Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Vanochtend even Dijkstra in L'stad gebeld. De dame is door hun geleverd en heeft daar ook de eerste 180k aan onderhoud genoten.
Het schijnt dat de trekhaak door Dijkstra bij aflevering is gemonteerd. Dat zou in kunnen houden dat we hier te maken hebben met een trekhaak van Bosal Nederland. Volgens mij versimpeld dat wel het hele verhaal...
Dan vraag ik mij het volgende af:
1. In hoeverre is het normaak dat een trekhaak na 4 jaar al speling heeft?
2. Ik denk zelf dat een trekhaak niet na 4 jaar speling moet gaan vertonen. Met wat voorstel/middeling o.i.d zou ik tevreden kunnen zijn....
3. Ik had namelijk al even gekeken wat een nieuwe Brink 429200 zou kosten en dan zijn we toch € 225,- ex montage verder. Vind ik een zonde; zeker omdat die haak niet ouder is dan 4 jaar...
Alvast bedankt voor het meedenken..
(@ Mods...Moet dit een nieuw draadje worden??)
Het schijnt dat de trekhaak door Dijkstra bij aflevering is gemonteerd. Dat zou in kunnen houden dat we hier te maken hebben met een trekhaak van Bosal Nederland. Volgens mij versimpeld dat wel het hele verhaal...
Dan vraag ik mij het volgende af:
1. In hoeverre is het normaak dat een trekhaak na 4 jaar al speling heeft?
2. Ik denk zelf dat een trekhaak niet na 4 jaar speling moet gaan vertonen. Met wat voorstel/middeling o.i.d zou ik tevreden kunnen zijn....
3. Ik had namelijk al even gekeken wat een nieuwe Brink 429200 zou kosten en dan zijn we toch € 225,- ex montage verder. Vind ik een zonde; zeker omdat die haak niet ouder is dan 4 jaar...
Alvast bedankt voor het meedenken..
(@ Mods...Moet dit een nieuw draadje worden??)
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Update:
Garage zegt dat er wel wat speling is, maar dat geen kwaad kan.
Is het mogelijk dat de haak er 'onderuitvalt' en dat de aangekoppelde aanhangwagen dan rechtuit gaat wanneer ik naar links ga......?
Of is het een kwestie dat het alleen wat meer 'bonkt' achter de auto??
'K heb hier eigenlijk niet zo'n goed gevoel over....
Garage zegt dat er wel wat speling is, maar dat geen kwaad kan.
Is het mogelijk dat de haak er 'onderuitvalt' en dat de aangekoppelde aanhangwagen dan rechtuit gaat wanneer ik naar links ga......?
Of is het een kwestie dat het alleen wat meer 'bonkt' achter de auto??
'K heb hier eigenlijk niet zo'n goed gevoel over....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Of is het een kwestie dat het alleen wat meer 'bonkt' achter de auto??
Bij mij doet ie dat al een tijdje, maar is er nog niet onderuit komen zetten.
Zit ook een blokkering op, daarom maak ik mij iig geen zorgen.
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Nog even over de trekhaak op de C-5-III:
Ik heb die dus laten installeren, moest nog 2 weken wachten op de stekkerdoos (voor een fietsendrager, had ik erbij gezegd) en kreeg, toen die klaar was, een verloopstekker erbij, want alleen daarop past de fietsdrager. De hoofdstekker is kennelijk voor een caravaan.
Wie schetst mijn verbazing, toen ik de verloopstekker erop zette met de bedoeling die er niet meer af te halen (want je moet diep onder de auto bukken, insteken, huls verdraaien en borgklep op zijn plaats drukken, dus dat doe je niet iedere dag als je de fietsen erop wil zetten), en vervolgens de achterste parkeersensor het niet meer doet en de knipperlichten razendsnel gaan knipperen? Weer terug naar de dealer, die zei dat dat de verloopstekker er iedere keer afmoet en dat dat nou eenmaal zo hoorde. Toen bleek, na enig aandringen(!!) dat het wel degelijk mogelijk is om de gewone stekkerdoos erop te zetten, die je met een handbeweging in steekt zodat je fietsendrager netjes functioneel is, terwijl de auto zonder drager dat ook weer is... Dus dat wordt nu volgende week alsnog geinstalleerd.
Moraal: als je geen caravaan hebt, en niet het geklooi van de speciale stekker wil hebben, dan duidelijk vragen om de klassieke stekkerdoos.
Groet
Ik heb die dus laten installeren, moest nog 2 weken wachten op de stekkerdoos (voor een fietsendrager, had ik erbij gezegd) en kreeg, toen die klaar was, een verloopstekker erbij, want alleen daarop past de fietsdrager. De hoofdstekker is kennelijk voor een caravaan.
