Jooster schreef:Kosten![]()
Astronomisch, 300-350 per band, geen verdere uitleg...
Bij 17" heb je er daar twee voor!
Jooster schreef:Kosten![]()
Astronomisch, 300-350 per band, geen verdere uitleg...
De 18" is zelfs 100XL. (wellicht daarom dat de C6 niet met 19" af-fabriek te krijgen is)Jooster schreef:Grappig hoe het verschil in geluidsbeleving kan zijn. Of wellicht is 19" een stap te ver, en is er een relatief groot verschil met andere maten. Wat bij deze specifieke 19" band misschien meespeelt, is dat het een hoge belastingsindex heeft van 98, en ik meen ook reinforced. De 2.2HDI is met diverse opties namelijk wel heel erg zwaar, rijklaar kenteken 1842kg. Ik weet niet hoe dat zit bij andere C5 versies die standaard kleinere velgen hebben. Een lagere belastingsindex en/of niet reinforced zou beter moeten dempen.
Op een C6 met moonroof maakt het scherm een enorm verschil in geluidsproductie, ondanks dat het open dak een stuk kleiner is dan een C5pano', maar het kan wel open en de C6 is denk ik dan ook van zichzelf nog stiller. Met iets anders dan 245/45R18 heb ik de C6 nooit gereden, maar wel met zowel winter als zomerbanden in die maat en dat geluidsverschil is wel merkbaar.Jooster schreef:Ik heb een glazen panoramisch dak, dat dempt het geluid niet, maar reflecteert het. Als ik het scherm dicht doe, wordt het wel iets beter.

Voorheen Ph2V6: