Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Mijn uitlaatspruitstuk rammelt, dat is geen nieuws dus, maar mijn vraag is eigenlijk
waar die vier oogjes voor dienen?
waar die vier oogjes voor dienen?
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Voor de duidelijkheid misschien
,




Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2010 11:55
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: Stof Saint Cyr + Leder Claudia
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 220000
Kleur: BLEU BOURRASQUE
KPH: Achter
Locatie: Etten Leur
Ik weet dat iceman nog een gelaste voor de verkoop liggen.
Dan heb je geen last van rammeltjes meer.
zal eens de foto navragen.
Dan heb je geen last van rammeltjes meer.
zal eens de foto navragen.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Bij ons rammelt het ook,
heb wel eens een foto gezien waar gelast moet worden
om het rammeltje te laten verdwijnen....
Nou nog effe vinden dus
heb wel eens een foto gezien waar gelast moet worden
om het rammeltje te laten verdwijnen....
Nou nog effe vinden dus

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
gewoon vast lassen 

Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Tada, gevonden:

Zie alleen géén oogjes,
verklaar je nader a.u.b.

Zie alleen géén oogjes,
verklaar je nader a.u.b.

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 253
Lid geworden op: 14 feb 2012 22:18
Auto: C5 BREAK 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: zwart
KPH: Voor + Achter
Locatie: Assen
Contacteer:
ik heb er een boutje in gedaan en die vast gelast heerlijk stil nu geen gerammel meer bij het optrekken en zo 

Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Ter overname aangeboden:
Greetz Iceman
Greetz Iceman

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:48
Auto: Break Ligne Prestige
Opties: Automatisch rij onderbreking. start afslaan systeem
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 187.000
Kleur: donker blauw
Locatie: Arnhem
De topicstarter weet dat die schotjes los gaan zitten, en zal ook wel bekend zijn met de manier van repareren van deze zoveelste ontwerpfout. Zijn vraag is echter. Waar dienen die schotjes voor, iets waar ik ook wel benieuwd naar ben. Kunnen ze niet gewoon verwijderd worden?
Onze C5 heet "Christine"
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Nee, deze pijpjes lopen vanaf het begin van het uitlaatspruitstuk.
En zijn in mijn ogen bedoeld om de ergste hitte op te vangen zodat dit niet direct in het motorcompartiment uitstraalt.
Het spruitstuk is dubbelwandig en dus lichter, dit in tegenstelling tot de oude spruitstukken van gietijzer
Greetz Iceman
En zijn in mijn ogen bedoeld om de ergste hitte op te vangen zodat dit niet direct in het motorcompartiment uitstraalt.
Het spruitstuk is dubbelwandig en dus lichter, dit in tegenstelling tot de oude spruitstukken van gietijzer
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mijn weten zijn die schotjes/geleidingen bedoeld om te vermijden dat de uitlaatgassen van de ene cilinder die van de andere gaan tegenwerken.
Door deze manier van geleiden kunnen ze niet zomaar terug richting een andere uitlaat poort.
Bij complexere en verder opgevoerde systemen wordt daarvoor de spagetti-uitlaat gebruikt. Daarmee wordt de uitlaatgasstroom geoptimaliseerd.
Groet,
JW
Door deze manier van geleiden kunnen ze niet zomaar terug richting een andere uitlaat poort.
Bij complexere en verder opgevoerde systemen wordt daarvoor de spagetti-uitlaat gebruikt. Daarmee wordt de uitlaatgasstroom geoptimaliseerd.
Groet,
JW
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Da's duidelijk dus,
vraagje meteen maar:
is het lassen mogelijk zonder het hele spruitstuk te verwijderen?
Zou wel een stuk makkelijker zijn dacht ik zo...
vraagje meteen maar:
is het lassen mogelijk zonder het hele spruitstuk te verwijderen?
Zou wel een stuk makkelijker zijn dacht ik zo...

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Juist, ik kan het niet beter verwoorden....dank U.Fred_T schreef:De topicstarter weet dat die schotjes los gaan zitten, en zal ook wel bekend zijn met de manier van repareren van deze zoveelste ontwerpfout. Zijn vraag is echter. Waar dienen die schotjes voor, iets waar ik ook wel benieuwd naar ben. Kunnen ze niet gewoon verwijderd worden?
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het is een oude vraag maar ik zie dat deze eigenlijk nog niet geheel beantwoord is.Fred_T schreef:De topicstarter weet dat die schotjes los gaan zitten, en zal ook wel bekend zijn met de manier van repareren van deze zoveelste ontwerpfout. Zijn vraag is echter. Waar dienen die schotjes voor, iets waar ik ook wel benieuwd naar ben. Kunnen ze niet gewoon verwijderd worden?
Het gaat om een dubbelwandig spruitstuk. Het zijn in feite 4 buizen in een spruitstuk geklemd.
Dit is gedaan om het warmteverlies van de uitlaatgassen in de opwarmfase te minimaliseren waardoor de katalysator sneller opwarmt en zijn werk kan doen.
Zeg maar isolatiemaatregelen ten gunste van de uitstoot. De pijpjes zitten geklemd, maar gaan na verloop van tijd ten opzichte van elkaar bewegen.
Op te lossen door ze eenvoudig aan elkaar te lassen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website