Zoals eerder gemeld had ik via RTXud in het tabje Audio de waarden B090 en B091 aangepast (van 4 naar 2) met de gedachte dat ik geen HiFi systeem zou hebben. Deze info heb ik vervolgens weggeschreven via mijn usb stick op de RT4. Daarna gecontroleerd met het uitlezen van het systeem en inderdaad de waarden waren aangepast van 4 naar 2. Toen kwam de test met een flitspaal....helaas het geluid stond nog even hard

Om vervolgens een lang verhaal kort te maken heb ik ook de waarden B097 en B098 aangepast van 7 naar 4 en de waarde van HiFi (default 1) aangepast van 0 naar 1. Tevens de optie ODB onder het tabje Trip geactiveerd. In eerste instantie geen veranderingen merkbaar. Waar ik later pas achterkwam is dat deze laatste wijzigingen niet goed werden opgeslagen. Na het uitlezen bleek namelijk dat de oude waarden er weer stonden. Uiteindelijk is het me gelukt de waarden te wijzigen door ook een "dark" reset uit te voeren. Daarna werden de gewijzigde waarden goed opgeslagen

En inderdaad het geluid bij een flitspaal was een stuk aangenamer

Verder ook extra info op mijn boardcomputer gekregen middels het activeren van de optie OBD. Alleen had ik verwacht dat bij de bandenspanning een waarde zou komen te staan, maar daar staat alleen vermeld OK. Helaas dus geen concrete bandenspannigswaarde. Weet iemand of dit mogelijk is? Op andere fora heb ik vernomen dat dit wel degelijk mogelijk is met deoptie OBD, maar daar staat verder geen uitleg bij.
Verder vind ik wel dat het RT4 systeem een gevoelig systeempje is. Zoals bij het gebruik van een usb stick en het wegschrijven van gewijzigde dat in de software (dan wel en dan geen reset nodig).
Tot zover mijn update

Groet,
Marco