Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
zit er genoeg lucht in de banden ?
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:17
Auto: C5 2.0 16V Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Blue Leman
Locatie: Vriezenveen
Op dit moment rij ik nog op winterbanden. Voor dat de eerste sneeuw viel en dus nog de normale banden onder de auto zaten is mij dit al opgevallen. Maar na vandaag, dat ik weer krampachtig met twee handjes en een onveilig gevoel aan het stuur heb gehangen, wil ik toch wel eens even weten of dit niet anders kan.
Banden met wat minder rubber boven de velg zullen wellicht wat stabieler zijn. Echter, mijn banden zijn nog niet versleten, dus zal dat even moeten wachten.
De banden spanning hou ik voor zowel voor als achter altijd op 2,5Bar. Volgens mij is dat al meer dan dat er voorgeschreven staat.
Banden met wat minder rubber boven de velg zullen wellicht wat stabieler zijn. Echter, mijn banden zijn nog niet versleten, dus zal dat even moeten wachten.
De banden spanning hou ik voor zowel voor als achter altijd op 2,5Bar. Volgens mij is dat al meer dan dat er voorgeschreven staat.
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:17
Auto: C5 2.0 16V Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Blue Leman
Locatie: Vriezenveen
Ploffie schreef: Misschien eens een iemand in de buurt zien te vinden die ook een C5 heeft en daar eens in rijden.
Merk je dan duidelijk verschil dan weet je iig dat het aan jouw auto ligt.
Dat zou inderdaad de meeste duidelijkheid geven. Helaas ken ik niet iemand met zo'n zelfde C5..
Ik kan natuurlijk de garages in de gaten houden.. Of daar ergens zo'n C5 staat.. en een testrit maken..

Aanvulling:
Maar hoe zit dat met de veerbollen.. In hoeverre hebben die invloed. Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de C5 heel soepel op zijn pootjes staat.. "overhellen, bewegen van de carosserie".. Veel erger dan bij de xantia.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Hoe de bollen invloed hebben kan ik je niet vertellen, maar er zijn mensen hier die dat wel kunnen (EvilTwin zeker).
Maar ik herken het best wel, en ik denk dat bij de banden (of de combinatie band/HP) zeker een belangrijk deel van de oorzaak zit. Je kan proberen de banden iets meer op spanning te zetten.
Maar ik herken het best wel, en ik denk dat bij de banden (of de combinatie band/HP) zeker een belangrijk deel van de oorzaak zit. Je kan proberen de banden iets meer op spanning te zetten.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Veerbollen blijven nagenoeg op druk in tegenstelling tot de bollen van LHM rij-ijzers.
En als de druk afneemt zou ik het vreemd vinden dat dit de koersvastheid zou beïnvloeden.
Misschien zit er ergens speling waar het niet hoort, ergens op de lagers of de stuurkogels.
Is de hoogte wel goed?
Overhellen doet een C5 wel meer dan een Xant of XM zegt men, ofschoon mij dit amper opvalt als 10 jaar Xm rijder.
(Nog meer dan 2,5 bar Maarten?)
En als de druk afneemt zou ik het vreemd vinden dat dit de koersvastheid zou beïnvloeden.
Misschien zit er ergens speling waar het niet hoort, ergens op de lagers of de stuurkogels.
Is de hoogte wel goed?
Overhellen doet een C5 wel meer dan een Xant of XM zegt men, ofschoon mij dit amper opvalt als 10 jaar Xm rijder.
(Nog meer dan 2,5 bar Maarten?)
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
idd, maar deze is 9jr oud dus mogelijk ooit voorzien van "comfort"-bollen. Dan krijg je gezwalk.Ploffie schreef:Veerbollen blijven nagenoeg op druk in tegenstelling tot de bollen van LHM rij-ijzers.
En als de druk afneemt zou ik het vreemd vinden dat dit de koersvastheid zou beïnvloeden.
goed punt, check ook LDS, stuurbekrachtiging en aanslagrubbers achter.Misschien zit er ergens speling waar het niet hoort, ergens op de lagers of de stuurkogels.
Is de hoogte wel goed?
