Auteur |
Bericht |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Wassen...
Nee, maar als vrouwlief een familiebezoek aflegt en half Twente doorcrost, moet je de dame eens zien....
|
11 jan 2009 02:35 |
|
 |
martijn v o
|
Ik kon het niet meer aanzien en heb haar door de wasstraat gestuurd. Ze was zo vies dat ik nu denk dat de zandvanger bij de wasstraat wel vol zal zitten. Nu maar hopen dat ik haar morgenochtend open krijg.
|
11 jan 2009 10:00 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
goed droog/warm rijden ?
_________________ Johan
|
11 jan 2009 15:34 |
|
 |
Citrofreak2007
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08 Berichten: 377 Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Organummer: 10399
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Wassen... Wasdah ook al weer?  ohja, dat is dat wat ik woensdag nog gedaan heb 
_________________ Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
|
11 jan 2009 16:18 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Ik ontdekte enige tijd terug dat de wasstraat bij de Shell ook betaald kan worden met airmiles.
Sindsdien gaat de C5 vrij regelmatig door de wasstraat!
Zojuist weer. Is ook goed te combineren met een lamlendige zaterdag en het moeten tanken.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
07 feb 2009 15:37 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
ze kan zich weer vertonen 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
07 feb 2009 16:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
 ..... er mist een geel afdekdopje van de nr-plaat 
08 feb 2009 16:14 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
zoutgrijs komt weer helemaal in 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
08 feb 2009 17:08 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Menno schreef: :smt023 ..... er mist een geel afdekdopje van de nr-plaat   paniek  inruilen dan maar  nee gelukkig, 't zijn twee popnagels .... 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
08 feb 2009 18:16 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
08 feb 2009 18:26 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
De C5 Break wordt hier altijd met de hand gewassen icm. de 2 emmer methode! Op deze manier wordt de kans dat er krasjes in de lak komen nihil. Afgelopen januari heeft de C5 een volledige detail gehad, de laklaag ontdaan van contaminatie en andere oppervlakte / diepte vervuiling. Daarna de C gepolijst en ontdaan van swirls/spiderwebs. Als afronding nog een glaze gebruikt om de laklaag te voeden met de nodige olien. Als afsluiter 2 laagjes wax met tussenposes van 24 uur per laag. Hier het resultaat.. en sorry voor de crappy foto's van m'n mobieltje  Hierdoor zie je de diepte in de laklaag veel minder dan in werkelijkheid.    Voordeel van een laklaag in goede conditie en met goede bescherming is dat het vuil minder snel hecht. De laklaag is nu werkelijk spiegel glad en krasvrij! Wassen wordt hierdoor dus een eitje Ik verbaas me echt dat er zoveel C5 gebruikers met hun wagen door de krasstraat gaan! Zonde jongens, zet de wagen maar is in de zon.. 
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
08 feb 2009 23:46 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
D'r zijn tegenwoordig wasstraten die niet krassen hoor, en met de hand wassen vrijwaart je ook niet van krassen, d'r hoeft maar en vuiltje onder je spons te zitten... En dan maar stevig boenen... Bovendien mag het in een heleboel gemeentes niet meer. Alternatief is dus de wasbox, waar anderen misschien wel de modder van hun velgen gehaald hebben met de borstel die jij vervolgens op je motorkap zet Steenslag vindt ik een veel ernstiger probleem, en mensen die hun portier opensmijten tegen je wagen 
_________________ Johan
|
09 feb 2009 00:12 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Naar boven
|
Top reactie natuurlijk.. haha Om even kort uit te leggen hoe mijn wasprogramma er uit ziet.. Ik vul gewoon 3 emmers met water thuis (emmers die volledig waterdicht afsluiterbaar zijn). Daar rijd ik vervolgens mee naar de wasbox, waar ik eerst met 2 euro de C afspuit met de hogedruklans en het koud water programma. Eerst vernevelen met de lans en daarna de hogedruk er op. Hierdoor is de laklaag ontdaan van het grove vuil. Daarna gebruik ik het 2 emmer methode om de wagen te wassen, de emmers zijn voorzien van een grit guard ( uitleg Grit Guard) zodat vuil niet omhoog komt zetten als ik er met mijn Microfiber washandschoen in ga. Uiteraard gebruik ik geen SPONS.. omdat de spons geen/weinig vuil opneemt en de microfiber washandschoen doet dat wel. De spons duwt als het ware het vuil over het lak..wat dus krassen veroorzaakt (draaikrasjes in de zon) en de microfiber washandschoen neemt het vuil in zich op. 1 emmer is gevuld met warm water + shampoo mix en de andere emmer is gewoon warm water zonder shampoo. Ik doe de washandschoen eerst in de emmer met shampoo en was 1 paneel van de C. Daarna spoel ik de washandschoen weer in de emmer met warm water (spoel emmer dus). Vervolgens knijp ik de washandschoen weer uit en pak ik weer verse shampoo water met als resultaat dat je constant verse shampoo hebt en de vuil dus niet over de laklaag duwt (thans de kans wordt klein). Zie hier de emmers na een wasbeurt; http://jagesar.tweakdsl.nl/200812181602_013.jpgDe velgen worden gereinigd met water en een shampoo mix uit de 3de emmer. Vervolgens spuit ik met de hogedruklans en het koud water progrmma (voor 1 euro) de laklaag af waarna de C gedroogd wordt met een grote microfiber droogdoek. Dit alles met bovenstaand resultaat natuurlijk en behoud van optimale glans.
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
09 feb 2009 00:24 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Lang leve de wasstraat, zijn vast blij met deze klanten en die even snel gewoon wassen kunnen wachten??? Sorry ik had je gewoon weggestuurd uit de box. Of ga je inderdaad telkens eruit en wassen op de P Plaats?( mag ook niet  ) Niet boos worden hoor maar ik sprak laast iemand van zo'n wasstraat en ja ik moet hem gelijk geven. Hard werken voor die lui. Voor zulke wassers kun je wel in apeldoorn terecht sávonds laat als er weinig klanten zijn of snachts ( dag en nacht open) 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
09 feb 2009 00:35 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Naar boven
|
Tot op heden nog nooit last gehad van mensen die naar me toe kwamen.. hier achter is een shell pomp met een MEGA wasstraat + ruim 20 wasboxen die zijn nooit volledig bezet. Binnen een uur ben ik weer klaar tot die tijd moet jij vrolijk achteraan sluiten, hahaha  Wat je zegt klopt wel.. bij sommige wasboxen staat duidelijk dat je niet met de hand / spons mag werken.. anders moet je de wasbox verlaten. Dat is ook de reden dat ik niet naar zulke wasboxen heen ga. De enige optie is dan de bezems + shampoo en dat is nog erger dan door de wasstraat heen gaan. Die liggen daar meestal op de grond of zitten vol met zand, dus je bent eigenlijk wel genoodzaakt met de hand te wassen in zo'n wasbox.
|
09 feb 2009 00:38 |
|
 |
|