morjos schreef:Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen techneut ben...een ikea kastje beschouw ik al als een grote overwinning![]()

morjos schreef:Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen techneut ben...een ikea kastje beschouw ik al als een grote overwinning![]()
Ik zie op de foto dat de rode en oranje draad zijn afgetakt, rood is constante + en oranje is geschakelde +TonK schreef:+12V geschakeld via het contactslot:
Deze geschakelde spanning kan worden afgetakt in het zekeringkastje in de cabine. Rechts naast de zekeringen zie je een connector en in deze conector drie dikke draden waarvan 1 oranje. Dit is de draad die je moet hebben. Om er eenvoudiger bij te komen kun je het beste het paneeltje onder de stuurkolom uitnemen. Dit doe je door het omhoog te trekken. Gebruik voor de aftakking van deze oranje (dikke) draad GEEN blauwe aftapper want deze gaat maar tot 2,0mm2 maar neem een gele (automaterialenzaak) deze is geschikt voor grotere diameters. Voor de aftakdraad dan wel minstens 2,5mm2 draad met flexibele kern gebruiken anders heb je geen goede verbinding in de gele aftakker.
Ik hoop dat het e.e.a. duidelijk is anders hoor ik het wel.
Veel succes met inbouw.
Groet, Ton
Probleem gevonden:snah1954 schreef:Tsja, dat lijkt logisch maar is niet het probleem. Als ik de speler via de ISO-connectoren aansluit dan doet hij het gewoon en komt er gewoon geluid uit, alleen mist hij het "geheugen" en contactslot"signaal". Dat betekent dat de radio apart aan- en uitgezet moet worden en niet over het contactslot wordt geschakeldGiessenburger schreef:Als het display het doet is er blijkbaar goed contact, dus misschien moet je juist de speakerkabels nazien.
ik rij met een C5 1 2.2 HDI exlusive van begin 2002 met zo'n ingebouwde navigatie met cd-rom
in het handschoenbakje. Er zijn in het handschoenbakje zo'n 3 uigangen (of ingangen)
voorzien (geel - rood -wit). Iser een mogelijkheid om daar een mp3 of Ipod op aan te sluiten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Oldenhage schreef:Die blokjes zijn verboden in een C5. Ze zorgen voor overgangs-weerstanden. gewoon netjes solderen werkt net zo snel en geeft een verbinding die veel langer meegaat. op cursus hebben we voor de aardigheid eens de oevrgansweerstanden gemeten met die blokjes en je schrikt er van...
(niet persoonlijk tegen Tonk bedoeld... maar ik vind die blokjes niets)