Interessant probleempje.
Auto rijdt nog steeds prima, maar ik heb bij de koude start 's-ochtends een terugkerend probleem dat alleen 'sochtends optreedt.
De auto start probleemloos en draait netjes stationair. Als ik echter gas wil geven en wegrijden gaat hij stotteren en bokken en valt bijna stil (motor blijft netjes draaien als ik het gas loslaat).
Als ik sterk gas geef (in zijn vrij) gebeurt er eerst een paar seconden weinig tot niks, hij lijkt uit te doven en dan voel je de acceleratie ineens komen (een soort verlengde turbo-lag). Ik kan daarna gewoon wegrijden en de auto rijdt de hele dag probleemloos. Als hij erg lang gestaan heeft (>8-10 uur) krijg ik hetzelfde probleem.
Ik moet dus gewoon starten en 20-30 seconden wachten voordat ik iets kan doen. Lastig

Nu rijd ik op LPG en start op benzine (automatisch), ik rijd regelmatig even op benzine (pas een voledige tank) en heb hier al langere tijd last van. Het maakt niet uit of ik de hele dag op benzine heb gereden.
Ik meld de LPG pas omdat ik Pavlov-reacties wil voorkomen
Geen startproblemen, geen rijproblemen (ongeacht brandstof). Net grote beurt gehad. Auto rijdt, op dit na, probleemloos. Ook bij stoplichten
Is er iets wat dit kan zijn, kan ik iets schoonmaken, filters plaatsen o.i.d.