Ik hoor graag van jullie.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2010 08:12
Auto: C5 Break 2.0 HDI automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09859
Productienummer: 10311
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 227000
Kleur: Zilver
Locatie: Nieuwegein
Ik hoor graag van jullie.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Standaard reactie: Schokbrekers?
Ik neem aan dat één van je lekzakken lek is. Dat is een onderdeel wat de dealer bij tientallen op voorraad heeft liggen en maar een paar euro kost.
Ik neem aan dat één van je lekzakken lek is. Dat is een onderdeel wat de dealer bij tientallen op voorraad heeft liggen en maar een paar euro kost.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Schokbrekers? Een hydropneumatische C5 heeft geen schokbrekers! (en dank EW, je was me voor)
Ik neem aan dat je de veercilinders bedoelt?
Je hoeft ze, als ze lekken, sowieso niet alle 4 te laten vervangen. Volgens mij kun je zelfs alleen de lekke vervangen en de andere kant op dezelfde as zo laten.
Wel is het misschien de moeite waard om even te laten controleren of die niet ook een klein lekkage vertoont, dan kun je ze beter beide tegelijk laten doen natuurlijk, want de andere komt op den duur dan ook.
Trouwens, 'APK aandachtspunt': als de auto gewoon 'in de veren' komt bij oppompen is er geen enkele reden om dit een APK-punt te maken. Hooguit loop je het risico dat de pomp het zo zwaar krijgt dat hij op den duur de accu leeg trekt en je daarna niet meer kunt starten.
Ik neem aan dat je de veercilinders bedoelt?
Je hoeft ze, als ze lekken, sowieso niet alle 4 te laten vervangen. Volgens mij kun je zelfs alleen de lekke vervangen en de andere kant op dezelfde as zo laten.
Wel is het misschien de moeite waard om even te laten controleren of die niet ook een klein lekkage vertoont, dan kun je ze beter beide tegelijk laten doen natuurlijk, want de andere komt op den duur dan ook.
Trouwens, 'APK aandachtspunt': als de auto gewoon 'in de veren' komt bij oppompen is er geen enkele reden om dit een APK-punt te maken. Hooguit loop je het risico dat de pomp het zo zwaar krijgt dat hij op den duur de accu leeg trekt en je daarna niet meer kunt starten.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2010 08:12
Auto: C5 Break 2.0 HDI automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09859
Productienummer: 10311
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 227000
Kleur: Zilver
Locatie: Nieuwegein
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik nam al wel aan hoor dat je de termen overnam van het rapport/apk inspecteur.
Een paar jaar geleden ben ik eens gaan kijken of je met een veer/schokdempertest bij een bedrijf ook bollen kon testen. Ik was niet helemaal tevreden en had vragen over de bollen.
Ze vonden daar van wel en spraken constant over de veerkarakteristiek. En dan dat deze direct te vergelijken was met die van wokkels of bladveren.
Die van mij zou ook ondergrens van nog goed zijn
En weet je, hier zitten "bollen idioten"
Zeg maar eens dat een van je bollen een beetje stuk is.
Maar controleren door een Citroen vakman kan geen kwaad wanneer er misschien wat lekkage zichtbaar is.
Johan
Een paar jaar geleden ben ik eens gaan kijken of je met een veer/schokdempertest bij een bedrijf ook bollen kon testen. Ik was niet helemaal tevreden en had vragen over de bollen.
Ze vonden daar van wel en spraken constant over de veerkarakteristiek. En dan dat deze direct te vergelijken was met die van wokkels of bladveren.
Die van mij zou ook ondergrens van nog goed zijn
En weet je, hier zitten "bollen idioten"
Maar controleren door een Citroen vakman kan geen kwaad wanneer er misschien wat lekkage zichtbaar is.
Johan
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gezien de leeftijd van je C5 is het trouwens ook te verwachten: Vorig jaar winter heb ik één veercilinder vervangen (auto lag 's-morgens op de kont) en die lekzak (zit dus aan je veercilinder: hydroliekolie die door de pakkingen komt wordt in die lekzak opgevangen) was toen nogal gaar.
Vorig jaar zomer moesten mijn achterdraagarmlagers vervangen worden en bij aanraken ging de andere lekzak lek.
Het blijft natuurlijk rubber en dat veroudert gewoon.
Waarschijnlijk heb je ook bij je achterwiel een klein plasje op de grond liggen.
Deel kost echt maar een paar euro en vervangen is een kwestie van de auto op de brug, drie keer vloeken, vier keer schelden en het is gebeurd.
