Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Hallo Herman,
Bedankt voor jouw aanbod wat betreft het proberen van de bobine. Daar maak ik graag gebruik van, maar hoe kan ik jou bereiken om een dag met je af te spreken?
Groetjes, Glenn.
Bedankt voor jouw aanbod wat betreft het proberen van de bobine. Daar maak ik graag gebruik van, maar hoe kan ik jou bereiken om een dag met je af te spreken?
Groetjes, Glenn.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Onder aan ieder bericht staat dit;
profiel----pb-----email
Als je bij een bericht van Herman op pb drukt kan je hem een bericht sturen.
profiel----pb-----email
Als je bij een bericht van Herman op pb drukt kan je hem een bericht sturen.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2009 22:46
Auto: C5 2.0i 16v Break, Difference
Opties: afneembare trekhaak, VDO-Dayton navi, Parrot CK3100
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9716
Productienummer: 10104
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Gris Orageux
KPH: Achter
Locatie: Sliedrecht
@ glenn160
Ik heb vergelijkbare problemen gehad, op benzine (rij niet op gas)., Opnieuw inleren van het injectie systeem door de dealer hielp bij mij. Zie hier.
Grtz., Paul.
Ik heb vergelijkbare problemen gehad, op benzine (rij niet op gas)., Opnieuw inleren van het injectie systeem door de dealer hielp bij mij. Zie hier.
Grtz., Paul.
Growing OLD is inevitable, growing UP is optional.
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Advies,
eerst naar Citroen dealer gaan, bougies laten vervangen voor de originele bougies. Foutcodes uit laten lezen en laten wissen. Week lang op benzine rijden. Dan weer uitlezen.
Dan pas naar het LPG systeem kijken.
En als je wil dat we je helpen, hier de foutcode(s) posten. Daar kunnen we wat mee.
(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven)
eerst naar Citroen dealer gaan, bougies laten vervangen voor de originele bougies. Foutcodes uit laten lezen en laten wissen. Week lang op benzine rijden. Dan weer uitlezen.
Dan pas naar het LPG systeem kijken.
En als je wil dat we je helpen, hier de foutcode(s) posten. Daar kunnen we wat mee.
(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven)
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Da's lekker zeg, heb ze juist op voorspraak van het forum laten plaatsen...(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven)
Ach, de dame rijdt er prima mee en da''s ook wat waard
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Het is een feit dat de temperatuur in de verbrandingskamer hoger is op lpg, en dat je daardoor een hogere spanning nodig hebt. Rij je nooit boven de 3500 toeren en heb je geen trekhaak dan zul je niet veel problemen hebben met normale bougies. Als je daarentegen vaker het volle vermogen aanspreekt dan is het een must lpg bougies toe te passen.Oldenhage schreef:Advies,
(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven)
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Aha, ik moet dus een petje opzetten en gaan rijden met bijbehorende rijstijl,
komen de LPG-bougies goed tot hun recht

komen de LPG-bougies goed tot hun recht
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
De enige expert hier op dit forum is toch J.Oldenhage. Dat is een Citroendealer en een professional. Dus wat mij betreft is iedereen die een andere mening heeft gewoon eigenwijs.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
vziw is Oldenhage niet zo'n LPG fan, en dat maakt het beeld imho ietwat gekleurd...
otoh, ik heb Xantia's en een C5 op LPG gehad, altijd met gewone bougie's, en de bougie's hebben nooit een probleem opgeleverd...
otoh, ik heb Xantia's en een C5 op LPG gehad, altijd met gewone bougie's, en de bougie's hebben nooit een probleem opgeleverd...
Johan
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik las ook met enige verbazing deze stelling van Oldenhage.
Advies van een expert of niet, mijn ervaring is duidelijk anders!
Het rijdt zoveel beter met die bougies.....
Advies van een expert of niet, mijn ervaring is duidelijk anders!
Het rijdt zoveel beter met die bougies.....
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Al vele Citroëns op LPG versleten. Hieronder 2 C5-en, 2 BX-en waaronder een BX 16V en die werd heel vaak tot aan de 7000 tpm gejaagd om de 160 paardjes te laten werken, maar nooit andere bougies gebruikt dan de originele. Werkte perfect, dus waarom meer betalen voor iets dat tussen de oren zit?Henk Hulde schreef:Het is een feit dat de temperatuur in de verbrandingskamer hoger is op lpg, en dat je daardoor een hogere spanning nodig hebt. Rij je nooit boven de 3500 toeren en heb je geen trekhaak dan zul je niet veel problemen hebben met normale bougies. Als je daarentegen vaker het volle vermogen aanspreekt dan is het een must lpg bougies toe te passen.Oldenhage schreef:Advies,
(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven)
Oh ja, er zat ook steeds een trekhaak achter.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zullen we deze discussie in dit draadje maar stoppen ..
er zijn al draadjes over de bougies...
en iedereen is vrij te doen wat hij of zij wil..
oldenhage geeft een advies..en als iemand een andere mening heeft is dat ook prima...

er zijn al draadjes over de bougies...
en iedereen is vrij te doen wat hij of zij wil..
oldenhage geeft een advies..en als iemand een andere mening heeft is dat ook prima...
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Oké, ik rij al zolang met deze lpg auto met standaard bougies en goed, dus dat kan zeker wal Johan zegt, ik zou het anders best wel willen proberen dat wel.
Maar laten we hierover anders maar wachten met discussie, als er echte verschillen zijn kunnen we een draadje openen.
Glenn komt vanavond met zijn C5 om even een poosje te rijden met een nieuwe bobine ( mijn reserve), als dat helpt, weet hij wat hij moet doen, anders wordt het verder uitzoeken.
Maar laten we hierover anders maar wachten met discussie, als er echte verschillen zijn kunnen we een draadje openen.
Glenn komt vanavond met zijn C5 om even een poosje te rijden met een nieuwe bobine ( mijn reserve), als dat helpt, weet hij wat hij moet doen, anders wordt het verder uitzoeken.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Glenn weer op de terugreis, andere bobine en fouten injectie gewist! P0300 en 0320 en geen vonk cilinder 2 en nog wat met de verbranding. Fouten opgeslagen.
Lampjes nu uit.
Hopelijk gaat het goed anders moet het wat anders zijn.
Lampjes nu uit.
Hopelijk gaat het goed anders moet het wat anders zijn.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Hij belde, ging weer mis, alsof hij op 3 cilinders liep op een bepaalde moment.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________