Mijn C5 (HA3+) helt minder in bochten dan de Xms, waarmee ik toch al 20jaar (!) rijervaring heb.Overhellen doet een C5 wel meer dan een Xant of XM zegt men, ofschoon mij dit amper opvalt als 10 jaar Xm rijder.
Behalve wanneer je een Xm met HA1 in sport zet natuurlijk (=constant hard)
Mijn Xant was HP geen HA2 dus geen echt eerlijke vergelijking, die helde iets meer in snelle bochten, maar minder in langzame.
Maar zoals eerder gezegd een C5 vangt wel meer wind dan de veel lagere Xant of Xm.
Dus bochten: voordeel C5,
wind: voordeel oudere types.
Sterker mog een CX helt nog iets meer in bochten, maar is nog beter bestand tegen zijwind.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn C5 op 215 staat en mijn Xant HDi110 standaard ook al op 205 stond, waarom er C5s rondrijden met 195 heb ik nooit begrepen.
2,5 achter is net iets meer dan voorgeschreven, dacht ik, maar daar staat hij bij mij ook op, het is bandafhankelijk. Meer dan 2,5 bar met volle belading kan heel goed. Ik vond mijn moeders Jag wat zwabberend en slap rijden, toen ik het ging controleren bleek deze rondom op 2,8bar te moeten, maar hij stond op 2,3bar.
Laatste punt: wat voor zomerbanden heb je?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:17
Auto: C5 2.0 16V Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Blue Leman
Locatie: Vriezenveen
Bedankt voor jullie reactie,
Ik heb al snel even nagekeken welke zomerbanden ik heb..
Michelin Energie 195/65 R15
En de hoogte na gemeten..
Zoals hij nu onder de carport staat.. Lv Ca. 70cm La Ca. 69cm Ra Ca. 70cm..
Maar de ondergrond is niet helemaal gelijk.. Hmm Rv niet gemeten.. hi
Grt,
Dion
Ik heb al snel even nagekeken welke zomerbanden ik heb..
Michelin Energie 195/65 R15
En de hoogte na gemeten..
Zoals hij nu onder de carport staat.. Lv Ca. 70cm La Ca. 69cm Ra Ca. 70cm..
Maar de ondergrond is niet helemaal gelijk.. Hmm Rv niet gemeten.. hi
Grt,
Dion
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Lijkt wel ok,
maar zo kun je de hoogte niet meten, zie het desbetreffende draadje.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p211647" onclick="window.open(this.href);return false;
maar zo kun je de hoogte niet meten, zie het desbetreffende draadje.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p211647" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

V.I.P.


Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jul 2009 12:41
Auto: Berline 3.0 exclusive BVA6
Opties: RT4, JBL,Alcantara, LDW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 88.000
Kleur: Gris Alluminium
C5-ers
EvilTwin heeft al eens vermeld of de afstellingen wel in orde zijn.
Mijn eerste Zx ging over rails, mijn 2e nieuwe was een drama. Na bij een bandenfirma de uitlijning te laten hebben gecontroleerd en gecorrigeerd liep hij weer over rails.
Totdat de garage iets aan de besturing heeft gedaan ben ik weer naar dit banden bedrijf geweest waar nu door jongere monteurs de uilijning werd gedaan. De ZX spoorde beter maar nog niet zo als het zou kunnen.
Laat een zijwind gevoelige auto eens vierkant uitlijnen bij een bandenbedrijf waar een oudere en secuur iemand de wieluitlijning controleerd/corrigeerd.
Na de Xantia 1.8 viel mij de rechtuit stabiliteit van de C5 heel erg tegen. Voorbanden sleten netjes gelijkmatig af.
De garagehouder heeft op mijn verzoek de sporing laten corrigeren bij een voor hem vertrouwd adres en ik moet zeggen dat de C5 nu voor mij weer een netjes rechtuitrijdende auto is geworden.
De correctie is echter minimaal geweest maar duidelijk in het rijgedrag waarneembaar.
Als je de wieluitlijning laat controleren, dan is het dus de vraag of "de Specialist"wel zijn werk netjes heeft gedaan.
