Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:46
Auto: 2.016V
Opties: Pack Parking en velgen Monza
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09363
Productienummer: 0399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 272500
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Purmerend
Uit ervaring kan ik melden dat dat inderdaad zo is. Immers ben ik naar de dealer gegaan toen naast het afgaan van het alarmpje ook een melding op de display verscheen. Daarvoor was de betekenis van de piepjes niet bekend.
ok duidelijk,wat is het toch een slimme dame he 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Alleen indirect want er is geen sensor op het reservoir voor LDS niveau, noch op de pomp voor HP druk. (PhI/II en C6/C5-3)manny21479 schreef:geeft een phase1 dan een melding bij te laag lds niveau?
Touts verhaal kan ik niet bevestiging, ik denk dat het toeval is.
Zodra de compu merkt dat er bij het openen van de klep geen corresponderende hoogteveradering is, weet die dat er iets mis is, dan krijg je de melding storing vering en worden de kleppen gesloten, ongeacht verdere veranderingen van de hoogte.
Waaraan dat niet functioneren ligt weet de compu niet, hij zal gewoon de kleppen niet meer bedienen.
Als hij dan ziet dat dan toc bepaalde grenswaarden voor de hoogte overschreden worden (door belading, lekken, NIET door invering, het wordt namelijk gemiddeld!) gaat hij naar een noodloopwaarschuwing (max 90km/h iirc.)
Ook een foute hoogtesensor kan dergelijk gedrag veroorzaken.
Uiteraard doen die hoogtekleppen in een bocht of bij remmen niks niks. De bediening van de Hydractive3+ kleppen werkt totaal anders en heeft ook geen foutdetetectie of melding.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:46
Auto: 2.016V
Opties: Pack Parking en velgen Monza
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09363
Productienummer: 0399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 272500
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Purmerend
@ET:
De tekst op het display kan heel goed "Storing veersysteem" zijn geweest in plaats van het eerder door mij vermeldde (vandaar mijn melding "o.i.d." achter de vermoedelijke foutmelding in mijn eerste bericht). Het is een storing van een aardige tijd geleden en ik ben niet op de hoogte waar de sensoren zich exact bevinden). Wel herinner ik me dat er uiteindelijk een tekst verscheen op het display waaruit duidelijk werd in welke hoek de oplossing gezocht moest worden. Gelukkig was de oplossing simpel. Ik ga mee in je aanvullende uitleg.
De tekst op het display kan heel goed "Storing veersysteem" zijn geweest in plaats van het eerder door mij vermeldde (vandaar mijn melding "o.i.d." achter de vermoedelijke foutmelding in mijn eerste bericht). Het is een storing van een aardige tijd geleden en ik ben niet op de hoogte waar de sensoren zich exact bevinden). Wel herinner ik me dat er uiteindelijk een tekst verscheen op het display waaruit duidelijk werd in welke hoek de oplossing gezocht moest worden. Gelukkig was de oplossing simpel. Ik ga mee in je aanvullende uitleg.
Vandaag bij de dealer geweest om de computer eens uit te laten lezen...
resultaat: Niks, nada, geen enkele melding.
Alle niveau's zijn goed, geen enkel mankement gevonden (wel gelijk weer nieuwe APK
)
De dealer houd het nu op een los contact aan de com2000.
resultaat: Niks, nada, geen enkele melding.
Alle niveau's zijn goed, geen enkel mankement gevonden (wel gelijk weer nieuwe APK
De dealer houd het nu op een los contact aan de com2000.
Na eigen onderzoek toch verder gekomen.
Het blijkt dat tijdens het rijden de achterklep ontgrendeld, als ik daarna over een verkeersdrempel rij gaat de klep een paar milimeter open en beginnen de piepjes, maar waarschijnlijk is het te kort om ook een melding op de display te krijgen.
Nu de oorzaak van het ontgrendelen zoeken, is nogal vervelend, als ik nu de auto opslot doe sluit de koffebakplek niet mee, en kan gewoon geopend worden.
Enig pluspunt, na het testen weet ik wel dat het alarm nog werkt
Het blijkt dat tijdens het rijden de achterklep ontgrendeld, als ik daarna over een verkeersdrempel rij gaat de klep een paar milimeter open en beginnen de piepjes, maar waarschijnlijk is het te kort om ook een melding op de display te krijgen.
Nu de oorzaak van het ontgrendelen zoeken, is nogal vervelend, als ik nu de auto opslot doe sluit de koffebakplek niet mee, en kan gewoon geopend worden.
Enig pluspunt, na het testen weet ik wel dat het alarm nog werkt
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is gewoon een kapot slot als ik dat zo hoor, ... komt wel vaker voor hoor, bij m'n break was dat met 17 euro opgelost, neem aan dat een slot voor een Berline niet veel meer/minder kost 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Klinkt logisch, maar als ik de kofferbak open en weer dicht laat vallen valt hij wel in het slot, en voor vertrek is hij ook nog "gewoon" op slot, en springt spontaan open tijdens het rijden.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het kan ook de afstelling zijn van de 5d deur, of de auto is nooit helemaal rechtgemaakt na een aanrijding.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Bij mij doet die dit ook sinds kort.
Waar zit dat reservoir ? En welke vloeistof doe ik erbij ?
Waar zit dat reservoir ? En welke vloeistof doe ik erbij ?
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Opgelost, voldoende motorolie helpt...
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Haha, wat zijn het toch aparte wagens.... sinds gister springt bij mij soms de achterklep uit het slot als ik het bestuurdersportier openmaak.... Heb wel het idee dat het iets met vocht/kou te maken heeft want als ik eenmaal een tijdje gereden heb en een paar keer uit- en instap is het weg. Nouja, ga er niet aan sleutelen, ik gooi die klep wel een keer vaker dicht...
M'n schoonvader (Audi-rijder) lacht zich slap met al die eigenaardigheden van die Franse bak....
M'n schoonvader (Audi-rijder) lacht zich slap met al die eigenaardigheden van die Franse bak....
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
De'r stopt hier net een Toyota Prius met stepwieltjes,
als je dan toch wilt lachen....
Peter
als je dan toch wilt lachen....
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......



