Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33503 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Misschien op een shine , niet op midden modellen …
_________________
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
27 jun 2022 18:24 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
EdwinC5x schreef: Wallbox doet het inderdaad. Er wordt een extra energiemeter in de meterkast geplaatst. Zodra deze een bepaalde hoeveelheid teruglevering meet, schakelt de lader in. (je kunt allerlei voorwaarden instellen) Ik snap de extra meter niet zo goed. De slimme meter geeft op de P1 poort ook aan wat er afgenomen/teruggeleverd wordt. Lijkt me een goedkopere, efficiëntere oplossing. Bij een extra meter kan er relatief gemakkelijk een koppeling gemaakt worden. Als je het van de P1 poort "aftapt", moet je wel de nodige hard- en software installeren om dat te kunnen vertalen naar de Wallbox. Bij mijn weten is het ook zo dat je zelf niks kunt met die info uit de P1 poort, daar moet een box aan gekoppeld worden waarvoor je moet betalen. En hoe was het ook weer, is er niet ook zoiets als een maandelijkse bijdrage daarvoor? Ik heb me daar nooit in verdiept..... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
27 jun 2022 19:18 |
|
|
EdwinC5x
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 jun 2022 09:11 Berichten: 21
Auto: C5x
Opties: Alles behalve panoramadak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Smart Grey
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Harm schreef: EdwinC5x schreef: Waarom duurt het leveren zo lang? Kan niet wachten.
Wees gerust, de mijne was op 3 december besteld en werd mij 20 mei uitgeleverd. Dus 5 maanden, waar praat je over Maarre, leuke uitvoering, mijn extra was de zwaardere lader en de adaptieve cruisecontrol. Ik heb de Feel in Magnetic Blue... Tijd vliegt gelukkig. Adaptieve cruise is zo fijn in de file icm automaat. Komt de jouwe toevallig uit Roosendaal? Er stond een blauwe bij de dealer daar.
|
27 jun 2022 19:28 |
|
|
EdwinC5x
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 jun 2022 09:11 Berichten: 21
Auto: C5x
Opties: Alles behalve panoramadak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Smart Grey
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
JW-C5 schreef: En hoe was het ook weer, is er niet ook zoiets als een maandelijkse bijdrage daarvoor? Ik heb me daar nooit in verdiept.....
Groet, JW De informatie komt gratis uit de slimme meter, aftappen gaat relatief makkelijk. (Ik doe dit al om mijn energie in de gaten te houden.) Maar de koppeling naar de wallbox.....geen idee.
|
27 jun 2022 19:42 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
EdwinC5x schreef: Adaptieve cruise is zo fijn in de file icm automaat.
Komt de jouwe toevallig uit Roosendaal? Er stond een blauwe bij de dealer daar.
Inderdaad, in de file is het heerlijk. Op de snelweg in combinatie met de B-stand en een goolvende weg: pas op voor zeeziekte. In de gewone stand geen problemen bij mijn regelmatige passagier. Nope, mijne is in Gorinchem besteld en geleverd. Niet bij Van Beek
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
28 jun 2022 22:16 |
|
|
EdwinC5x
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 jun 2022 09:11 Berichten: 21
Auto: C5x
Opties: Alles behalve panoramadak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Smart Grey
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Harm schreef: Op de snelweg in combinatie met de B-stand en een goolvende weg: pas op voor zeeziekte. In de gewone stand geen problemen bij mijn regelmatige passagier.
Die moet je me even uitleggen.
|
28 jun 2022 22:23 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
In de B-stand wordt er opgeladen: men maakt gebruik van de electromotor als dynamo voor de accu. Dat levert veel weerstand op. Op het moment dat de auto iets naar beneden rijdt, zelfs een verkeersdrempel is al genoeg, wordt bij het afrijden de regeneratie (de Brake-stand) in werking gezet, waardoor de auto wordt tegen gehouden, wordt geremd, door de electromotor. Je valt dan voorover (tanden in het stuur c.q. dashboard). Dat geeft een zeer onrustig rijbeeld. Zeker bij ingeschakelde adaptieve cruise-control. Je kunt op deze wijze bijna tot stilstand komen zonder het rempedaal te bedienen (en met de adaptieve CC zelfs helemaal).