Wie schetst mijn verbazing, toen ik de verloopstekker erop zette met de bedoeling die er niet meer af te halen (want je moet diep onder de auto bukken, insteken, huls verdraaien en borgklep op zijn plaats drukken, dus dat doe je niet iedere dag als je de fietsen erop wil zetten), en vervolgens de achterste parkeersensor het niet meer doet en de knipperlichten razendsnel gaan knipperen? Weer terug naar de dealer, die zei dat dat de verloopstekker er iedere keer afmoet en dat dat nou eenmaal zo hoorde. Toen bleek, na enig aandringen(!!) dat het wel degelijk mogelijk is om de gewone stekkerdoos erop te zetten, die je met een handbeweging in steekt zodat je fietsendrager netjes functioneel is, terwijl de auto zonder drager dat ook weer is... Dus dat wordt nu volgende week alsnog geinstalleerd.
Moraal: als je geen caravaan hebt, en niet het geklooi van de speciale stekker wil hebben, dan duidelijk vragen om de klassieke stekkerdoos.
Groet
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Jazeker, als je naar de grote stad moet, zoals Den Haag, daar kun je of in de parkeergarage parkeren voor veel geld en een kras op je auto, of in de buitenwijken, en dan ga ik lekker met de fiets de stad in. Vandaar dat een C-5 niet af is zonder fietsdrager 
Dick
Dick
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
snap ikEX-XM schreef:Jazeker, als je naar de grote stad moet, zoals Den Haag, daar kun je of in de parkeergarage parkeren voor veel geld en een kras op je auto, of in de buitenwijken, en dan ga ik lekker met de fiets de stad in. Vandaar dat een C-5 niet af is zonder fietsdrager
Dick
als ik naar Amsterdam moet zet ik hem ook in diemen neer (gratis parkeren ben hollander)
en ga met de trein laatste stuk
V.I.P & Kalender beheerder


Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
Goh, jij ook alDuck schreef: als ik naar Amsterdam moet zet ik hem ook in diemen neer (gratis parkeren ben hollander)
en ga met de trein laatste stuk
Die tip geef ik ook altijd aan andere mensen die in Amsterdam moeten zijn, want parkeren en rijden in Amsterdam is een ramp.
Je kunt overigens eventueel ook op de Middenlaan op tramlijn 9 stappen.
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Er zijn aan stekkerdozen 3 mogelijkheden die ze op een auto kunnen zetten. Multicon (7 of 13 polig en Jager 13 polig) Waarvan het verschil tussen 7 en 13 polig allen is dat een 13polige beschikt over een constante stroomdraad. Hiermee krijgen de koelbox en andere stroomverbruikers in je aanhanger/caravan 12v voeding.EX-XM schreef:........Wie schetst mijn verbazing, toen ik de verloopstekker erop zette met de bedoeling die er niet meer af te halen (want je moet diep onder de auto bukken, insteken, huls verdraaien en borgklep op zijn plaats drukken, dus dat doe je niet iedere dag als je de fietsen erop wil zetten), en vervolgens de achterste parkeersensor het niet meer doet en de knipperlichten razendsnel gaan knipperen? ........... Toen bleek, na enig aandringen(!!) dat het wel degelijk mogelijk is om de gewone stekkerdoos erop te zetten, die je met een handbeweging in steekt zodat je fietsendrager netjes functioneel is, terwijl de auto zonder drager dat ook weer is... Dus dat wordt nu volgende week alsnog geinstalleerd.
Moraal: als je geen caravaan hebt, en niet het geklooi van de speciale stekker wil hebben, dan duidelijk vragen om de klassieke stekkerdoos.
Groet
Tegenwoordig wordt er standaard een Jager stekker gemonteerd; dit zal ook op jouw auto van toepassing zijn. Je fietsendrager heeft nog een Multicon stekker, je zult dus een converter (van Jager naar Multicon) moeten gebruiken. Dat dit gebeurd is begrijp ik ook uit je verhaal.
Echter is het zo dat met de moderne electrische systemen de parkeersensoren automatisch uitgeschakeld worden op het moment dat de stekker aan de auto 'voelt/bemerkt' dat er een stekker ingestoken wordt. Op dat moment worst de parkeersensoren uigeschakeld alsmede de mistlamp in de achterlichtunit. Als je mistlampen gebruikt worden dan de mistlampen van aanhanger aangeschakeld.
De lichtunit van de fietsendrager hoeft wettelijk geen mistachterlicht te voeren. Die zit dus ook niet standaard in de lichtunits van de huidige fietsendragers.
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Ja, als je de fietsendrager daadwerkelijk op de auto hebt zitten, lijkt het me inderdaad logisch, dat de parksensor en mistlicht niet meer nodig zijn, en dus in-op worden. Alleen, ik wil niet iedere keer die verloopstekker erop prutsen, want de gewone stekker is makkelijker met één handeling erin te pluggen. Overigens heb ik nu weer een gewone stekker doos.
