
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
dat is ook ni slim van de dealer. je kan is proberen te resetten? ik kon in mijne jukebox geen liedjes wissen.... even batterij ontkoppeld en hupla 

Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik ga er af blijven
Het is niet dringend

Het is niet dringend

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
resetten heeft geen zin, de optie is gewoon niet geselecteerd in het menu
en dat zal de dealer mbv de lexia moeten doen.

en dat zal de dealer mbv de lexia moeten doen.


C5club Fan


Berichten: 81
Lid geworden op: 17 mar 2009 21:27
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11911
Productienummer: 10229
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: Blue Bourrasque
Ben er nu wel achter dat als ik op de hobbel rijdt en dan even kort rem ik daarna geen last/ minder last er van heb. Ook al rijd ik dan harder dan voorheen.
Dus hobbel met 30 oprijden en weer afrijden geeft het probleem.
Rijd ik harder over de hobbel, rem ik kort op de hobbel, en geef
ik daarna weer gas (soms harder dan 3o km p u ) dan minder problemen.
Voor de duidelijkheid het is een 'lange hobbel' eentje die je vaak
bij t-splitsingen ziet in woonwijk (tenminste bij mij )
Dus hobbel met 30 oprijden en weer afrijden geeft het probleem.
Rijd ik harder over de hobbel, rem ik kort op de hobbel, en geef
ik daarna weer gas (soms harder dan 3o km p u ) dan minder problemen.
Voor de duidelijkheid het is een 'lange hobbel' eentje die je vaak
bij t-splitsingen ziet in woonwijk (tenminste bij mij )
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat lijkt op de methode om het doorslaan van de achterwielen te verminderen.
Door te remmen kantelt de auto naar voren wat tegengesteld is aan de draaiing veroorzaakt door het oprijden van de drempel. Als je dat perfect op tijd doet duw je de auto als het ware de aflopende helling in met de neus.
Door te remmen kantelt de auto naar voren wat tegengesteld is aan de draaiing veroorzaakt door het oprijden van de drempel. Als je dat perfect op tijd doet duw je de auto als het ware de aflopende helling in met de neus.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2012 15:00
Auto: C5-3 Tourer Ligne Business 2.0benzine
Opties: navigatie, wegklapbare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11487CJ
Productienummer: 10373
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 167000
Kleur: antraciet
Locatie: heemskerk
De auto heeft op de achteras 2 rubber stootnokken zitten die als veerbegrenzer werken.
De auto zal bij belading het gewicht voor het grootste deel op de achteras krijgen en om de inveering te begrenzen zitten die rubber stootdoppen.
Het laadvermogen van de auto komt voor ruim 75% op de achteras alleen bij remmen krijgt de vooras extra gewicht.
Acherbank en laadruimte is vol op de achteras alleen de voorstoelen is deels gewicht voor de vooras.
Als je de auto recht over een drempel heenrijd komt op beide voorwielen tegelijk veel druk. mijn ervaring met mijn vorige C5-1 was dat als je er iets schuin overheen gaat de druk beter verdeeld word en dan krijg je geen klap.
Olie die links wegmoet gaat naar rechts en andersom heb ik ooit begrepen maar als je op 2 wielen tegelijk een klap krijgt kan de olie niet weg en klapt het systeem.
Probeer maar eens door recht over een steile drempel te rijden en daarna iets schuin geeft een wereld van verschil.
Als je hem schuin neemt strijkt het systeem de drempel deels glad en als je hem recht neemt krijg je hem gewoon vol.
De auto zal bij belading het gewicht voor het grootste deel op de achteras krijgen en om de inveering te begrenzen zitten die rubber stootdoppen.
Het laadvermogen van de auto komt voor ruim 75% op de achteras alleen bij remmen krijgt de vooras extra gewicht.
Acherbank en laadruimte is vol op de achteras alleen de voorstoelen is deels gewicht voor de vooras.
Als je de auto recht over een drempel heenrijd komt op beide voorwielen tegelijk veel druk. mijn ervaring met mijn vorige C5-1 was dat als je er iets schuin overheen gaat de druk beter verdeeld word en dan krijg je geen klap.
Olie die links wegmoet gaat naar rechts en andersom heb ik ooit begrepen maar als je op 2 wielen tegelijk een klap krijgt kan de olie niet weg en klapt het systeem.
Probeer maar eens door recht over een steile drempel te rijden en daarna iets schuin geeft een wereld van verschil.
Als je hem schuin neemt strijkt het systeem de drempel deels glad en als je hem recht neemt krijg je hem gewoon vol.

C5club Fan


Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2012 17:11
Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre
die klap aan de voorkant hoor ik ook als ik over een drempel rijd, maar als ik de auto heb geladen met handel dan heb ik er geen last van!