WeerC5 schreef:Vandaag met het ruitje aan de gang geweest maar nog geen succes. Paar vreemde zaken.
Mijn solenoid (bij het slot) voelt erg losjes aan en in tegenstelling tot wat ik overal lees moet ik hem niet intrekken om te openen maar juist uitduwen (volledig uitgestrekt dus).
Dit klopt, als dit ergens anders vermeld staat is dat fout
Over de schakelaar meet ik ongeveer 3 volt en deze valt weg bij het bedienen. Schakelaar lijkt dus wel te werken. Ik heb even een draadje aangeprikt bij de gele draad onder de spoiler. Volgens de engelse handleiding moet je de solenoid kunnen testen door dit draadje tegen het onderste contactpunt bij de schakelaar (onder het isolatieplakkertje) te houden. Ook niks
Vergeet niet om ook de schakelaar in te drukken die in je klep zit.Normaal bedient de zwarte afdekkap van het ruitje deze schakelaar. Zo weet het systeem dat het ruitje dicht zit. Het niet bedienen van deze knop kan jouw 3 volt verklaren.
en ook hier maar 3 volt. Ook even het bovenste contactpunt tegen massa gemeten, geen verbinding. Ik vind de gemeten spanningen wel erg laag en heb ook mijn twijfels bij de solenoid zelf. Om die te vervangen vind ik eigenlijk de moeite niet.
Wat vinden jullie van de door mij gemeten spanning op de draadje en schakelaar? Ik las ook nog iets dat het systeem via de computer uitgezet kan zijn? Nog tips?
Guus
Ik zelf ben er niet zo gek van spanningen te meten met een fluke meter. Je zit altijd met inwendige weerstanden van andere gebruikers zoals selenoids. Staan deze in serie met hetgeen jij aan het meten bent dan zal je altijd een afwijking krijgen. Zolang je geen juiste schema's bij de hand hebt weet je eigenlijk niet wat je precies meet.