Het kan zijn dat je nog weer naar een ander moet gaan waar de uitlijning mogelijk wel perfect uitgevoerd wordt.
Dus ook al slijten de voorbanden netjes gelijkmatig af, dan kan een kleine sporings correctie wonderen verrichten.
Wieluitlijning is een investering welke een besparing op bandenslijtage kan opleveren en zich dus op termijn terug verdiend.
Succes met de jacht op rechtuitstabiliteit.
MVG Dart
EvilTwin heeft al eens vermeld of de afstellingen wel in orde zijn.
Mijn eerste Zx ging over rails, mijn 2e nieuwe was een drama. Na bij een bandenfirma de uitlijning te laten hebben gecontroleerd en gecorrigeerd liep hij weer over rails.
Totdat de garage iets aan de besturing heeft gedaan ben ik weer naar dit banden bedrijf geweest waar nu door jongere monteurs de uilijning werd gedaan. De ZX spoorde beter maar nog niet zo als het zou kunnen.
Laat een zijwind gevoelige auto eens vierkant uitlijnen bij een bandenbedrijf waar een oudere en secuur iemand de wieluitlijning controleerd/corrigeerd.
Na de Xantia 1.8 viel mij de rechtuit stabiliteit van de C5 heel erg tegen. Voorbanden sleten netjes gelijkmatig af.
De garagehouder heeft op mijn verzoek de sporing laten corrigeren bij een voor hem vertrouwd adres en ik moet zeggen dat de C5 nu voor mij weer een netjes rechtuitrijdende auto is geworden.
De correctie is echter minimaal geweest maar duidelijk in het rijgedrag waarneembaar.
Als je de wieluitlijning laat controleren, dan is het dus de vraag of "de Specialist"wel zijn werk netjes heeft gedaan.
Het kan zijn dat je nog weer naar een ander moet gaan waar de uitlijning mogelijk wel perfect uitgevoerd wordt.
Dus ook al slijten de voorbanden netjes gelijkmatig af, dan kan een kleine sporings correctie wonderen verrichten.
Wieluitlijning is een investering welke een besparing op bandenslijtage kan opleveren en zich dus op termijn terug verdiend.
Succes met de jacht op rechtuitstabiliteit.
MVG Dart
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij een C5 kun je de achterkant niet uitlijnen ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
idd, de standaard waarschuwing zijn van toepassing:
1) Je kunt alleen de sporing vóór instellen (idem bij een ZX btw)
De rest (camber voor, alles achter etc.) is totaal niet instelbaar, alleen controleerbaar.
2) Sporing voor kan alleen maar verkeerd staan als er ooit aan geklooid is/schade.
3) Een verkeerde uitlijning (camber, toe) achter kan eigenlijk alleen door versleten ADALs, en heel misschien versleten/kapotte subframe rubbers.
4) Je kunt alleen de uitlijning checken als de auto exact op rijhoogte staat.
Daarmee moet je dus beginnen (exacte meet procedure is niet vanzelfsprekend, Lexia nodig voor fijnafstemming) Uitlijning dient dus ook te gebeuren met draaiende motor (dat kan niet overal -> afzuiging)
1) Je kunt alleen de sporing vóór instellen (idem bij een ZX btw)
De rest (camber voor, alles achter etc.) is totaal niet instelbaar, alleen controleerbaar.
2) Sporing voor kan alleen maar verkeerd staan als er ooit aan geklooid is/schade.
3) Een verkeerde uitlijning (camber, toe) achter kan eigenlijk alleen door versleten ADALs, en heel misschien versleten/kapotte subframe rubbers.
4) Je kunt alleen de uitlijning checken als de auto exact op rijhoogte staat.
Daarmee moet je dus beginnen (exacte meet procedure is niet vanzelfsprekend, Lexia nodig voor fijnafstemming) Uitlijning dient dus ook te gebeuren met draaiende motor (dat kan niet overal -> afzuiging)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@ Menno,
Dat klopt, je kunt 'm achter niet uitlijnen.
Maar door een vierpunts uitlijning te doen kun je wél vaststellen of alles goed staat en of er achter geen afwijkingen zijn.
