Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 21 aug 2009 21:15
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs
Locatie: Zoetermeer
Hallo,
Sinds deze week hoor ik geen geluid meer van de pomp voor de hoogte regeling bij het ontgrendelen van de auto. Als ik in de auto stap hoor ik de pomp wel zijn werk doen. Is dit erg vreemd?
En iemand enig idee wat het kan zijn? De knopjes naar boven en naar beneden werken wel en de vering reageert er ook op
Sinds deze week hoor ik geen geluid meer van de pomp voor de hoogte regeling bij het ontgrendelen van de auto. Als ik in de auto stap hoor ik de pomp wel zijn werk doen. Is dit erg vreemd?
En iemand enig idee wat het kan zijn? De knopjes naar boven en naar beneden werken wel en de vering reageert er ook op

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 21 aug 2009 21:15
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs
Locatie: Zoetermeer
nog wat extra info
Als ik de auto in de hoogste stand danwel laagste stand zet, en hierna de auto afsluit blijft deze C5 in die stand staan, ook als ik dan ontgrendel gebeurd er nog steeds niets.
Vorig jaar leidingen, LDS etc vervangen, en werkte tot voor kort altijd. Morgen toch nog even LDS niveau controleren
Als ik de auto in de hoogste stand danwel laagste stand zet, en hierna de auto afsluit blijft deze C5 in die stand staan, ook als ik dan ontgrendel gebeurd er nog steeds niets.
Vorig jaar leidingen, LDS etc vervangen, en werkte tot voor kort altijd. Morgen toch nog even LDS niveau controleren
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat laatste is volstrekt normaal, gelukkig wél.
Ik zet m'n C5 met enige regelmaat in de hoogste stand weg, als ik weet dat ik de volgende ochtend zware dingen moet laden. Dan hoef ik me niet zo diep te bukken, en spaar ik m'n rug.
En dan staat 'ie de volgende ochtend nog gewoon in de hoogste stand
Groet,
JW
Ik zet m'n C5 met enige regelmaat in de hoogste stand weg, als ik weet dat ik de volgende ochtend zware dingen moet laden. Dan hoef ik me niet zo diep te bukken, en spaar ik m'n rug.
En dan staat 'ie de volgende ochtend nog gewoon in de hoogste stand

Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 21 aug 2009 21:15
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs
Locatie: Zoetermeer
Normaal nooit opgelet eerlijk gezegd dus vandaar, maar als ik normaal de auto ontgrendelde hoorde je de pomp werken dat is nu dus niet meer zo, dit is toch niet zoals het hoort?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het zou een teken kunnen zijn dat je veercilinders errug goed afdichten, en dus dat je auto niet zakt gedurende de parkeertijd 
Kun je dat zien, staat 'ie nog zoals je 'm weggezet hebt?
Ik zou me er juist meer zorgen over maken als hij wél ver zakt zodat de pomp z'n werk moet doen.
Overigens, als 'ie wél behoorlijk gezakt is tijdens de parkeertijd, en hij pompt niet op bij het ontgrendelen, zou de ECO modus een rol kunnen spelen.
Dan is het wellicht tijd om aan een nieuwe accu te denken.
Groet,
JW

Kun je dat zien, staat 'ie nog zoals je 'm weggezet hebt?
Ik zou me er juist meer zorgen over maken als hij wél ver zakt zodat de pomp z'n werk moet doen.
Overigens, als 'ie wél behoorlijk gezakt is tijdens de parkeertijd, en hij pompt niet op bij het ontgrendelen, zou de ECO modus een rol kunnen spelen.
Dan is het wellicht tijd om aan een nieuwe accu te denken.
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 21 aug 2009 21:15
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs
Locatie: Zoetermeer
ik zal morgen even opmeten hoe alles staat als ik hem wegzet en hoe alles de dag erna bij staat
lage accu kan haast niet is nog niet zo erg oud 3/4 jaar maar zal ik morgen even nameten.
lage accu kan haast niet is nog niet zo erg oud 3/4 jaar maar zal ik morgen even nameten.