Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
maar draaien aan het stuur deed niets 
Vandaag wat kilometers gemaakt. De piepende remmen
als ik niet rem, hoor je dan niet natuurlijk. Ik heb de airco uit gehad, de fans, stilstaand, rijdend.
Ik ben er nu redelijk zeker van dat het echt iets te maken heeft met het gasgeven. Op een bepaald toerental hoor je het.. als ik dan gas geef, dan verdwijnt het weer. Maar zak je weer terug, jawel.. daar komt het weer. Ik heb niet al te woest aan me stuur zitten draaien toen ik 110 reed .. maar ik denk ook niet dat het daar vandaan komt.. het lijkt wel verbonden te zijn met het gas geven.
vreemd..
Ik ben er nu redelijk zeker van dat het echt iets te maken heeft met het gasgeven. Op een bepaald toerental hoor je het.. als ik dan gas geef, dan verdwijnt het weer. Maar zak je weer terug, jawel.. daar komt het weer. Ik heb niet al te woest aan me stuur zitten draaien toen ik 110 reed .. maar ik denk ook niet dat het daar vandaan komt.. het lijkt wel verbonden te zijn met het gas geven.
vreemd..
C5club Fan

Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Heb jij die auto uit de catalogus gekocht? Je doet toch een proefrit? Waar let jij op met een proefrit? Lawaai hoort hier toch ook bij?
Ik Hoor het nu ook bij mij, omdat ik er op let. Bedankt
Een overstap van een Kangoo diesel naar een C5 limo is toch een genot voor de oren.
Lijkt idd een stuurbekrachtingspiep (bekend uit mijn BMW 730I).
Negeren (let op de klèmtoon) is de goedkoopste en makkelijkste oplossing Doe ik ook.
Ik Hoor het nu ook bij mij, omdat ik er op let. Bedankt
Lijkt idd een stuurbekrachtingspiep (bekend uit mijn BMW 730I).
Negeren (let op de klèmtoon) is de goedkoopste en makkelijkste oplossing Doe ik ook.
Ik heb tijdens mijn proefrit niet op de snelweg gereden, en ik stapte uit een diesel die een partij pokkeherrie maakte.. Dan lijkt zo'n C5 toch wel heel stil hoor.. maar als je er wat langer in rijd dan gaan dingen je opvallen he 
C5club Fan

Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Dat zeg ik 
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Ik hoor bij mij, vooral bij een koude motor, wel een lichte fluittoon (gokje: ~4 kHz) als de motor moet werken, dus bij constante snelheid of versnellen. De toonhoogte verandert afhankeljik van hoeveel gas ik geef. Mij is verteld (maar dat was door de verkoper...) dat dat het geluid v/d turbo is. Ik vond dat wel logisch want de hoeveelheid uitlaatgas gas door de turbo neemt toe als je meer gas geeft. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de turbo een probleem heeft. Auto rijdt normaal en olieverbruk is minimaal (<1 liter/20.000 km).
Maar dat is dus precies het omgekeerde als bij jou...
Maar dat is dus precies het omgekeerde als bij jou...
En ik heb geen turbo
Maar bij stilstand, en dan zeg maar proberen het geluid te krijgen, dat lukt.. soms.. en dan aan het stuur zitten heeft tot nu toe ook geen resultaat opgeleverd.. Ben benieuwd wat het nog meer kan zijn.
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
De mijne doet het ook, even bij de koude start, maar na een minuut ofzo dan houd het op.
misschien iets van het vacuüm ofzo
ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo in thuis.
maar bij mij komt het onder de motorkap weg, dat weet ik zeker.
misschien iets van het vacuüm ofzo
maar bij mij komt het onder de motorkap weg, dat weet ik zeker.