Auteur |
Bericht |
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 13:11 Berichten: 119
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Ph2 harder dan een Ph1 ?
Ik heb sinds een jaartje een Ph2 als vervanging van mn Ph1 en onderhuids is er bij de Ph2 echt veel anders dan een Ph1. Aan de buitenkant zie je alleen de koplampen. Nu merk ik wel dat mijn Ph2 veel harder voelt dan de Ph1, met name in de kont. Is dat standaard zo ? Of moet ik toch eens de bollen / Adals gaan nakijken ?
_________________ Spam
|
11 jun 2019 11:21 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7267 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
Welk bouwjaar? Je profiel heeft het nog over een ph1. Ik vond de eerste ph2's waar ik ooit in reed veel fijner rijden dan de ph1's eerlijk gezegd.
|
11 jun 2019 12:05 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7267 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
Oh, en als je een sportknopje op de vering hebt dan kan dat voor hardere vering zorgen, door de andere werking van het veersysteem, ook als dat knopje niet gebruikt wordt.
|
11 jun 2019 12:49 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 13:11 Berichten: 119
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
Ik zal mijn profiel eens bijwerken Het is een 2007 Ph2. Overigens heb ik geen sportknopje, het is een 2.0 HDIf break
_________________ Spam
|
11 jun 2019 13:31 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13871 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
de bollen is testen.
|
11 jun 2019 14:15 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7267 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
Ik vind mn 2007 ph2 harder veren dan mn 2005 ph2. Dat zou eventueel ook aan de banden kunnen liggen; onder de ene ligt iets vaags achter, de ander staat op cc's.
|
11 jun 2019 23:18 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
In elk geval staat een ph2 altijd op 55 banden en een ph1 vaak op 65. Dat maakt erg veel uit....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
12 jun 2019 09:48 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7267 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
Goed punt; die heb ik op mijn ph1 heel snel omgewisseld voor 16 inch/55.
|
12 jun 2019 10:10 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
En daarmee is hij stugger geworden? Mijn C5 HA3+ heb ik voorzien van 225/45-17 CC's, voorheen zaten er 215/55-16 Primacy3's onder. Daarmee is de vering op zich niet veranderd, uiteraard. Die wordt bepaald door de bollen en al wat daaraan gekoppeld zit. Wel is het afrolcomfort een fractie afgenomen op klinkerweggetjes, maar dat verschil kon ik alleen vaststellen toen ik ze er net onder had. Nu weet ik niet beter dan dat deze CC's me uitstekend bevallen Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jun 2019 13:27 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7267 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ph2 harder dan een Ph1 ?
De eigenschappen van de banden, met name achter, hebben best invloed op het rijcomfort. Er gaat maar zoveel energie de vering in als er niet wordt opgenomen door de banden. Bij mijn ph1 was destijds het m.i. te deinerige weggedrag aanleiding om wat steviger banden te monteren. Het onderstel van die auto was in perfecte staat overigens.
|
12 jun 2019 13:34 |
|
|
|