C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:48
Auto: C5 break 2.0 16V Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 10635
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220.000
Kleur: gris iceland
Locatie: Hoevelaken
C5club Rookie
C5club Rookie
:cit2
Heb al gezocht in oude berichten maar daar kom ik niet verder. Misschien dat iemand mij kan helpen. :smt198

Heb het volgende probleem met mijn C5 met een AG gasinstallatie.

Bij het starten van de motor (probleemloos) knippert rechts op het bedienknopje het rode lampje. Hiermee wordt aangegeven dat de auto op benzine draait. Volgens mij moet dan de auto overschakelen op LPG als de motor op temperatuur is en moeten de groene lampjes gaan branden (als er tenminste gas in de tank zit)
Ik hoor wel een relais tikken op het moment dat de auto overschakelt maar er gaan geen groene lampjes branden. Ook het rode lampje, dat aangeeft dat de auto op benzine loopt, brand niet meer. De auto blijft gewoon lopen op benzine.
Als ik ga rijden dan heb kan het gebeuren dat de motor als nog overschakelt op LPG en dan gaan de lampjes groen branden. Het kan maar zo een tijd goed gaan maar het kan ook maar zo dat de auto weer op benzine overschakelt.
Ik heb met Lunetten LPG (de Bilt) gebeld en deze geven aan dat dit mogelijk een stroomstoring kan zijn. Zekering nagekeken en vervangen maar het probleem blijft. Voor de zekerheid de temperatuursensor vervangen maar dat was het ook niet.

Wie o wie heeft een suggestie?

gr John
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Loopt de auto misschien af en toe op een mengsel van benzine en gas? Het zou misschien kunnen dat de verdamper bevriest - kan je aan de buitenkant zien omdat die dan wit is. Het koelsysteem controleren en evt. bijvullen en ontluchten zou misschien kunnen helpen. Je kunt ook bij zoeken eens storingen in autgassystemen ingeven dan vindt je een hele lijst om in te zoeken.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Doet je niveaumeter in de gastank het nog wel?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Gebruikersavatar
HBR
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:32
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey
Locatie: Leusden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Misschien de bedrading van het schakelpaneeltje waar de lampjes opzitten dat is ielig dun, kan een breuk in zitten.
Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG

Groeten Hans
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:48
Auto: C5 break 2.0 16V Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 10635
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220.000
Kleur: gris iceland
Locatie: Hoevelaken
C5club Rookie
C5club Rookie
@Breakie , Heb al gekeken of de verdamper bevriest / niveau kvs. 1ste is niet het geval en het systeem is voldoende gevuld.

@EW, Niveaumeter werkt volgens mij gewoon. Als de auto op gas rijd dan geeft de meter aan hoe vol de tank is.

@HBR, Bedrading schakelpaneel zou kunnen. Tijdens de keuring is de handremkabel vervangen dus mogelijk is hierbij de bedrading beschadigd. Wel vreemd dat het dan weer wel werkt en dan weer niet.

Nog meer suggesties?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2011 18:52
Auto: c5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: groen
C5club Rookie
C5club Rookie
Kijk even op de site:http://www.verdampere.nl

Telefoon: +31(0)411-795028
Achterstraat 59
5268 EB Helvoirt

Ben er zelf geweest en binnen een halfuur waren de problemen opgelost. (nieuwe druksensor). Je mag gewoon mee kijken en de koffie is ook goed. Heeft er gelijk een nieuw gasfiltertje tussen gezet.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, alleen bleef bij mij steeds
de gasinstallatie uitschakelen. Het bleek een lekke vaccuum slang
te zijn die op de verdamper zit. Hierdoor kreeg de LPG computer verkeerde
waardes en schakelde zich steeds uit voor de veiligheid.

Best makkelijk te checken..... :smt190
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Biker schreef:Wel vreemd dat het dan weer wel werkt en dan weer niet.

Dat is HET symptoom voor een slecht contact, slechte aarding of een kabelbreuk.
Wellicht zit daar dus echt het probleem....... :smt017
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Dat lijkt me ook,
zeker gezien de onregelmatigheid van de " storing ",
vermoed idd ook het elektrisch circuit...
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:48
Auto: C5 break 2.0 16V Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 10635
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220.000
Kleur: gris iceland
Locatie: Hoevelaken
C5club Rookie
C5club Rookie
Vreemd genoeg werkte alles perfect vandaag.................................tot ik even een blokje om ging rijden. Nog geen 200 meter gereden of alle lampjes gingen uit :smt089 Wordt er een beetje gek van.

Kabelbreuk is erg moeilijk op te sporen..... :smt017 Heb vandaag alles een beetje nagekeken (voor zover je het kan zien) op slijtage oid. maar alles ziet er op het oog goed uit en ligt strak met bindlussen vast. Alle contacten nagekeken op corrosie maar daar viel ook niets te halen

Zou het kunnen dat de schakelaar kuren heeft? Begin echt te twijfelen of deze niet ergens een los contactje heeft. Zodra de airco op temperatuur komt wordt het lekker warm bij de schakelpook en misschien heeft dat wel een effect op het printplaatje.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Schakelaar kan inderdaad gewoon einde oefening zijn.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dit probleem heb ik ook gehad, meestal met warme motor.
Ik merkte het alleen aan het getik achter bij de gastank, en bij mij ging na een
tijdje de bobine kapot, en na montage van een nieuwe bobine was het probleem
weer weg.
Toeval? misschien, maar je weet maar nooit.
toch maar weer een citroen!!!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:49
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Locatie: Leeuwarden
C5club Rookie
C5club Rookie
In de diagnose manual staat een stappenplan wat je af kan werken als de motor niet overschakeld.
Deze manual heb ik net op het forum gezet en tevens een eenvoudige manier om hem uit te lezen.

Ik zou hier eens kijken voor je allemaal dingen gaat vervangen.

Groet,

Sietze
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:48
Auto: C5 break 2.0 16V Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 10635
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220.000
Kleur: gris iceland
Locatie: Hoevelaken
C5club Rookie
C5club Rookie
Ha Sietze,

ben niet zo thuis op het forum, waar vind ik de manual?

gr John
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Plaats reactie