Voorts kun je dan zien of de auto "recht is", niet als een krab op de weg staat met achterwielen die niet recht achter de voorwielen staan omdat de as iets scheef gemonteerd is. Dat heb ik wel eens gezien.....
Groet,
JW
Dat klopt, je kunt 'm achter niet uitlijnen.
Maar door een vierpunts uitlijning te doen kun je wél vaststellen of alles goed staat en of er achter geen afwijkingen zijn.
Voorts kun je dan zien of de auto "recht is", niet als een krab op de weg staat met achterwielen die niet recht achter de voorwielen staan omdat de as iets scheef gemonteerd is. Dat heb ik wel eens gezien.....
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja dat klopt ... checken/vaststellen is idd mogelijk
Laat ik ook altijd even doen bij aanschaf van een andere auto, m'n huidige stond nog keurig op de fabrieks-waarde.
Laat ik ook altijd even doen bij aanschaf van een andere auto, m'n huidige stond nog keurig op de fabrieks-waarde.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Na 9 jaar zou eea niet goed kunnen zijn, als dat achter is heb je helaas wel een probleem. Voor is echter prima corrigeerbaar.
Ik vermoed echter dat je het in de banden moet zoeken.
De combi van de maat en het feit dat de Michelin energy (E3A) niet echt heel stabiel is doet hem de das om.
Korte termijn oplossing: Pomp je banden op naar 2.7-2.8 bar.
Iets duurder alternatief is een stijvere band op je 15" te monteren. De nieuwere Energy Saver schijnt al wat beter te zijn, maar er zijn nog beteren te vinden op de markt (bekijk tests en ervaringen)
De beste en mooiste manier is om een stelletje Hungaro velgen te scoren (laatst nog aangeboden op dit forum) met 16" Primacy banden. Wel wat duurder, maar je zult het verschil erg merken . Bovendien gaat je auto er optisch ook nog eens op vooruit. Alternatief is een stelletje Monza velgen (ook 16"), die zijn iets ouder design, dus goedkoper te vinden. Als je een setje met redelijke banden kunt vinden ben je spekkoper. Moet voor 500-600 euro afhankelijk van de banden kunnen. Even naar de garage als je de 1% grotere rolomtrek wilt corrigeren in de kilometerteller (computerinstelling, niet echt nodig)
You'll be amazed kan ik uit eigen ervaring zeggen (mijn eerste C5 heb ik dit mee gedaan)!
Ik vermoed echter dat je het in de banden moet zoeken.
De combi van de maat en het feit dat de Michelin energy (E3A) niet echt heel stabiel is doet hem de das om.
Korte termijn oplossing: Pomp je banden op naar 2.7-2.8 bar.
Iets duurder alternatief is een stijvere band op je 15" te monteren. De nieuwere Energy Saver schijnt al wat beter te zijn, maar er zijn nog beteren te vinden op de markt (bekijk tests en ervaringen)
De beste en mooiste manier is om een stelletje Hungaro velgen te scoren (laatst nog aangeboden op dit forum) met 16" Primacy banden. Wel wat duurder, maar je zult het verschil erg merken . Bovendien gaat je auto er optisch ook nog eens op vooruit. Alternatief is een stelletje Monza velgen (ook 16"), die zijn iets ouder design, dus goedkoper te vinden. Als je een setje met redelijke banden kunt vinden ben je spekkoper. Moet voor 500-600 euro afhankelijk van de banden kunnen. Even naar de garage als je de 1% grotere rolomtrek wilt corrigeren in de kilometerteller (computerinstelling, niet echt nodig)
You'll be amazed kan ik uit eigen ervaring zeggen (mijn eerste C5 heb ik dit mee gedaan)!
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het is weer sportknoppenweer
Mooie verbetering is dat de C5-3 de stand onthoudt , merk sowieso meer verschil tussen 'normaal' en 'sport' dan bij mijn vorige PH1's ...

Mooie verbetering is dat de C5-3 de stand onthoudt , merk sowieso meer verschil tussen 'normaal' en 'sport' dan bij mijn vorige PH1's ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24