Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Bij mij is het omgekeerd, de vering is net een stuk zachter, en de wagen wiegt meer. Maar ik vind dit heerlijk. Ik heb wel de HP vering, maar ook de wokkelversie waar ik mee gereden heb vond ik stukken zachter rijden.
Je picasso had wrs wel wat km'ers, dan worden de veren wat slapper. Ik merkte dit ook toen ik in exact dezelfde wagen stapte als vervangwagen met 50.000km minder op de teller. Voelde veel stugger aan direct.
Je picasso had wrs wel wat km'ers, dan worden de veren wat slapper. Ik merkte dit ook toen ik in exact dezelfde wagen stapte als vervangwagen met 50.000km minder op de teller. Voelde veel stugger aan direct.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
wat grappig dat je dit zo ervaart, ben benieuwd of ik dit ook ga merken na heel wat kilometers. Ik vind m nu best stug. Zal waarschijnlijk aan het inslijten van de schokbrekers liggen. Een C4 picasso heeft achter torsieveren, net zoals de caravan(die heeft ook schokbrekers), en die blijven waarschijnlijk langer constant. Vond de C4 Picasso altijd meer deinen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik had wel een picasso met luchtvering op de achteras, maar dan nog, hetschijnt dat die net zachter is dan de standaard vering
Achja, maakt allemaal niet uit, het enige dat ik weet is dat de C5 enorm comfortabel is op de snelweg, en ook op andere wegen merkbaar beter rijdt dan men picasso.
Achja, maakt allemaal niet uit, het enige dat ik weet is dat de C5 enorm comfortabel is op de snelweg, en ook op andere wegen merkbaar beter rijdt dan men picasso.
C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:46
Auto: 2.016V
Opties: Pack Parking en velgen Monza
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09363
Productienummer: 0399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 272500
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Purmerend
Natuurlijk hoort hydropneumatische vering bij Citroen. Alleen is het geen vereiste om een echte Citroen te kunnen zijn. Denk aan de 2CV! Geen hydropneumatica, wel onderscheidend. En is een Traction Avant op wokkels dan geen echte Citroen? Een echte Citroen-eigenschap is de durf vooruitstrevend of anders te zijn. Dan wel door de hydropneumatica, andere nieuwe technieken (zoals destijds de voorwielaandrijving) en/of design, of wat dan ook. (En ja, dat anders zijn kun je helaas niet over alle Citroen-modellen zeggen...)
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Na 28j met een CX te rijden vind ik dat een C5 een slechtere vering heeft, en zeker bij het afrijden van een vluchtheuvel, met dat gebonk altijd vooraan dat mij toch ergert.
Op gewone wegen mag ik niet klagen, het is zo als men stilletjes over de vluchtheuvels rijd heeft men dat niet wat logisch is.
Op gewone wegen mag ik niet klagen, het is zo als men stilletjes over de vluchtheuvels rijd heeft men dat niet wat logisch is.
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Dat de vering op comfortvlak achteruit gegaan is kan ik me goed voorstellen, maar als je dat allemaal niet gehad hebt zoals ik, dan rijdt die C5 voor zijn klasse erg goed.
Maar ik denk dat de C6 toch nog een stukje beter is op dat vlak, zal ook wel moeten. Want als je vergelijkt met bvb een mb E is het verschil met de C5 toch nog altijd erg groot, en dit in het nadeel van de C5. Dus de C6 zal nog een serieuze trap hoger moeten staan van comfort om dit niveau te halen, en te overtreffen. En gelukkig is het ook een heel andere wagen dan de C5 van ophanging, het verschil is echt groot. (als ik het mij goed kan herinneren)
Maar ik denk dat de C6 toch nog een stukje beter is op dat vlak, zal ook wel moeten. Want als je vergelijkt met bvb een mb E is het verschil met de C5 toch nog altijd erg groot, en dit in het nadeel van de C5. Dus de C6 zal nog een serieuze trap hoger moeten staan van comfort om dit niveau te halen, en te overtreffen. En gelukkig is het ook een heel andere wagen dan de C5 van ophanging, het verschil is echt groot. (als ik het mij goed kan herinneren)
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Absoluut, de C5 rijdt echt als een grote auto...comfortabelgvwijnen schreef:Ik had wel een picasso met luchtvering op de achteras, maar dan nog, hetschijnt dat die net zachter is dan de standaard vering![]()
Achja, maakt allemaal niet uit, het enige dat ik weet is dat de C5 enorm comfortabel is op de snelweg, en ook op andere wegen merkbaar beter rijdt dan men picasso.
En lekker veel power
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
willy4 schreef:na 28j met een CX te rijden vind ik dat een C5 een slechtere vering heeft,en zeker bij het afrijden van een vluchtheuvel,

http://www.nufoto.nl/fotos/37866/pool-z ... hoofd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hbvl.be/limburg/tongeren/teg ... amens.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
hooguit in de hoge stand en dan stapvoets...
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
dit wordt in Belgie wel eens een vluchtheuvel genoemd Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja zoals filip aan geeft noemen wij dat een vluchtheuvel , want in sommige delen van NL is er daar verwarring over
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 okt 2009 19:58
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 163 pk exclusive
Brandstof: Diesel
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 0
Kleur: fulminator
Locatie: Limburg (België)
definitie van vluchtheuvel:
Een vluchtheuvel is een verhoogd weggedeelte waar voetgangers tijdens het oversteken tijdelijk veilig kunnen wachten (vluchten) alvorens de oversteek te vervolgen. Hierdoor kan een oversteek van een drukke verkeersweg in twee etappes worden gedaan, wat de verkeersveiligheid ten goede komt.
Verkeersremmer: correct taalgebruik
Een vluchtheuvel is een verhoogd weggedeelte waar voetgangers tijdens het oversteken tijdelijk veilig kunnen wachten (vluchten) alvorens de oversteek te vervolgen. Hierdoor kan een oversteek van een drukke verkeersweg in twee etappes worden gedaan, wat de verkeersveiligheid ten goede komt.
Verkeersremmer: correct taalgebruik
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik zou het dan een vliegheuvel noemen Willy, en een vluchtheuvel moet veiligheid geven en rij je niet over heen, behalve als ik er op sta misschienwilly4 schreef:ja zoals filip aan geeft noemen wij dat een vluchtheuvel , want in sommige delen van NL is er daar verwarring over
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Met de C5, bijna elke citroen trouwens, kan je hier behoorlijk snel overheen rijden, een Duitse auto bijv. een audi klapt hier helemaal op stuk. Doe ik bijna altijd express, je hoort dan de japanner of duitser een enorme knal maken:-)
Gemeen he
Gemeen he
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
maar het is niet omdat je er harder overheen kan, dat dan wel ook goed voor de auto is..
ik rem altijd af , en als iemand sneller erover wil mij niet gelaten..

ik rem altijd af , en als iemand sneller erover wil mij niet gelaten..






