Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Big Brother bij de C5AC-Hy? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Big Brother bij de C5AC-Hy?
Voor nu is het allemaal nog niet te erg, zelfs al kunnen ze er achteraf bij.

Het probleem zit hem in de m.i. zeer nabije toekomst als alles real-time te volgen is...

klein doem-cenariotje....

U bent op de vlucht (laten we actueel doen) voor de - dan inmiddels - verplichte vaccinatie en probeert met de auto het land uit te komen.

1 de auto geeft uiteraard netjes zijn actuele positie, (dat kan nu al reeds).
2 de boord camera's streamen dan de omgeving en wie weet, ook wie d'r in het voertuig zitten.
3 andere gegevens o.a. van de boordcomputer geven weer dat je b.v. nog maar 30 km brandstof hebt terwijl het je nog zeker het dubbele is voor je de grens bereikt, rara waar men je zal opwachten ;-)
4 mocht het dan al kunnen (kwestie van tijd) men ziet dat je ergens "veilig" staat en doet voor jou alvast de motor uit / dan wel de electromotor niet meer aansturen, én -god betere het!- doen de deuren effe op slot tot men bij jou is...

U begrijpt, al hier boven is scherts, echter dat gold ook voor het boek 1984-van George Orwell destijds.

noem mij somber maar met de resultaten uit het verleden en heden is het heel goed mogelijk dat er overheden zullen zijn ala China die dit met liefde zullen toepassen.... Hopelijk niet hier maar goed mijn vertrouwen in de overheid is nu eenmaal niet zo heel rooskleurig...


Zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


05 dec 2021 18:17
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Big Brother bij de C5AC-Hy?
Wat jij hierboven beschrijf kan allemaal al, peanuts voor de betere geheime diensten

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


05 dec 2021 20:32
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Big Brother bij de C5AC-Hy?
zweefbakkie schreef:
Voor nu is het allemaal nog niet te erg, zelfs al kunnen ze er achteraf bij.

Het probleem zit hem in de m.i. zeer nabije toekomst als alles real-time te volgen is...

klein doem-cenariotje....

U bent op de vlucht (laten we actueel doen) voor de - dan inmiddels - verplichte vaccinatie en probeert met de auto het land uit te komen.

1 de auto geeft uiteraard netjes zijn actuele positie, (dat kan nu al reeds).
2 de boord camera's streamen dan de omgeving en wie weet, ook wie d'r in het voertuig zitten.
3 andere gegevens o.a. van de boordcomputer geven weer dat je b.v. nog maar 30 km brandstof hebt terwijl het je nog zeker het dubbele is voor je de grens bereikt, rara waar men je zal opwachten ;-)
4 mocht het dan al kunnen (kwestie van tijd) men ziet dat je ergens "veilig" staat en doet voor jou alvast de motor uit / dan wel de electromotor niet meer aansturen, én -god betere het!- doen de deuren effe op slot tot men bij jou is...

U begrijpt, al hier boven is scherts, echter dat gold ook voor het boek 1984-van George Orwell destijds.

noem mij somber maar met de resultaten uit het verleden en heden is het heel goed mogelijk dat er overheden zullen zijn ala China die dit met liefde zullen toepassen.... Hopelijk niet hier maar goed mijn vertrouwen in de overheid is nu eenmaal niet zo heel rooskleurig...


Zweef...


Sorry hoor maar schiet mij even in het verkeerde keelgat : Hoezo de (beoogde) vaccinatie plicht hierin betrekken?
Dit riekt voor mij heel erg naar; gebruik maken van een relevant hedendaags onderwerp om je eigen ideeën over de huidige corona situatie te ventileren.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


05 dec 2021 22:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Big Brother bij de C5AC-Hy?
Wel wel, ziedaar hoe een door mij geopend topic over een nieuwe ontwikkeling bij PSA, die berijders van een PHEV erop attent maakt dat hij/zij wat weinig gebruik maakt van de mogelijkheden elektrisch te rijden, kan leiden tot deze discussie.

Dat lijkt mij/ons niet de bedoeling, en derhalve de vraag aan een ieder: gaarne terug on topic.
Als daarover meer bekend wordt, wellicht nadat het ook in ons land uitgerold is, kunnen we onze ervaringen ermee met elkaar delen.
En mocht er eerder wat gemeld worden op Planète, dan zal ik daar zeker wat over schrijven.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 dec 2021 10:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.