Vorig jaar zomer moesten mijn achterdraagarmlagers vervangen worden en bij aanraken ging de andere lekzak lek.
Het blijft natuurlijk rubber en dat veroudert gewoon.
Waarschijnlijk heb je ook bij je achterwiel een klein plasje op de grond liggen.
Deel kost echt maar een paar euro en vervangen is een kwestie van de auto op de brug, drie keer vloeken, vier keer schelden en het is gebeurd.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2010 08:12
Auto: C5 Break 2.0 HDI automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09859
Productienummer: 10311
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 227000
Kleur: Zilver
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Doe je wel voorzichtig met werken aan de vering/wielophanging van je auto?
nooit onder een hydropneumaat kruipen zonder deze te beveiligen tegen zakken! (bokjes plaatsen dus of een brug gebruiken)
nooit onder een hydropneumaat kruipen zonder deze te beveiligen tegen zakken! (bokjes plaatsen dus of een brug gebruiken)
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
hier een reactie van een ervaren (sinds vorige week 2 nieuwe veer cilinders onder mijn C5)
volgens mij kun je dit zelf NIET doen tenzij je een lexia hebt om het systeem druk vrij te krijgen
ook is er een filmpje van op youtube van JO http://www.youtube.com/watch?v=9KNev4TMUx4" onclick="window.open(this.href);return false;
kosten :bij een citroen garage 440 euro
volgens mij kun je dit zelf NIET doen tenzij je een lexia hebt om het systeem druk vrij te krijgen
ook is er een filmpje van op youtube van JO http://www.youtube.com/watch?v=9KNev4TMUx4" onclick="window.open(this.href);return false;
kosten :bij een citroen garage 440 euro
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Niet het hele systeem hoeft drukvrij.
Accu loskoppelen, ontlastschroefje achter los (bakje eronder) en uitkijken waar je staat als je aan het wiel komt (sprak hij die zichzelf op die manier een LDS-douche bezorgde)
Accu loskoppelen, ontlastschroefje achter los (bakje eronder) en uitkijken waar je staat als je aan het wiel komt (sprak hij die zichzelf op die manier een LDS-douche bezorgde)
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:16
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Locatie: Den Helder stad
Contacteer:
Mijn C5 heeft sinds kort dat ie als ie een hele tijd stil staat dus zo'n half uurtje dat ie zijn kont op de straat legt .... heeft ie nog nooit gehad maar viel me laatst op zijn dan ook mijn lekzakken lek of....... 
Citroen Xantia 1.8i "93
Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99
Citroen C5 Break 2.0i 16V "01
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00
Citroen C8 2.2i 16V "02
Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99
Citroen C5 Break 2.0i 16V "01
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00
Citroen C8 2.2i 16V "02
Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Waarschijnlijk één van je veercilinders.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
ja zeker is dit een veercilinder verhaal
op zich kun je hier gewoon verder mee rijden ,maar houd dan je olie pijl goed in de gaten
en als je een zwakkere accu hebt kun je start problemen krijgen ,omdat je pomp veel meer draait om haar op hoogte te houden
op zich kun je hier gewoon verder mee rijden ,maar houd dan je olie pijl goed in de gaten
en als je een zwakkere accu hebt kun je start problemen krijgen ,omdat je pomp veel meer draait om haar op hoogte te houden
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Maar we zijn het er hopelijk wel over eens dat ook een hydropneumaat WEL schokbrekers heeft, toch?Maarten schreef:Schokbrekers? Een hydropneumatische C5 heeft geen schokbrekers! (en dank EW, je was me voor)
Of doen die plaatjes in de veerbollen niet iets van afremmen van de uitstromende olie.......?
Dat mechanische proces is toch echt bedoeld als "schokbreker".
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:16
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Locatie: Den Helder stad
Contacteer:
Ik kan als ik instap de auto start en hem van het parkeervak af rij geen olie plasje ontdekken ...KlaasS schreef:ja zeker is dit een veercilinder verhaal
op zich kun je hier gewoon verder mee rijden ,maar houd dan je olie pijl goed in de gaten
en als je een zwakkere accu hebt kun je start problemen krijgen ,omdat je pomp veel meer draait om haar op hoogte te houden
Citroen Xantia 1.8i "93
Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99
Citroen C5 Break 2.0i 16V "01
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00
Citroen C8 2.2i 16V "02
Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99
Citroen C5 Break 2.0i 16V "01
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00
Citroen C8 2.2i 16V "02
Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl





