Jack
Jack
Wie herkent dit?

Als ik stevig optrek vanuit de eerste versnelling en royaal gas geef is er niets aan de hand.
Bij rustig optrekken (bijvoorbeeld voor een stoplicht of in een file), bij het laten opkomen van de koppeling trilt de auto
alsof hij te weinig brandstof krijgt.

- wordt het tijd om opnieuw rijles te nemen?
- is het een kwestie van wennen (ik heb de auto pas een week)?
- of zit er iets niet lekker me de koppeling?

Vreemd genoeg heb ik een testrit gemaakt in een andere C5 en daar bemerkte ik dat ook al.
Overigens, alle andere versnellingen hebben geen problemen, hij rijdt en schakelt verder heerlijk.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
toen ik pas de PH2 had, merkte ik dit ook..
volgens mij is het echt een kwestie van oefenen...

bij mij viel zelfs de auto in het begin uit.. :oops: ;)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik gok op koppelings probleem
omdat dan de wagen in beweeging moet gebracht worden
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
ik denk dat het niet aan de koppeling zelf ligt. Ik heb sinds enkele weken een nieuwe koppeling en de nodige keerringen zijn vervangen, maar koud voelt de koppeling bij wegrijden in de eerste versnelling nog steeds een beetje "happerig" (anders kan ik het eigenlijk niet omschrijven); vroeger werd er dan wel eens gezegd je koppelingsplaat is vet, maar dat lijkt me nu zeer onwaarschijnlijk. Ik vind het moeilijk om bij het wegrijden goed te dosreren omdat sinds de vervanging ik nauwelijks meer weerstand voel bij het intrappen/laten opkomen van het pedaal. Zal wel wennen zijn.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:19
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir
Contacteer:
Ik vond het in het begin ook.
Ben er nu aan gewend ;)
Wie slim wil lijken, praat..
Wie slim wil worden, luistert..

mijn C5
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb daar geen last ,met mijn CX wel
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:46
Auto: 2.016V
Opties: Pack Parking en velgen Monza
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09363
Productienummer: 0399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 272500
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Purmerend
Komt mij bekend voor.

Sowieso is het aandrijfsysteem gevoelig bij schakelen, aangezien de ophangrubbers van de motor erg zacht zijn. Een kleine kantelbeweging van de motor en dus een schokje is al snel voelbaar bij schakelen.

Het trillen bij optrekken heb ik pas geleden nog gehad. Begon paar maanden geleden. Precies op het aangrijppunt van de koppelingsplaten ging bij optrekken de hele auto trillen bij een bepaald laag toerental. Ik heb even met de koppeling gespeeld en een flink aantal keer (gedurende een week ongeveer) op het moment van trillen een dotje extra gas erop gedaan. Het koppelen lijkt nu vloeiender te verlopen (op dat vrijwel onvermijdelijke lichte schokje na), zelfs zonder het extra dotje gas. Zal iets bijgesleten zijn.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
hier heb ik ook last van, hoort bij de auto en met een beetje oevenen heb je het bijna niet meer. Ik moet wel elke keer weer even wenen nadat ik de C5 meeneem ipv de saxo.
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
Jack
Jack
Heb nu een paar weken kunnen oefenen en inderdaad, het went. Gewoon spelen met koppeling en gaspedaal. De auto loopt prima.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
:smt023 :smt038
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:48
Auto: C5 2.0 Break Athena
Opties: Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10266CJ
Productienummer: 10103
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 184152
Kleur: Blauw
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:
Merkte dit ook al... tjeemienee wat een opluchting ... dus gewoon pittiger optrekken...
Een Citroën onderga je!

C5 2.0 Benz. Break Athena 2005
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 sep 2008 23:53
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Locatie: Zegge
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Heb van dat euvel ook last. Ben er in het begin mee terug naar de garage gegaan maar hij stond perfect, aldus v/d Wegen in Wouw.
Ik vind hem ook erg laat pakken maar dat hoorde er schijnbaar bij. Kan er nog steeds niet aan wennen maar ja, ik rijd ook niet veel met de auto. Als ik hem eens per week eens pak om naar mijn werk (4 km)te rijden, en dan moet het toch wel erg hard regenen, is het veel. Ik pak altijd de scooter in de stad. Niets gaat sneller dan dat.
Wij hebben nu het probleem dat de accu snel leegloopt. Omdat wij zo weinig rijden, minder dan 10.000km per jaar, laadt ie niet zo snel meer op. :roll:
Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Deadman schreef:Wij hebben nu het probleem dat de accu snel leegloopt. Omdat wij zo weinig rijden, minder dan 10.000km per jaar, laadt ie niet zo snel meer op. :roll:
Als je een garage hebt kun je de acculader eraan hangen, maar als je geen garage hebt koop je bij de ACTION voor een paar euro zo'n klein zonnepaneeltje.
Dat sluit je aan op je 12 volt stekker (niet de sigarettenaansteker want die gaat uit.)

Net genoeg om het bij te houden, 0.1 amp of zo.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:50
Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter
Dit lijkt op mijn probleem, echter gebeurt het enkel bij een koude start. Wat pittiger optrekken vanuit een rij geparkeerde auto's is niet natuurlijk niet mogelijk en het vergt behoorlijk wat gerommel met je koppelingspedaal om hem niet stil te laten vallen. Dit gebeurt trouwens in de eerste versnelling en de achteruit. Is ie eenmaal warm is dat probleem weg behalve de zonk die je voelt bij het optrekken in de eerste versnelling. Wel begon de boordcomputer wat vage storingen in motormanagement te geven die ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Met de dealer gebeld en die gaf aan dat dat wel vaker gebeurde en dat de computer dat vanzelf wel weer reset in 99% van de gevallen. Nadat ik de auto 2e hands bij een niet officiele dealer (wel een Franse autospecialist) had gekocht heb ik hem voor controle en een grote beurt naar een Citroendealer gebracht. Schade 1.400 euries buiten de garantie vallend (Auw!!) Een slechte start nadat de drukgroep ook al vervangen moest worden (wel garantie gelukkig). Een beetje offtopic maar ik begin het vertrouwen een beetje kwijt te raken in deze auto en dat is jammer want voor de rest ben ik zeer te spreken over de rijeigenschappen en het comfort. Heeft het nu zin om toch nog een keer de dealer naar dit probleem te laten kijken of, als ik dit topic lees, accepteren dat ie gewoon wat moeilijk doet bij het optrekken. Er is al extra naar gekeken tijdens de grote beurt (gaskleppenhuis was behoorlijk vervuild en schoongemaakt). Met maar 105.000 km op de teller zouden deze problemen eigenlijk nog niet aan de orde mogen zijn naar mijn mening. Ik hoop dat de problemen nu even ophouden en dat ik de komende tijd probleemloos van mijn auto kan genieten........... En dan wordt het tijd (weer offtopic!!) voor een paar van die mooie drempellijstjes en kph's :lol: :lol:
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2009 19:16
Auto: c5 berline sx
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 95000
Kleur: fulminator grijs
Hey,
Ik ben de trotse eigenaar van een C5 PhII 1.6 Hdi van 2007, nog geen echte problemen mee gehad eigenlijk, maar nu (95.000km) trilt hij alsof ik over een wegmarkering rijd, en dit als ik vertrek in eerste versnelling net voor ik wil schakelen, het is geen kwestie van aanpassing rijgedrag want de vorige jaren heb ik dit nooit voorgehad, iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,
Plaats reactie