik krijg sinds de auto door de garage nagekeken is wel een emisiestoring. nu blijft het " motor lampje" branden. de pedalen zijn opnieuw ingeleerd, volgens mij zo afgesteld dat het gas iets blijft hangen als je schakelt. Ik vermoed dat dit nu de storing veroorzaakt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
DE OPLOSSING (?)

:smt193 Ik ben er (zo goed als) vanaf.

Wat is er gebeurd? :smt017

Reed van de week al op 1 km van huis met de melding dat de motor extreme temperaturen bereikte. Dit negerend kwam die nog drie keer terug. Omgekeerd naar de garage!
Besloten de koelwater temperatuursensor te vervangen.
Bij het vervangen bleek deze nat te zijn aan de binnenzijde van de connector (=sluiting). Eén van de connectoren erg gecorrodeerd.
Na vervanging gelijk al makkelijker starten. Dagen daarop verdween het start- en wegrijdprobleem.

Ik moet het afkloppen (en de eerlijkheid gebied te zeggen dat er van de week weer een flesje injectorreiniger is ingegaan) maar die sensor zat volgens mij de boel zwaar te (ver)zieken.

Laten we hopen dat dat het was.

:smt080 Dus voor iedereen met dit probleem die een goedkope oplossing wil proberen, vervang de sensor :smt080
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat zeg ik; de koelvloeistoftemperatuursensor....... :lol: :smt023
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Klopt, maar met het overschakelen naar gas was NIETS mis ;)
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
GW-tje schreef:Dat zeg ik; de koelvloeistoftemperatuursensor....... :lol: :smt023
Wat voor een ding? :smt017 :roll: :lol:
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ah, je weet wel Plof, die groene dingen waar ik de kofferbak mee vol heb liggen....... :smt190
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ze hadden die er eigenlijk af fabriek bij moeten leveren, net als reservelampen.
Een stuk of 5 in een keurig doosje..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Plaats reactie