Is de B-stand niet ingeschakeld, dan wordt er veel minder geregenereerd op de electromotor en de auto rijdt gewoon uit, alsof je gewoon gas loslaat. het rijbeeld is veel relaxter. In de niet-B-stand kun je dus nauwelijks op de motor afremmen en de auto rolt gewoon door. In combi met de adaptieve CC werkt het trouwens heel relaxed.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 jun 2022 11:06 |
|
|
EdwinC5x
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 jun 2022 09:11 Berichten: 21
Auto: C5x
Opties: Alles behalve panoramadak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Smart Grey
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Goede uitleg. Dank je.
Wanneer je file rijdt met acc, dan moet de auto soms remmen. Is dat regeneratie of conventioneel? En bij gewoon remmen?
Ik heb nog nooit elektrisch gereden, dus het is allemaal nieuw voor me.
|
29 jun 2022 17:22 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
In de B-stand wordt er veel meer op de electromotor geremd, krachtiger. Het afremmen in het algemeen gebeurt met ouderwetse energie-vernietigende remschijven en met de regeneratie van bewegingsenergie van de E-motor. In welke mate? variabel. In de B-stand kun je bijna one-pedal-rijden...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 jun 2022 17:35 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Met mijn C5AC-Hy rij ik altijd in de B-Modus, nooit in de D-Modus. De B-Modus blijft ook actief als de batterij leeg is en de auto op Hybride overgaat. De adaptieve CC gebruik ik met enige regelmaat, niet alleen op snelwegen maar ook op andere wegen. Daarmee hoop ik ook bekeuringen te voorkómen In die B-Modus wordt bij gas loslaten best stevig afgeremd op de motor, nog iets meer dan wat je bij een diesel ervaart. Maar als ik op een weg rij waar ik de A-CC niet gebruik, kan ik door het gas deels los te laten dat afremmen naar m'n wens regelen. Daarbij ervaar ik geen onaangename bewegingen, zoals Harm die beschrijft. Maar het kan zeer wel zijn dat de C5X in de B-Modus wat sterker afremt dan mijn C5AC-Hy, ondanks het bij mijn weten praktisch identieke platform van beide auto's. Dan zou het de software moeten zijn die dit verschil veroorzaken. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 jun 2022 17:51 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Ik heb geen ervaring in de C5-AC, maar mijn partner klaagt over zeeziekte-neigingen, die hij in alle eerdere Citroëns nooit heeft ervaren...
Het ontstaat vooral op wegen waar de carrosserie neigingen tot deinen heeft en zeker bij drempels, waar deze auto gewoon heel soft over heen glijdt, maar bij het afdalen denkt: ho, energie opwekken... en je vervolgens in het stuur c.q. dashboard laat bijten...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 jun 2022 18:12 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Hoe is het ook weer met jouw C5X? Daar kun je toch ook de mate van demping bij instellen?
Maakt dat wat uit, en hoe gaat dat in z'n werk?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 jun 2022 18:17 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Ze zeggen dat je dat kunt instellen met de rijmodi Sport-Hybride-Comfort of Electrique. Ik merk, eerlijk gezegd, weinig verschil. Boven de 150 is er geen houden meer aan: de auto gaat alle kanten op. BTW, ik moet de bandenspanning verhogen als ik boven de 150 of 160 zou willen rijden. Quite old-fashioned, I say...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 jul 2022 11:45 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Dan is jouw C5X duidelijk heel anders geveerd en gedempt dan mijn C5AC-Hy.
Wij reden er in maart mee terug vanuit Oostenrijk, op de Michelin CC's die ik er standaard onder heb liggen. Dat ging deels over de duitse Autobahn, waar ik gedeelten ruim boven de 150 km/u gereden heb. In die situatie stuurde de auto nog altijd snaar strak, geen sprake van een wiebelig gevoel of zo.
En bij mij in de buurt rij ik met grote regelmaat over een 60 km/u weg, waar een serie gemene hobbels inliggen. Die rij ik vaak op de Cruise, ingesteld op 65 km/u. Daarbij gaat hij zonder problemen over die hobbels heen, waar anderen ervoor (moeten) afremmen.
Oftewel, jouw problemen herken ik totaal niet bij mijn, eveneens met PHC dempers uitgeruste Citroën.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 jul 2022 14:00 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Hij (ze?) Is besteld.
Mijne is op comfort uitgelegd... en dat bijt koersvastheid, volgens mij...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 jul 2022 17:44 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|