Wie schetst echter mijn verbazing (het wordt eentonig...) toen ik vervolgens van mijn dealer een rekening kreeg van 128 euro!! Ik heb dat geweigerd, met het argument, dat ik een fietsendrager-trekhaak wilde bij de bestelling in april (het is nu eind juni, sic!) en niet om een caravaandoos heb gevraagd, dus ik wacht wel af wat de dealer doet.
Groet.
Wie schetst echter mijn verbazing (het wordt eentonig...) toen ik vervolgens van mijn dealer een rekening kreeg van 128 euro!! Ik heb dat geweigerd, met het argument, dat ik een fietsendrager-trekhaak wilde bij de bestelling in april (het is nu eind juni, sic!) en niet om een caravaandoos heb gevraagd, dus ik wacht wel af wat de dealer doet.
Groet.
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2008 12:56
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Presige
Opties: Lederen bekleding, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09432
Productienummer: 10481
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 144282
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Locatie: Oosterhout NB
Hang ik vanavond voor de eerste keer de caravan erachter is de C zo blij dat de vakantie eraan komt dat ze zich niet meer laat temmen tot ik uiteindelijk de caravanstekker eruit haal
. Op zich niet erg maar wel wat omslachtig om op deze manier je motor tot zwijgen te brengen.
Moggu maar even terug naar de garazie.
Herkent iemand dit?
Cheers,
Henk
Moggu maar even terug naar de garazie.
Herkent iemand dit?
Cheers,
Henk
Net even gecheckt, maar ik heb een Brinks eronder zitten. 
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik herken het niet, maar het is eerder voorgekomen bij een C5... Was dacht ik een electronica-probleem, maar ik ben de oorzaak even kwijt...guppum schreef:Hang ik vanavond voor de eerste keer de caravan erachter is de C zo blij dat de vakantie eraan komt dat ze zich niet meer laat temmen tot ik uiteindelijk de caravanstekker eruit haal. Op zich niet erg maar wel wat omslachtig om op deze manier je motor tot zwijgen te brengen.
Moggu maar even terug naar de garazie.
Herkent iemand dit?
Cheers,
Henk
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
guppum schreef:Hang ik vanavond voor de eerste keer de caravan erachter is de C zo blij dat de vakantie eraan komt dat ze zich niet meer laat temmen tot ik uiteindelijk de caravanstekker eruit haal. Op zich niet erg maar wel wat omslachtig om op deze manier je motor tot zwijgen te brengen.
Moggu maar even terug naar de garazie.
Herkent iemand dit?
Cheers,
Henk
blijft de motor draaien of bedoel je dat hij gaat dansen in de "vering"
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:44
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 200000
Kleur: Mativoire
Locatie: Hoevenen - Belgie
Laatste update (was dit "even" vergeten)
Bosal kon / wou niets leveren omdat deze serie trekhaken via Citroen geleverd was.
Citroen België kon (?) uiteindelijkgeen onderdelen meer leveren omdat de trekhaak "te oud" was!!!
Ik kon dus enkel een volledige nieuwe kopen, ofwel bij Bosal ofwel bij Citroen (Bosal was iets goedkoper).
Ik heb geen van beide gedaan.
Maar intussen had ik in een moment van ergernis met draaimechanisme van mijn haak met een griptang overgedraaid.
Na lang wachten en aarzelen heb ik het blokkeersysteem dan maar zelf gedemonteerd en hersteld en de speling weggekregen door bepaalde plekken van het afneembare deel, waar gebruiksporen te zien waren, te bewerken met een stevige hamer.
Momenteel werkt het systeem dus weer naar behoren, maar ik heb nog geen lange stukken gereden met aanhangwagen.
Vroeg of laat zal de speling ongetwijfeld terugkomen omdat het gebruikte materiaal te zacht is.
Uitkijken dus vooraleer je iets van Bosal aanschaft !!!
Bosal kon / wou niets leveren omdat deze serie trekhaken via Citroen geleverd was.
Citroen België kon (?) uiteindelijkgeen onderdelen meer leveren omdat de trekhaak "te oud" was!!!
Ik kon dus enkel een volledige nieuwe kopen, ofwel bij Bosal ofwel bij Citroen (Bosal was iets goedkoper).
Ik heb geen van beide gedaan.
Maar intussen had ik in een moment van ergernis met draaimechanisme van mijn haak met een griptang overgedraaid.
Na lang wachten en aarzelen heb ik het blokkeersysteem dan maar zelf gedemonteerd en hersteld en de speling weggekregen door bepaalde plekken van het afneembare deel, waar gebruiksporen te zien waren, te bewerken met een stevige hamer.
Momenteel werkt het systeem dus weer naar behoren, maar ik heb nog geen lange stukken gereden met aanhangwagen.
Vroeg of laat zal de speling ongetwijfeld terugkomen omdat het gebruikte materiaal te zacht is.
Uitkijken dus vooraleer je iets van Bosal aanschaft !!!
