V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Zo ervaar ik mijn C5 al met gewone bollen :citrofiel :smt190

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mei 2006 00:09
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland
Locatie: Vinkega
Mijn C5 is ook vele malen stugger dan de andere C5's van vrienden van me.
Het viel me wel op, toen ze naast elkaar stonden, dat mijn C5 van voren hoger en van achteren lager stond dan de andere C5's.
Ik zal morgen eens wat met de instellingen in de Lexia gaan spelen :D
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Na 2 weken comfortbollen weer even een update;
Wat een vervelende %$%$%^$ bollen zeg, waren die vorige :lol:

Naast de dingen die ik al geschreven heb over de comfortbollen, het volgende; na 2 weken merk ik idd dat hij wel iets meer overhelt in hard genomen bochten.
En echt niet elke ribbel wordt gladgestreken, nog wel gevoel met de weg. Ook geen deinen.
Het best kan ik het omschrijven door aan te geven dat ik rij met het gevoel van weer tussen de wielen/vering te zitten, in plaats van als een bok op een haverkist met houten wielen.
Sterk overdreven uiteraard, maar de vorige vering was stugger en harder. Wat me ook opvalt is dat de auto in de 1e verhoogde veerstand(in het bos en zandpaden oid) ook vering heeft. Bij de vorige bollen voelde de 1e stand al als totaal geen vering meer. Alleen de banden veerden.
Kortom, nog steeds zeer tevreden.
Johan
Jo_
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2007 10:09
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Locatie: Ede
geldt ook voor mij. als je wilt investeren (of moet) dan is het een goede keus.
Ik heb overigens nog een set (reguliere) bollen voor achter en 1 bol voor voor te koop. Uiteraard gebruikt, maar wel goed.
--
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
blizz
kan rene spaan je oude bollen ook testen? want dan ga ik even bij mijn stadsgenoot langs.
en als ik mijn bollen laat vervangen ik heb er 6 geloof ik
moet ik ze dan alle 6 vervangen?
want de vering van mijn C5 is nu net een gewone station auto en dat was nou niet de reden dat ik deze had gekocht
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hij kan ze testen, en je hebt er 4 nodig.

Spreek wel DUIDELIJK af dat je de oude bollen zelf wilt houden.

O ja en neem contant geld mee, dat is het enige wat hij accepteert.

Goede vakman, maar wel met een gebruiksaanwijzing. :smt017
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Jo_
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2007 10:09
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Locatie: Ede
Klaverblaadje schreef: Goede vakman, maar wel met een gebruiksaanwijzing. :smt017
Dat eerste geloof ik wel, naar wt ik gezien heb. Dat laatste kan ik wel bevestigen. Niet negatief bedoeld overigens, maar in een zakenrelatie verwacht ik toch wat anders. Maar goed, zo heeft ieder wel wat, niet?
--
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Die bollen zijn goed, of ze zijn leeg.. er is geen tussenweg :!:


Spaan, die heb ik tweemaal aan de telefoon gehad..... wat een afknapper was dat :(
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Rene schreef:Spaan, die heb ik tweemaal aan de telefoon gehad..... wat een afknapper was dat :(
Als iemand een absolute prutser is, die er niets van terecht brengt zal ik iedereen hier waarschuwen om er niet naar toe te gaan, maar dat is bij Spaan niet nodig, het is een goede vakman. :smt023
Hij heeft echter een vreemde manier om met klanten om te gaan, vandaar dat IK er niet voor een 2e keer heen ga. :shock:

Anderen zullen het uitstekend met hem kunnen vinden, want anders was hij allang failliet. :smt017
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb een paar jaar geleden contact gehad met Rene Spaan. Onder Xantia adviseerde hij Nokians ipv Michellins. Omdat deze banden een stuk goekoper waren, en familie dus in het westen woont, langs Spaan gegaan. En ik vond het een vakman, maar zeker ook een vakman met een eigen manier van zeggen, denken en doen. Zelf vond ik het zeer zeker geen moeilijke of moeilijk toegankelijke man oid. Eigenlijk heel sociaal in de omgang.
Ik ken meer van deze vakmannen, bv Fieten in Beilen, of mijn automaterialen-man Koke in Assen.
En zo zijn er meer toch, bv Johan Oldenhage. Pracht mensen met een eigen kijk op de wereld.

Ik had wilde een afspraak maken met Spaan voor het vervangen van de bollen door comfortbollen. Duurde me echter te lang voor ik weer in het westen kwam. En dus naar Fieten in Beilen. Geen idee of jullie Fieten kennen. Maar ook dat is een vakman waar je het mee kan vinden of niet. Ik kan het goed met hem vinden, en heb vertrouwen in hem. Een buurman van ons komt er nooit meer. Die kan hem wel schieten.
Spaan en Oldenhage zijn voor mij dus twee betrouwbare garages in het westen.
Al zal ik voor de elektronica en specifieke in- en afstellingen sneller naar J.O gaan.
Terecht of niet maar zo ligt het.
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik ben ook aan het rondkijken voor nieuwe bollen.
Mijne zitten er nu dik 300dkm onder en achter beginnen ze terminaal te roesten :shock: :? maar ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar de comfortbollen, zijn deze alleen maar in combinatie met smurfenbloed te krijgen of ook met LDS?
En hoe houden de bollen zich naar een x aantal km's?
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Comfortbollen

Bericht door Sandro »

Beste allemaal,

Ik ben even benieuwd naar het veerkarakter van comfortbollen voor de C5.

Kan iemand van jullie beschrijven hoe de auto rijdt na het vervangen van de standaard bollen, met welk type is de C5 dan te vergelijken? Het schijnt ook zo te zijn dat er verschil is tussen een C5 met en zonder activa, wat is dan het verschil precies, ook de bollen zouden iets anders zijn.

Ik ben benieuwd wie er iets kan toelichten.

Groeten Sandro
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ter info: Veerbollen draadjes samengevoegd :idea:
@ Sandro, ff terug bladeren en ervaringen lezen ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Jo_
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2007 10:09
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Locatie: Ede
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: Comfortbollen

Bericht door Jo_ »

Sandro schreef:Beste allemaal,

Ik ben even benieuwd naar het veerkarakter van comfortbollen voor de C5.

Kan iemand van jullie beschrijven hoe de auto rijdt na het vervangen van de standaard bollen, met welk type is de C5 dan te vergelijken? Het schijnt ook zo te zijn dat er verschil is tussen een C5 met en zonder activa, wat is dan het verschil precies, ook de bollen zouden iets anders zijn.

Ik ben benieuwd wie er iets kan toelichten.

Groeten Sandro
het rijdt heel goed, maar niet overdreven spectaculair. ik had een DS-gevoel verwacht ... maar helaas.
Toch ben ik wel tevreden.
Ik heb overigens nog 2 standaard achterbollen te koop, omdat ik alle bollen namelijk vervangen heb vanwege 1 defecte bol rechtsvoor. de achterbollen zijn echter nog prima. doe een bod dus... :)
--
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Comfortbollen

Bericht door c5maarten »

Even vraagje, ik zit met mijn achterste bollen die zijn flink aan het doorroesten maar kan je deze makkelijk zelf vervangen of heb je speciaal gereedschap nodig hiervoor??
Anders heb ik wel interesse in je bollekes.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Plaats reactie